اخبار خودرو ایران
در آستانه 40 ساله شدن!

یکه تازی تویوتا لندکروزر J70 سری 70 در فروش

شنبه - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
تویوتا لندکروزر سری 70 J70

تویوتا لندکروزر سری 70 یکی از قدیمی ترین خودروهاییست که همچنان در حال عرضه به بازار جهانی بوده و طرفداران آن اصلا کم نیستند! این خودرو زمانیکه رونمایی شد بسیاری از خودروهای امروزی اصلا وجود خارجی هم نداشتند. تویوتا لندکروزر سری 70 در سال 1984 به عنوان یک آفرودر همه فن حریف رونمایی شد و حال با وجود گذشت 38 سال از سن این خودرو هنوز هم در بسیاری از نقاط جهان طرفداران بی شماری دارد. طرفداران لندکروزر سری 70 به حدی زیاد هستند که تویوتا در اواخر سال گذشته به دلیل قوانین سختگیرانه تصادف مجبور به بروزرسانی این خودرو برای پاس کردن تست تصادف جانبی شد.

به گزارش خودرونویس، تویوتا به معنای واقعی در حال پول پارو کردن با عرضه لندکروزر J70 بوده و تقاضای بسیار بالایی برای خرید این پیکاپ ژاپنی قدیمی هنوز در بسیاری از نقاط جهان وجود دارد. این تقاضا به حدی بالاست که اگر شما امروز به فکر خرید یک دستگاه تویوتا لندکروزر سری 70 افتادید باید دو سال تا زمان تحویل این خودرو انتظار بکشید. بدین ترتیب تویوتا اگر تا سال 2024 لندکروزر سری 70 را تولید کند، تازه موفق به اجرای تعهداتی می شود که امروز دارد!

تویوتا لندکروزر سری 70 J70

البته که تویوتا در تلاش است راهکاری برای سرعت بخشیدن به تولید لندکروزر سری 70 پیدا کند تا مشتریان مجبور نباشند دو سال برای تحویل این خودرو صبر کنند. همانند هر خودروی دیگری، امروزه در دنیا مشکلات متعددی در خصوص زنجیره تامین وجود دارد و همین موضوع مسبب کند شدن روند تولید خودرو شده است. تویوتا قصد دارد در سال 2024 چهل سالگی لندکروزر سری 70 را پس از اجرای تمام تعهدات معوقه جشن بگیرد.

تویوتا لندکروزر سری 70 J70

مشخصات فنی تویوتا لندکروزر سری 70 مدل 2022

همانطور که گفته شد تویوتا هنوز در بسیاری از بازارهای جهانی از جمله استرالیا، آفریقا و کشورهای حاشیه خلیج فارس لندکروزر سری 70 (J70) را عرضه می کند. این خودرو دارای یک موتور هشت سیلندر 4.5 لیتری توربودیزل بوده که در دو تریم GX و GXL به بازار عرضه می شود. نسخه GXL مقداری لوکس تر بوده و البته که همه قابلیت های آفرودی و بیراهه نوردی خود را نیز حفظ کرده است. نسخه GX هم تریم پایه بوده و صرفا مناسب کارکشیدن و بار بردن است.

تویوتا لندکروزر سری 70 J70

جدا از نسخه انتخابی، تویوتا لندکروزر سری 70 تنها با یک گیربکس دستی پنج دنده کوپل می شود که نیروی تولیدی را به هر چهار چرخ منتقل می کند. نسخه GX لندکروزر سری 70 دارای پلوس خلاص کن اتوماتیک هستند و نسخه GXL دارای قفل دیفرانسیل عقب است. به صورت استاندارد لندکروزر سری 70 دارای مخزن سوخت 130 لیتری بوده که به صورت آپشنال می توان مخزن سوخت بزرگتر 180 لیتری برای این پیکاپ قدیمی و گران سفارش داد.

تویوتا لندکروزر سری 70 J70

چرا هنوز لندکروزر سری 70 خریدار دارد؟

چرا در دنیای مدرن امروزی که مملو از پیکاپ های قدرتمند و مدرن است، یک پیکاپ قدیمی که در اوایل دهه 1980 معرفی شده هنوز طرفدار و خریدار دارد؟ دلیل اصلی دوام بالای این خودرو بوده و اگر هم خراب شودف تعمیر آن بسیار ساده است. قیمت لندکروزر سری 70 در بازار استرالیا، کمی بیش از 10 هزار دلار استرالیایی بوده که قیمت بسیار بالایی محسوب شده و با این قیمت می توانید پیکاپ های مدرن تر و حتی قدرتمندتری را خریداری کنید.

تویوتا لندکروزر سری 70 J70

باید اعتراف کنیم که لندکروزر J70 امروزی دقیقا همان نسخه ای نیست که در سال 1984 معرفی شد. تویوتا طی این 38 سال چندین بار لندکروزر سری 70 را بروزرسانی کرد و حال تجهیزات مدرنی همچون سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم تهویه مطبوع و شیشه های برقی به این پیکاپ اضافه شده اند. تمامی نسخه های تویوتا لندکروزر J70 دارای کروز کنترل و یک نمایشگر لمسی 6.1 اینچی برای سیستم مولتی مدیا با رهیاب و درگاه بلوتوث هستند. نسخه GXL هم دارای سیستم کمکی شروع حرکت در سربالاییست.

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟