اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه هیبریدی 437 اسب بخاری

تویوتا سکوئیا 2023 رونمایی شد

چهارشنبه - ۶ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 5 دقیقه
تویوتا سکوئیا 2023

تویوتا سکوئیا 2023 سرانجام رونمایی شد. این خودرو جانشین دومین نسل این اسیووی بزرگ بوده که از سال 2008 تا همین حالا در بازارهای جهانی حضور داشت. تویوتا سکوئیا 2023 هم از نظر فنی و هم از نظر ظاهری تا حد زیادی نسبت به نسل پیشین خود متفاوت شده است. این تغییرات برای تویوتا سکوئیا کاملا حیاتی و لازم بود؛ چراکه این خودرو پرچمدار اسیووی های تویوتا در کنار لندکروزر محسوب می شود.

مشخصات تویوتا سکوئیا 2023

به گزارش خودرونویس، تمام مدل های تویوتا سکوئیا 2023 از پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل دو توربوشارژ تویوتا موسوم به i-Force Max بهره گرفته اند. این پیشرانه قادر به تولید 437 اسب بخار قدرت و 790 نیوتن متر گشتاور مشابه نمونه نصب شده روی تاندرا است. نیروی تولیدی این پیشرانه هم توسط یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود.

تویوتا سکوئیا 2023

در حال حاضر هیچ مطلبی در خصوص میانگین مصرف سوخت تویوتا سکوئیا 2023 اعلام نشده، ولی با توجه به دو سیلندر کمتر و همچنین دارابودن سیستم هیبریدی کمکی، این پیشرانه شش سیلندر به مراتب کم مصرف تر از پیشرانه 5.7 لیتری هشت سیلندر نسل قبل تویوتا سکوئیا خواهد بود.

تویوتا سکوئیا 2023

تویوتا سکوئیا 2023 دارای ساختاری بادی آن فریم بوده و پلتفرم و ساختار کلی آن با نسل جدید پیکاپ تویوتا تاندرا، لندکروزر سری 300 و لکسوس LX600 یکسان است. می توان این خودرو را به صورت عقب محرک یا چهار چرخ محرک سفارش داد. البته نسخه TRD Pro تنها به صورت چهار چرخ محرک عرضه می شود.

تویوتا سکوئیا 2023

زیربندی و تعلیق تویوتا سکوئیا 2023 در اکسل جلو از نوع مستقل بوده و در اکسل عقب مولتی لینک است. به صورت آپشنال می توان دمپرهای تطبیق پذیر و سیستم بادی کمک فنرهای عقب با تنظیم کننده ارتفاع هنگام بارگیری را برای این خودرو سفارش داد. تویوتا سکوئیا 2023 می تواند جسمی به وزن 4082 کیلوگرم را یدک بکشد که تقریبا 22 درصد بیشتر از نسل قبلیست. برای دید بهتر در حین یدک کشی آینه های تاشو برقی و جمع شونده را به صورت آپشنال می توان برای این خودرو سفارش داد. همچنین در نمایشگر سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی نیز راننده دید کاملی به کمک دوربین های دید اطراف نسبت به وسیله یدک شونده دارد.

تویوتا سکوئیا 2023

ظاهر تویوتا سکوئیا 2023

تویوتا سکوئیا جدید طراحی بسیار عضلانی و پرابهتی دارد که آن را سرسخت تر از نسل قبل نشان می دهد. طراحی پروفیل جلو تقریبا مشابه با تویوتا تاندرا جدید اجرا شده است. در این قسمت جلوپنجره ای بزرگ نصب شده که مش بندی آن در نسخه های مختلف تفاوت دارد. به عنوان مثال نسخه TRD پرو دارای جلوپنجره با تریمی مشکی بوده، ولی تریم Capstone دارای جلوپنجره با تریم کرومیست. چراغ های جلو هم دارای گرافیک Y شکل و مشابه تاندرا هستند.

تویوتا سکوئیا 2023

گلگیرها دارای طراحی عضلانی بوده و در قسمت بالای آرک چرخ ها دارای حجم پردازی اغراق آمیزی هستند. قسمت پایه ستون D زاویه رو به جلو دارد و شیشه عقب هم تا حدی کم به روی قسمت جانبی بدنه آمده است.

تویوتا سکوئیا 2023

کابین و امکانات تویوتا سکوئیا 2023

کابین همه مدل های تویوتا سکوئیا 2023 دارای سه ردیف صندلی است. بسته به تریم انتخابی صندلی ردیف دوم می توان به صورت یکپارچه یا مجزا از هم باشد. صندلی ردیف سوم هم می تواند تا 15 سانتی متر به جلو و عقب حرکت کند و در پشت آن یک قفسه برای استفاده بهتر و منظم تر از فضای بار تعبیه شده است.

تویوتا سکوئیا 2023

تویوتا سکوئیا 2023 دارای پنج مدل SR5، لیمیتد، پلاتینیوم، TRD پرو و Capstone است. همه این نسخه ها دارای سیستم تویوتا Safety Sense 2.5، گرمکن صندلی ها، مونروف، نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی در پشت فرمان و دوربین دید عقب پانورامیک هستند. ولی نسخه SR5 که تریم پایه بوده دارای یک نمایشگر هشت اینچی لمسی برای سیستم سرگرمیست. ولی با سفارش پکیج پریمیوم یک نمایشگر 14 اینچی برای سیستم مالتی مدیا نصب می شود. همچنین صندلی های ردیف عقب نیز به صورت الکترونیکی جمع شده و درب برقی صندوق بدون دخالت دست نیز به این خودرو اضافه می شود. این نسخه دارای خروجی برق 120 ولت در محفظه فضای بار است.

تویوتا سکوئیا 2023

هر دو نسخه SR5 تویوتا سکوئیا می توانند به پکیج TRD اسپرت هم مجهز شوند. این پکیج شامل کمک فنرهای Bilstein و فنرهای بروزرسانی شده است. همچنین با سفارش این پکیج رینگ های 20 اینچی مشکی مات جای رینگ های 18 اینچی استاندارد تویوتا سکوئیا را می گیرند.

نسخه لیمیتد تویوتا سکوئیا دارای سردکن صندلی های جلو، گرمکن فرمان و آفتابگیر برای سرنشینان ردیف دوم و سوم است. نسخه تمام چرخ محرک تریم لیمیتد امکان نصب پکیج TRD آفرود پکیج را دارد که شامل قفل دیفرانسیل عقب، چرخ های 18 اینچی، انتخاب مدهای مختلف برای مسیر پیش رو، کمکی حرکت در سرازیری و کراول کنترل است.

تویوتا سکوئیا 2023

نسخه پلاتینیوم تویوتا سکوئیا 2023 دارای صندلی های مجزا از هم در ردیف دوم با گرمکن و سردکن، سیستم صوتی استریو با 14 بلندگو، مونروف پانورامیک، هدآپ دیسپلی، شارژر بدون سیم تلفن همراه و سنسور باران است. همچنین چراغ های LED جلو و عقب نیز از نوع تمام LED هستند.

نسخه TRD پرو هم برای افرادی بوده که عاشق آفرود هستند. این مدل دارای کمک فنرهای FOX به صفحه محافظ فلزی با قطر 8 میلی متر در جلوست. این خودرو همچنین دارای قفل دیفرانسیل، کراول کنترل، کمکی حرکت در سرازیری و انتخاب مدهای مختلف با توجه به مسیر پیش روست. یک لایت بار LED نیز در جلوپنجره این خودرو و یک روف راک هم برای تاندرا نصب شده است. دو خروجی اگزوز نصب شده در عقب هم صرفا در نسخه TRD پرو قابل سفارش هستند.

تویوتا سکوئیا 2023

سرانجام به لوکس ترین مدل تویوتا سکوئیا یعنی نسخه Capstone می رسیم. این مدل دارای تریم کرومی استایل ظاهری و همچنین رکاب های برقی جمع شونده برای ورود راحت تر به کابین است. این نسخه دارای رینگ های 22 اینچی با تریم کرومیست. درون کابین تودوزی چرمی با کیفیت با تریم مشکی و سفید اجرا شده و در برخی از قسمت ها نیز تریم چوب گردوی زیبایی اجرا شده است. به منظور عایق تر شدن کابین، شیشه آکوستیک در درب های جلو و همچنین مواد عایق کننده بیشتری برای داشتن کابینی ساکت تر برای نسل جدید تویوتا سکوئیا نصب شده است.

عکس تویوتا سکوئیا 2023

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟