اخبار خودرو ایران
گزینه مناسب برای واردات به بازار ایران

تویوتا اربن کروزر هایرایدر Urban Cruiser Hyryder 2022 رونمایی شد

شنبه - ۱۱ تیر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
-Toyota-Urban-Cruiser-Hyryder-تویوتا اربن کروزر هایرایدر

تویوتا پس از یک کمپین تیزری کراس اوور جدیدی به نام اربن کروزر هایرایدر (Urban Cruiser Hyryder) را در بازار هند رونمایی کرده است. این شاسی بلند الکتریکی سازی شده دارای دو مدل هیبریدی خفیف و فول هیبرید بوده و با همکاری ماروتی سوزوکی در هند توسعه یافته و به زودی قرار است نسخه ریبج شده این خودرو هم در هند با لوگوی ماروتی سوزوکی رونمایی شود.

به گزارش خودرونویس، از نظر استایل ظاهری تویوتا اربن کروزر هایرایدر پروفیل جانبی مشابه با محصولات سوزوکی دارد که البته در آن المان های ظاهری مشابه با شاسی بلندهای تازه رونمایی شده تویوتا دیده می شود. با وجود اینکه بخشی از نام این خودرو با خودروی اربن کروزر Urban Cruiser یکسان بوده، ولی این مدل هایرایدر Hyryder مقداری بزرگتر بوده و برای رقابت با خودروهایی همچون هیوندای کرتا و اشکودا کوشاک توسعه یافته است.

-Toyota-Urban-Cruiser-Hyryder-تویوتا اربن کروزر هایرایدر

ظاهر تویوتا اربن کروزر هایرایدر Urban Cruiser Hyryder

تویوتا اربن کروزر هایرایدر Urban Cruiser Hyryder در پروفیل جلو دارای یک جلوپنجره زیبا با سبک طراحی کریستال آکریلیک بوده که بیشتر با یک تریم کرومی تزیین شده است. همین تریم کرومی چراغ های روشنایی در روز این خودرو را که در قسمت بالایی پروفیل جلو جانمایی شده اند را به دو نیم تقسیم کرده است. چراغ های اصلی تویوتا اربن کروز هایرایدر مقداری پایین تر و درون سپر جانمایی شده اند که در دو طرف ورودی هوای مرکزی و اصلی سپر جلوی این خودرو قرار دارند.

-Toyota-Urban-Cruiser-Hyryder-تویوتا اربن کروزر هایرایدر

در نمای عقب گرافیک C شکل چراغ های LED یادآور سبک طراحی تویوتا C-HR هستند و یک نوار کرومی این دو چراغ را به یکدیگر متصل کرده اند. چراغ راهنما و دنده عقب هم به صورت عمودی روی عقب جانمایی شده اند. در همین قسمت یک صفحه محافظ بزرگ برای آفرودی تر شدن چهره عقب تویوتا اربن کروزر هایرایدر Urban Cruiser Hyryder نصب شده است.

-Toyota-Urban-Cruiser-Hyryder-تویوتا اربن کروزر هایرایدر

تویوتا اربن کروزر هایرایدر Urban Cruiser Hyryder طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4365، 1795 و 1635 میلی متر با فاصله بین دو محور 2600 میلی متری دارد. بدین ترتیب این نسخه 370 میلی متر طول بیشتری نسبت به نسخه اربن کروزر Urban Cruiser دارد و تقریبا طول برابری با تویوتا C-HR دارد. ابعاد این خودرو تقریبا با سوزوکی S-Cross برابر بوده و ظاهرا هر دو خودرو پلتفرم یکسانی دارند.

-Toyota-Urban-Cruiser-Hyryder-تویوتا اربن کروزر هایرایدر

 

کابین تویوتا اربن کروزر هایرایدر Urban Cruiser Hyryder

تویوتا اربن کروزر هایرایدر Urban Cruiser Hyryder در میان داشبورد دارای یک نمایشگر لمسی 9 اینچی بوده و یک نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی هم در پشت فرمان نصب شده است. خوشبختانه داشبورد و رودری های تویوتا اربن کروزر از مواد اولیه نرم ساخته شده اند و دارای تریم قهوه ای برای هماهنگی بیشتر با تودوزی رنگ مشکی/قهوه ای صندلی ها است.

-Toyota-Urban-Cruiser-Hyryder-تویوتا اربن کروزر هایرایدر

تویوتا اربن کروزر هایرایدر Urban Cruiser Hyryder در لوکس ترین مدل دارای تجهیزات بسیار زیادی مانند سانروف پانورامیک، نورپردازی داخل کابین، هد آپ دیسپلی، دوربین دید 360 درجه، پد شارژ بدون سیم تلفن همراه، سردکن صندلی های جلو، دریچه تحویه برای سرنشینان ردیف عقب و پورت شارژ USB در ردیف عقب است. در زمینه درگاه های اتصالی امکان کنترل از راه دور این خودرو با تلفن، ساعت هوشمند و فرمان پذیری صوتی است.

-Toyota-Urban-Cruiser-Hyryder-تویوتا اربن کروزر هایرایدر

مشخصات فنی تویوتا اربن کروزر هایرایدر Urban Cruiser Hyryder

تویوتا اربن کروزر هایرایدر Urban Cruiser Hyryder دارای دو موتور بنزینی الکتریکی سازی شده است. نسخه پایه دارای موتور نئو درایو سوزوکی از سری 1.5 لیتری سری K با سیستم هیبریدی ملایم 12 ولتی ISG با باتری لیتیوم یونی 6 آمپر ساعتی است. این موتور قادر به تولید 102 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور است و نیروی آن توسط یک گیربکس دستی پنج دنده یا گیربکس اتوماتیک شش سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود.

-Toyota-Urban-Cruiser-Hyryder-تویوتا اربن کروزر هایرایدر

نسخه فول هیبرید این خودرو داستان دیگری دارد. این مدل دارای تکنولوژی تمام هیبریدی تویوتاست. این نسخه دارای موتور 1.5 لیتری تویوتا و یک موتور الکتریکی قدرتمندتر بوده و ژنراتور استارتر به همراه یک باتری لیتیوم یونی بزرگتر است. این نسخه در واقع ارکیبی از یک موتور 116 اسب بخاری بوده که روی نسخه اروپایی تویوتا یاریس و یاریس کراس هم نصب شده که قادر به تولید 141 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی توسط یک گیربکس e-Drive به چرخ های جلو منتقل می شود. تویوتا ادعا کرده که اربن کروزر هایرایدر Urban Cruiser Hyryder بهینه ترین خودرو در این سگمنت بوده و موتور الکتریکی در این مدل عمده فعالیت ها را در ترددهای درون شهری انجام می دهد.

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟