اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه توکیو اتو سالن 2023 صورت گرفت

تویوتا AE86 کلاسیک در دو مدل هیدروژنی و برقی رونمایی شد

یکشنبه - ۲۵ دی ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
toyota-ae86-h2-and-ae86-bev-concepts تویوتا هیدروژن و برقی کلاسیک (1)

تبدیل خودروهای کلاسیک و قدیمی تر به خودروهای پاک و برقی روز به روز بیشتر می شود و به یک راه حل مناسب برای حفظ و استفاده این خودروها برای سالهای آینده تبدیل شده است. تویوتا پتانسیل کارخانه خود را با معرفی دو خودرو کانسپت کلاسیک در نمایشگاه توکیو اتو سالن 2023 نشان داده است. این دو خودرو بر اساس تویوتا AE86 کلاسیک توسعه یافته اند که از پیشرانه های متفاوتی بهره گرفته اند.

تویوتا AE86 H2 کانسپت (هیدروژنی)

به گزارش خودرونویس، یکی از این دو خودرو تویوتا AE86 H2 کانسپت بوده که بر پایه بدنه Trueno توسعه یافته و دارای چراغ های اصلی پاپ آپ و همچنین ترین بدی دو رنگ مشکی و سفید است. استایل این تویوتا AE86 H2 دقیقا مشابه با نسخه کلاسیک بوده و اصل تغییرات در زیر کاپوت این خودرو صورت گرفته است. تویوتا دو مخزن هیدروژن مشابه با تویوتا میرای هیدروژنی را در صندوق عقب این خودرو نصب کرده است.

toyota-ae86-h2-and-ae86-bev-concepts تویوتا هیدروژن و برقی کلاسیک (1)

پیشرانه چهار سیلندر زیر کاپوت تویوتا AE86 سعی شده که مشابه با مدل اصلی و کلاسیک حفظ شود، ولی از کاربرات به انژکتور تغییر پیدا کرده و دارای ریل سوخت، شمع های متفاوت و دیگر تغییراتی بوده تا با سیستم خودروهای هیدروژنی و سوخت سلولی سازگاری داشته باشد. تویوتا اظهار کرده که این خودرو AE86 H2 را به نحوی توسعه داده که صدا و لرزش و نویز پیشرانه درونسوز همچنان محسوس باشد.

toyota-ae86-h2-and-ae86-bev-concepts تویوتا هیدروژن و برقی کلاسیک (1)

تویوتا AE86 BEV برقی 2023

دیگر خودروی کانسپتی که بر پایه تویوتا AE86 کلاسیک در نمایشگاه توکیو اتو سالن 2023 معرفی شده، تویوتا AE86 برقی یا همان باتری الکتریکی بوده که دارای بدنه Levin و چراغ های جلو ثابت است. این خودرو طرح گرافیکی مشابهی روی بدنه با تویوتا AE86 H2 دارد. اما در زیر کاپوت داستان کاملا متفاوتی بین این دو خودرو وجود دارد. موتور برقی تویوتا AE86 از تویوتا تاندرا هیبریدی قرض گرفته شده و پک باتری نصب شده برای آن با تویوتا پریوس پلاگین هیبریدی یکسان است. همچنین دیگر اجزای این خودرو هم از برخی محصولات تویوتا و لکسوس گرفته شده است.

toyota-ae86-h2-and-ae86-bev-concepts تویوتا هیدروژن و برقی کلاسیک (1)

بزرگترین سورپرایز تویوتا در AE86 برقی شاید حفظ گیربکس دستی باشد و تویوتا سعی کرده با وجود برقی کرده این تویوتا AE86، وزن آن را تا حد امکان نزدیک به مدل کلاسیک اصلی حفظ کند. تویوتا ادعا کرده که این خودرو رانندگی بسیار خاصی را ارائه می دهد و ترکیبی از حس رانندگی با خودروهای دنده ای با گشتاور آنی و لحظه ای خودروهای برقی را برای راننده به ارمغان می آورد.

toyota-ae86-h2-and-ae86-bev-concepts تویوتا هیدروژن و برقی کلاسیک (1)

تویوتا برای اینکه بر پاک بودن و آلایندگی کم این دو کانسپت خود تاکید کرده باشد، صندلی های جدیدی را در داخل کابین آنها نصب کرده است. البته این صندلی ها از نظر استایل و ظاهر جدید نیستند، بلکه کمربند ایمنی و بالشتک آنها از مواد بازیافتی ساخته شده است. لازم به ذکر است که تویوتا برای ساخت این دو کانسپت جذاب با کمپانی های افترمارکت متعددی همکاری کرده و هنوز برنامه ای برای تولید انبوه این دو خودرو ندارد. اما همین موضوع به خوبی نشان می دهد که حتی اگر بزرگترین خودروساز دنیا هم باشید، برای پیشبردن اهداف جذاب و نوآوری های خود به همکاری با شرکت های افترمارکت و دانش بنیان نیاز دارید.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟