اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه 350 شورولت!

بازسازی تویوتا لندکروزر FJ40

یکشنبه - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
بازسازی تویوتا لندکروزر FJ40

تویوتا لندکروزر سری 300 بی شک خودروی بسیار جذابیست. ولی در ایران تمام مدل های تویوتا لندکروزر طرفداران خاص خود را دارند و یکی از شاخص ترین مدل های این خودرو نیز تویوتا لندکروزر FJ40 یا همان مدل کالسکه ای بوده که مورد توجه بسیاری از آفرودرها و علاقمندان به طبیعت گردی و بیراهه نوردی قرار دارد. در این مطلب قصد معرفی یک نسخه بازسازی شده تویوتا لندکروزر FJ40 مدل 1971 را داریم که با دقت و وسواس زیادی جمع شده است.

به گزارش خودرونویس، این تویوتا لندکروزر FJ40 در ایران بازسازی نشده و توسط شرکت Legacy Overland دقیقا مشابه با نسخه استاندارد از نظر ظاهری ولی با ویژگی های استاندارد بسیار لوکس تر و مدرن تر معرفی شده است. به عبارت دیگر در این خودرو می توان تلفیقی از دنیای کلاسیک با ویژگی های مدرن را یکجا مشاهده کرد.

بازسازی تویوتا لندکروزر FJ40

مشخصات فنی تویوتا لندکروزر FJ40 بازسازی شده

شاید بارزترین تغییر صورت گرفته در خصوص این تویوتا لندکروزر FJ40 بازسازی شده به زیر کاپوت آن مربوط شود. قطعا تویوتاسواران و عاشقان این خودروساز ژاپنی نسبت به این تصمیم انتقادهایی دارند، ولی این موضوع نشان می دهد که تمام علاقمندان به تویوتا به کیفیت، ماندگاری، قدرت و دوام پیشرانه های خودروهای آمریکایی واقف هستند! چراکه به جای نصب پیشرانه ساخت تویوتا زیر کاپوت این لندکروزر سری 40، پیشرانه 5.7 لیتری یا 350 اینچ مکعبی جنرال موتورز (شورولت) با کاربراتور هولی 6000 CFM برای این خودرو نصب شده است.

بازسازی تویوتا لندکروزر FJ40

این پیشرانه برای انتقال قدرت به هر چهار چرخ با یک گیربکس چهار سرعته دستی ساخت جنرال موتورز کوپل شده است. این کمپانی نسبت به توان این پیشرانه هشت سیلندر معروف شورولت مطلبی را اظهار نکرده، ولی قطعا به مراتب قدرتمندتر و با دوام تر از پیشرانه استاندارد تویوتا FJ40 است. همچنین این پیشرانه آمریکایی قطعا صدای تولیدی جذاب تری هم نسبت به پیشرانه شش سیلندر استاندارد تویوتا FJ40 دارد.

بازسازی تویوتا لندکروزر FJ40

با توجه به نصب پیشرانه قدرتمندتر برای این تویوتا FJ40 بازسازی شده، سیستم ترمز بروزرسانی شده با دیسک های بزرگتری نیز برای این خودرو در جلو و عقب نصب شده است. همچنین جعبه فرمان جدیدی نیز برای این خودرو تعبیه شده است. یک وینچ وارن M8000 برای این لندکروزر بازسازی شده نصب شده و رینگ های مشکی جدید با تایرهای آفرودی BF گودریچ برای این خودرو تعبیه شده که در همه سطوح عملکرد خوبی از خود نشان داده اند. از جمله دیگر تغییرات اعمال شده در این تویوتا FJ40 می توان به چراغ های هالوژنی جدید، زاپاس بند با لولای چرخشی و همچنین قلاب های یدک کشی جدید روی سپر جلو اشاره کرد.

بازسازی تویوتا لندکروزر FJ40

کابین تویوتا FJ40 بازسازی شده

با نگاهی به داخل کابین متوجه تغییرات اعمال شده در این لندکروزر FJ40 بازسازی شده نسبت به مدل استاندارد می شوید. از جمله بارزترین تغییرات اجرا شده درون کابین می توان به نصب رول بارهای استیل مشکی رنگ، تودوزی چرمی جدید برای صندلی راننده و سرنشین، دو صندلی نیمکت مانند در فضای عقب و غربیلک فرمان چرم دوزی شده اشاره کرد. این خودرو همچنین دارای یک سیستم صوتی افترمارکت جدید، سیستم تهویه مدرن و سردنده توپ بیلیارد است.

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟