اخبار خودرو جهان
توسعه یافته روی پلتفرم کرولا به جای هایلوکس!

تویوتا اینووا Innova 2023 رونمایی شد

چهارشنبه - ۹ آذر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
Toyota-Innova-Zenix-تویوتا اینووا زنیکس 2023 (1)

نسل جدید تویوتا اینووا Innova 2023 به تازگی رونمایی شده و به جای حفظ پلتفرم شاسی مستقیم نسل پیشین، اینبار روی پلتفرم TNGA یونی بادی شاسی یکپارچه تویوتا توسعه یافته که ساختاری به مراتب مدرنتر از نسل قبلیست. نسل جدید تویوتا اینووا بیشتر با هدف تسخیر بازار کشورهای آسیایی شرقی از جمله اندونزی توسعه پیدا کرده که اتفاقا مناسب عرضه به بازار ایران است. این خودرو دارای یک تریم زنیکس Zenix بوده که دارای سه ردیف صندلیست و به پیشرانه هیبریدی بهینه تری مجهز شده است.

ظاهر تویوتا اینووا زنیکس Innova Zenix 2023

به گزارش خودرونویس، طراحان تویوتا به خوبی از محبوبیت زیاد کراس اوورها و شاسی بلندها نزد مشتریان آگاه هستند. به همین جهت خطوط بدنه نسل جدید تویوتا اینووا Innova را به گونه ای تغییر داده اند که استایل ظاهری آن بیشتر به اسیووی شبیه شده تا مینی ون. تویوتا اینووا در نمای جلو دارای چهره آفرودی و خشن به نسبت یک مینی ون بوده و دارای جلوپنجره ای بزرگ، چراغ های روشنایی در روز و چراغهای اصلی باریکتری بوده که در محل بالاتری نسبت به نسل قبلی قرار گرفته اند.

Toyota-Innova-Zenix-تویوتا اینووا زنیکس 2023 (1)

تویوتا اینووا در نمای جانبی به لطف فلاپ های پلاستیکی عریضی که در لبه آرک چرخ ها نصب شده استایلی عضلانی تر از نسل قبلی گرفته و خطوط پنجره این خودرو نیز تا حدودی مشابه با تویوتا هایلندر طراحی شده است. تویوتا اینووا با رینگ های آلومینیومی از 16 تا 18 اینچی قابل سفارش بوده که سایز آنها بسته به تریم متفاوت است.

Toyota-Innova-Zenix-تویوتا اینووا زنیکس 2023 (1)

نمای عقب تویوتا اینووا Inoova جدید نیز کاملا نسبت به نسل قبلی تغییر کرده و در این قسمت چراغ های عقب ساده تر و تا حدودی مشابه به نیسان ایکس تریل نصب شده و دیزاین سپر نیز با الگوبرداری از خودروهای اسیووی صورت گرفته است. همچنین کاربردی بودن این خودرو به لطف نصب درب صندوق عقب بزرگ دروازه مانند حفظ شده است. تویوتا همچنین اکسسوری هایی مانند لیپ زیر سپر، جلوپنجره مشکی، رینگ های آلیاژی با دیزاین متفاوت را برای مینی ون اینووا Innova عرضه کرده تا مشتریان بتوانند ظاهر این خودرو را مطابق با سلیقه خود شخصی سازی کنند.

Toyota-Innova-Zenix-تویوتا اینووا زنیکس 2023 (1)

داخل کابین تویوتا اینووا Innova

تویوتا اینووا دارای کابینی با سه ردیف صندلی بوده که فضای کافی برای نشستن هفت یا هشت سرنشین وجود دارد. فضا پا در ردیف دوم بسیار مناسب بوده و می توان در این ردیف صندلی های مجزا از هم نصب کرده که دارای محل استراحت پا به صورت تاشو هستند. اما بزرگترین تفاوت نسل جدید تویوتا اینووا نسبت به قبل ارتقا سطح تکنولوژیست.

Toyota-Innova-Zenix-تویوتا اینووا زنیکس 2023 (1)

تویوتا اینووا 2023 دارای نمایشگر 9 یا 10 اینچی برای سیستم مالتی مدیا، یک نمایشگر دیجیتالی 4.2 اینچی برای کامپیوتر سفری و دو نمایشگر 10 اینچی در پشت صندلی های جلو برای سرنشینان ردیف دوم است. نسخه های مجهزتر این خودرو دارای تودوزی چرمی برای صندلی ها، تریم چوبی مصنوعی یا آلومینیومی، پد شارژ بدون سیم تلفن همراه، پورت USB تایپ C برای شارژ، نورپردازی داخلی و یک سانروف بزرگ هستند. در زمینه ایمنی هم تویوتا اینووا زنیکس 2023 دارای سیستم کمکی راننده تویوتا Safety Sense بوده که البته نسخه پایه فاقد این پکیج است.

Toyota-Innova-Zenix-تویوتا اینووا زنیکس 2023 (1)

 

مشخصات فنی تویوتا اینووا Innova مدل 2023

تویوتا اینووا دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4755، 1850 و 1795 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2850 میلی متر اعلام شده است. بدین ترتیب این خودرو تنها 20 میلی متر نسبت به نسل پیشین خود کشیده تر و عریض تر شده است فاصله بین دو محور آن نیز 10 سانتی متر افزایش داشته است. نسخه زنیکس Zenix تویوتا اینووا هم ارتفاع نسل قبلی بوده و فاصله کف آن از سطح زمین 185 میلی متر بوده که برای یک مینی ون شبیه به اسیووی بسیار مناسب است.

Toyota-Innova-Zenix-تویوتا اینووا زنیکس 2023 (1)

نسل قبلی تویوتا اینووا روی ساختار شاسی مستقل که با پیکاپ هایلوکس مشترک بود توسعه یافته بود. اما نسل جدید این خودرو روی ساختار TNGA-C توسعه یافته که با تویوتا کرولا مشترک بوده و دارای سیستم انتقال قدرت جلو محرک است. لازم به ذکر است که نسل پیشین دارای سیستم انتقال قدرت عقب محرک بود.

Toyota-Innova-Zenix-تویوتا اینووا زنیکس 2023 (1)

تویوتا اینووا با پیشرانه بنزینی و هیبریدی به بازار عرضه می شود. نسخه پایه تویوتا اینووا دارای پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر بوده که قادر به تولید 174 اسب بخار قدرت است. نسخه هیبریدی هم متشکل از یک موتور 2 لیتری 16 سوپاپ VVT-i بوده که قادر به تولید 152 اسب بخار قدرت است و در کنار آن نیز یک موتور برقی با توان 113 اسب بخار نصب شده است. این سیستم هیبریدی روی هم رفته قادر به تولید 186 اسب بخار است. هر دو نسخه بنزینی و هیبریدی تویوتا اینووا به گیربکس اتوماتیک CVT مجهز بوده که نیروی تولیدی موتور را به چرخ های جلو منتقل می کند.

قیمت تویوتا اینووا زنیکس هفت نفره در مدل پایه 26 هزار و 600 دلار بوده و در فول ترین نسخه قیمت آن تا 38 هزار دلار نیز می رسد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟