اخبار خودرو جهان
طراحی شده در مرکز طراحی تویوتا در جنوب فرانسه

تویوتا C-HR پرولوگ کانپست پیش نمایشی از نسل جدید

سه شنبه - ۱۵ آذر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
toyota-c-hr-prologue-concept تویوتا پرولوگ سی اچ آر (1)

تویوتا با معرفی کراس اوور C-HR در سال 2016 نشان داد که می تواند سنت دیرینه طراحی خود که عمدتا کسل کننده و زشت بوده را بشکند و خودروهایی جذاب و خاص را به تولید برساند. همین داستان طراحی در خصوص کانسپت تویوتا پرولوگ که دومین نسل تویوتا C-HR قلمداد می شود نیز رعایت شده است. تویوتا بار دیگر زبان طراحی بسیار جسورانه و جذابی را با تم سه رنگ برای بدنه که ترکیبی از نقره ای، مشکی و تریم نارنجی رنگ بوده را برای این خودرو پیاده کرده است. استایل ظاهری تویوتا C-HR پرولوگ کانسپت از محصولات تازه رونمایی شده این شرکت یعنی کراون و پریوس الگوبرداری شده است.

ظاهر تویوتا C-HR Prologue پرولوگ کانسپت

به گزارش خودرونویس، همانطور که طراحی تویوتا آیگو X پرولوگ در مدل تولیدی نسبت به مدل کانسپت نزدیک به تولید تغییر چندانی نکرد، بعید است که دیزاین تویوتا C-HR پرولوگ کانسپت نیز تفاوت چندانی با مدل تولیدی داشته باش و همین استایل زیبا که المان های مشترکی با تویوتا کراون و تویوتا پریوس جدید دارد در مدل تولیدی نیز دیده خواهد شد. تویوتا پروفیل جلو C-HR Prologue کانسپت را اینگونه توصیف می کند: دماغه خودرو حالتی مشابه با سر چکش داشته و چراغ های جلو به مراتب باریکتر از نصب قبلی بوده و جلوپنجره نیز ابعاد کوچکتری دارد. نسل جدید تویوتا C-HR پرولوگ به مراتب دیزاین جسورانه تری نسبت به نسل فعلی دارد و دستگیره درب های عقب نیز به نظر می رسد که در لبه بیرونی چراغ های عقب جانمایی شده است.

toyota-c-hr-prologue-concept تویوتا پرولوگ سی اچ آر (1)

تیپیکال خودروهای کانسپت این بوده که به رینگ هایی با استایل عجیب و اندازه بزرگتر از معمول مجهز شوند. همین داستان در خصوص تویوتا C-HR پرولوگ نیز صدق می کند و به رینگ هایی بزرگتر از حد استاندارد مجهز شده که یقینا در مدل تولیدی مقداری رینگها کوچکتر خواهند بود. همچنین مطمئن نیستیم که دستگیره های پاپ آپ درب ها در مدل تولیدی نسل دوم تویوتا C-HR دیده می شود یا اینکه به جای آنها شاهد استفاده از دستگیره های معمولی خواهیم بود. اما یقین داریم که به جای دوربین دید جانبی که در این مدل کانسپت تویوتا C-HR پرولوگ دیده می شود، آینه های جانبی نصب می شود. تویوتا مطابق با ترند روز طراحی خودرو در دنیا، چراغ های عقب را به وسیله یک نوار LED به هم متصل کرده است.

toyota-c-hr-prologue-concept تویوتا پرولوگ سی اچ آر (1)

از آنجایی که این تنها یک کانسپت بوده، تویوتا جزییاتی در خصوص نسل جدید C-HR را اعلام نکرده است. اما این موضوع را بیان کرده که اورهنگ های جلو و عقب تویوتا C-HR پرولوگ نسبت به نسل قبل کوتاه تر شده و فضای کابین به مراتب کاربردی تر از نسل قبلیست. فاصله بین دو محور نیز مقداری بیشتر شده است. تویوتا C-HR پرولوگ در مدل هیبریدی و پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد که باتری های آن در اروپا مونتاژ می شود.

toyota-c-hr-prologue-concept تویوتا پرولوگ سی اچ آر (1)

همانند نسل فعلی، این نسل تویوتا C-HR پرولوگ هم در مرکز توسعه و طراحی محصول تویوتا در جنوب فرانسه طراحی شده است. هنوز زمان رونمایی نسخه تولیدی نسل دوم تویوتا C-HR مشخص نیست. اما کاملا مشخص است که تویوتا تصاحب بازار اروپا را هدف طراحی دومین نسل C-HR قرار داده و قصد دارد با اجرای طراحی زیبا و خیره کننده، تمام حواس ها را در خیابان به این خودرو معطوف کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟