اخبار خودرو جهان
تنها 250 دستگاه از آن تولید خواهد شد

معرفی تویوتا هایلوکس Mako رقیب قدرتمند فورد رنجر

چهارشنبه - ۱۶ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تویوتا هایلوکس ماکو

یقینا طرفداران تویوتا هایلوکس از شنیدن این خبر بسیار خوشحال می شوند. چراکه تویوتا به تازگی پکیجی به نام Mako را برای این پیکاپ پرطرفدار ارائه کرده که با نصب آن هایلوکس به یک رقیب بسیار قدرتمند و توانمند برای فورد رنجر راپتور تبدیل می شود.

به گزارش خودرونویس، اما خبر خوب برای طرفداران فورد رنجر راپتور اینجاست که تویوتا این پکیج Mako را صرفا در شعبه نیوزیلند خود طراحی کرده و قصد دارد که تنها تعداد 250 عدد از این کیت تقویتی را برای هایلوکس های موجود در بازار این کشور نصب کند. این کیت قابلیت نصب به صورت افترمارکت را ندارد و صرفا در کارخانه نیوزیلند تویوتا به صورت محدود روی پیکاپ هایلوکس نصب می شود. بدین ترتیب فورد رنجر راپتور در سایر بازارهای جهانی نفسی راحت می کشد.

نمای عقب تویوتا هایلوکس ماکو

پکیج Mako

نام این پکیج تقویتی تویوتا هایلوکس، از کوسه دم کوتاه ماکو که سریع ترین کوسه در اقیانوس بوده گرفته شده است. پکیج ماکو ضمن دارابودن قطعاتی کاربردی به منظور ارتقا عملکرد، چهره تویوتا هایلوکس را هم ارتقا داده است. به لطف نصب این پکیج، ارتفاع سیستم تعلیق هایلوکس 40 میلی متر در محور جلو و 50 میلی متر در اکسل عقب نسبت به مدل استاندارد ارتقا پیدا می کند. همچنین دمپرهای تطبیق پذیر نصب شده برای این خودرو قابلیت های بیراهه نوردی شگرفتی را در سطوح مختلف برای هایلوکس به ارمغان آورده اند. درون کابین تویوتا هایلوکس، لوگوی Mako روی صندلی های چرمی این پیکاپ توانمند تودوزی شده تا سرنشین یقین پیدا کند که این یک هایلوکس معمولی نیست.

صندلی تویوتا هایلوکس ماکو

مشخصات فنی

نسخه ماکو تویوتا هایلوکس مشخصات فنی متفاوتی نسبت به نمونه استاندارد ندارد. این نسخه تولید محدود از پیشرانه 2.8 لیتری چهار سیلندر توربو دیزل تویوتا بهره می برد که قادر به تولید بیشینه قدرت 201 اسب بخار و بیشینه گشتاور 500 نیوتن متر است. جهت مقایسه بیان می کنیم که فورد رنجر راپتور که رقیب اصلی و با اصالت تویوتا هایلوکس ماکو محسوب می شود، از یک پیشرانه دو لیتری توربو دیزل بهره می برد.

صفحه های محافظ تویوتا هایلوکس ماکو

پیشرانه رنجر راپتور با وجود دارابودن حجمی کمتر نسبت به هایلوکس، بیشینه قدرت 213 اسب بخار و بیشینه گشتاور 500 نیوتن متر را تولید می کند. به عبارتی گشتاور هر دو پیشرانه برابر بوده، ولی رنجر راپتور قدرت بیشتری را به نسبت هایلوکس تولید می کند. تویوتا همچنین برای این نسخه هایلوکس از شیلنگ های ترمز با روکش استیل بافته شده استفاده کرده که دوام و مقاومت به مراتب بیشتری نسبت به نمونه های معمولی دارند.

از جمله تغییرات ظاهی اعمال شده در تویوتا هایلوکس به واسطه نصب پکیج ماکو می توان به نوار LED نصب شده در قسمت زیرین جلوپنجره، بچه گلگیرهای بزرگ و متفاوت، سپر آفرودی و صفحه های فلزی محافظ نصب شده در قسمت های مختلف اتاق و شاسی اشاره کرد.

داشبورد تویوتا هایلوکس ماکو

سخن پایانی

با توجه به رشد روز افزون تقاضا برای خرید پیکاپ ها، خودروسازان مختلف جهان اهمیت به مراتب بیشتری به این سگمنت خودرویی نسبت به گذشته می دهند. بازگشت فورد رنجر به بازار آمریکا و همچنین شنیده شدن خبری مبنی بر عرضه رقبایی از برند رم و هیوندای برای رنجر، بدین معناست که مردم قصد دارند با خرید پیکاپ هایی جدید و خاص، خود را نسبت به هزاران پیکاپ موجود در خیابان متمایز کنند.

برخی هم برای شخصی سازی استایل پیکاپ خود، به نصب اکسسوری های متنوعی که در سطح بازار یافت می شود، رو می آوردند. نصب قطعات OEM عرضه شده توسط کارخانه یا نصب قطعات و پکیج های افترمارکت موجود در بازار یقینا روی افزایش محبوبیت پیکاپ های تاثیر زیادی داشته و این اقدام تویوتا در نیوزیلند هم در راستای افزایش محبوبیت هایلوکس در میان مشتریان صورت گرفته است.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟