اخبار خودرو جهان
احتمال نصب پیشرانه هیبریدی روی سری 70

تویوتا لندکروزر سری 70 قصد بازنشستگی ندارد

یکشنبه - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
toyota-land-cruiser-70 تویوتا لندکروزر سری 70 (1)

فولکس واگن بیتل دوست داشتنی نزدیک به 65 سال بین سال های 1938 تا 2003 روی خط تولید قرار داشت که از این جهت رکورددار تولید در بین خودروهای دنیاست. تویوتا لندکروزر سری 70 هرچند به اندازه فولکس واگن بیتل جاودانه نبوده، اما ظاهرا قصد دارد به رکورد دست نیافتنی بیتل نزدیک شود. لندکروزر سری 70 در سال 1984 رونمایی شده که یک اسیووی و پیکاپ همه فن حریف و بسیار توانمند بود و سال آینده چهلمین سالگرد تولید خود را جشن می گیرد. ظاهرا تویوتا قصد ندارد فعلا تولید لندکروزر سری 70 را متوقف کند و چند سال دیگر این خودرو را روی خط تولید حفظ خواهد کرد.

مشخصات تویوتا لندکروزر سری 70

به گزارش خودرونویس، تویوتا نه تنها قصد توقف تولید لندکروزر سری 70 را پس از نزدیک به چهار دهه تولید ندارد، بلکه گزارش هایی از عرضه یک آفرودر همه فن حریف با پیشرانه هیبریدی هم رسیده که یک امر غیر مرسوم در صنعت خودروسازی دنیا محسوب می شود. چراکه این شرکتی محصولی که نزدیک به 40 سال از عمر آن می گذرد را الکتریکی سازی نمی کند. نسخه فعلی تویوتا لندکزور سری 70 از یک پیشرانه 4.5 لیتری توربودیزل هشت سیلندر بهره می برد. شایعه هایی در خصوص نصب پیشرانه چهار سیلندر هیبریدی برای لندکروزر سری 70 هم شنیده شده است. تویوتا عقیده دارد همانطور که مشتریان در لندرکروزر سری 300 با نصب پیشرانه شش سیلندر به جای موتور هشت سیلندر حجیم نصب قبل کنار آمدند، با کاهش حجم پیشرانه و هیبرید سازی موتور لندکروزر سری 70 هم کنار می آیند.

toyota-land-cruiser-70 تویوتا لندکروزر سری 70 (1)

تویوتا لندکروزر سری 70 هم اکنون در دو مدل پیکاپ و اسیووی عرضه می شود و برای اینکه قابلیت های بیراهه نوردی و آفرودی بیشتری داشته باشد، به صورت فابریک دارای اسنورکل روی ستون A است. پیشرانه دیزلی هشت سیلندر این خودرو قادر به تولید 202 اسب بخار قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط گیربکس دستی پنج سرعته به چرخ ها منتقل می شود.

toyota-land-cruiser-70 تویوتا لندکروزر سری 70 (1)

لندکروز سری 70 طی این 40 سال بارها بروزرسانی شده و اکنون دارای تجهیزاتی مانند دو کیسه ایمنی هوا، نمایشگر لمسی 6.1 اینچی برای سیستم مالتی مدیا، سیستم تهویه و همچنین سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش است.

toyota-land-cruiser-70 تویوتا لندکروزر سری 70 (1)

معاون فروش و بازاریابی تویوتا در استرالیا اظهار کرد که هیبریدی شدن لندکروزر سری 70 دور از ذهن نیست. به خصوص که این شرکت تصمیم دارد که خودروهایی کم آلاینده تر تولید کند. بدین ترتیب این امکان وجود دارد که در هر نسلی پیشرانه نصب شده روی خودروها تغییر کند. وی تاکید کرد که تویوتا در حال حرکت در مسیر دستیابی به جایگاه کربن خنثی بوده و برای رسیدن به این جایگاه هر اقدامی را عملی می کند.

toyota-land-cruiser-70 تویوتا لندکروزر سری 70 (1)

مدیر فروش تویوتا در استرالیا اظهار کرد که این شرکت مشغول ایفای تعهدات معقوق ایجاد شده برای لندکروزر سری 70 است. تویوتا به دلیل تقاضای بسیار زیاد برای خرید لندکروزر سری 70، فروش این خودرو را به صورت موقت متوقف کرده است. جالب است بدانید که نسخه 2023 تویوتا لندکروزر سری 70 با افزایش قیمت 1600 دلاری هم همراه بوده است!

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟