به گزارش خودرونویس، به گفته Consumer Reports این نتیجه بر اساس نظرسنجی از بیش از 300 هزار خودرو و مشتری بوده که معیارهای مختلفی در به دست آمدن این نتیجه دخیل بوده اند. رضایت کم مشتریان از یک خودرو به این معنی نیست که آن خودرو قابل اطمینان نیست یا عملکرد بدی دارد یا اصلا خودروی بدیست. البته که هر یک از این موارد ذکر شده می تواند عامل نارضایتی مشتریان و پشیمانی از خرید یک خودرو باشند. اگرچه عمده دلیل پشیمانی مشتریان از خرید یک خودرو به ندرت به عواملی غیر از خودرو مربوط می شود.

نمای عقب تویوتا c-hr

به هر دلیلی هم که بوده، در این مطلب یک لیست 10 تایی از ناراضی کننده ترین خودروهای جهان بر اساسی نظرسنجی Consumer Reports را منتشر کرده ایم. به جز کیا فورته یا همان کیا سراتو، سایر خودروهای حاضر در این لیست ناراضی کننده ترین یا پشیمان کننده ترین خودروها توسط خودروسازان آمریکایی یا ژاپنی تولید شده اند. دو کمپانی جیپ آمریکا و اینفینیتی ژاپن هم بیش از یک خودرو در این لیست 10 تایی دارند.

تویوتا c-hr

امتیاز داده شده به این خودرو درصدی از خریداران بوده که اظهار کرده اند بار دیگر حاضر به خرید این خودرو هستند. طبیعتا هرچه این عدد بیشتر باشد یعنی درصد بیشتری از خریداران حاضر هستند بار دیگر این خودرو را خریداری کنند و رضایت بیشتری دارند. ولی اگر هرچه این امتیاز کمتر باشد، یعنی درصد کمتری مشتریان نسبت به این خودرو رضایت داشته اند و دیگر حاضر به خریداری این خودرو برای بار دیگر نیستند.

ناراضی کننده ترین خودروهای 2021

تویوتا C-HR با امتیاز 29 درصد، ناراضی کننده ترین خودرو در دنیا در سال 2021 در نظرسنجی Consumer Reports بوده و تنها 29 درصد مشتریان حاضر بودند بار دیگر نسبت به خرید این خودرو اقدام کنند. تنها خودروی کره ای حاضر در این لیست نیز کیا سراتو یا فورته بوده که در جایگاه دهم با امتیاز 47 درصد قرار دارد. یعنی 47 درصد مشتریان از این خودرو راضی بوده و حاضرند بار دیگر نسبت به خرید این خودرو اقدام کنند. جایگاه دهم تا چهارم، اختلاف میان خودروها بسیار کم بوده، ولی جایگاه اول تا چهارم ناراضی کننده ترین خودروها به طور ناگهانی امتیاز یا هم رضایت مشتریان از خرید کاهش می یابد.

 

منبع Motor1
5 از 2 رای