اخبار خودرو ایران
افزایش محبوبیت خودروهای دو رنگ در جهان

پرطرفدارترین رنگ خودرو در دنیا چیست؟

چهارشنبه - ۴ اسفند ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
پرطرفدارترین محبوب ترین رنگ بدنه خودرو

موسسه PPG گزارش سالیانه ای در خصوص محبوبیت رنگ ها در صنعت خودروسازی را منتشر کرده است. با استناد به این گزارش می توان گفت که پرطرفدارین و محبوب ترین رنگ خودرو در دنیا چه رنگیست.

به گزارش خودرونویس، با استناد به گزارش موسسه PPG در خصوص پرطرفدارترین رنگ خودرو در دنیا، 35 درصد مردم دنیا رنگ سفید را به عنوان رنگ بدنه خودرو خود به عنوان گزینه مطمئن و سنتی انتخاب می کنند. در جایگاه دوم رنگ مشکی قرار دارد که 18 درصد مردم جهان این رنگ را برای بدنه خودرو خود در سال 2021 انتخاب کرده اند. جایگاه سوم، چهارم و پنجم پرطرفدارترین رنگ برای بدنه خودرو هم خاکستری با 14 درصد، نقره ای با 11 درصد و آبی با 8 درصد به خود اختصاص داده اند.

پرطرفدارترین محبوب ترین رنگ بدنه خودرو

درحالیکه این پنج رنگ پرطرفدار برای بدنه خودرو در سال 2021، تقریبا رنگ های کسل کننده و قدیمی ای هستند، موسسه PPG اظهار کرد که محبوبیت رنگ های خاکستری، آبی، سبز و بنفش با سرعت زیادی در بین مشتریان رو به افزایش هستند. ضمن اینکه رنگ های پویاتر و شادتری در خودروهای اسپرت یا اسیووی ها و پیکاپ ها ظاهر شده که تمایل مشتریان برای سفارش این رنگ ها افزایش یافته است.

پرطرفدارترین محبوب ترین رنگ بدنه خودرو

محبوب ترین رنگ های خودرو در آمریکا

در آمریکا مقداری داستان متفاوت بوده و رنگ های نقره ای و خاکستری محبوب ترین رنگ در بین مشتریان خودروها با اختلاف زیاد هستند. 34 درصد مشتریان در بازار آمریکا تمایل به خرید خودرو با این دو رنگ را دارند که نسبت به سهم 24 درصدی رنگ سفید، سهم 18 درصدی رنگ مشکی، سهم 12 درصدی رنگ آبی و سهم 7.5 درصدی رنگ قرمز به مراتب بیشتر هستند.

پرطرفدارترین محبوب ترین رنگ بدنه خودرو

تعجبی ندارد که ترجیح مشتری برای انتخاب رنگ بدنه با تغییر سگمنت خودرو نیز تغییر کند. به عنوان مثال رنگ آبی در 21.5 درصد خودروهای کامپکت توسط مشتریان در آمریکا انتخاب شده است. قرمز نیز در خودروهای اسپرت تا حد زیادی گزینه مورد علاقه مشتریان بوده و رنگ سبز نیز در سگمنت پیکاپ ها سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است.

افزایش محبوبیت خودروهای دو رنگ

مطالعه موسسه PPG نشان می دهد که تریم دو رنگ بدنه به دلیل امکان شخصی سازی و اجرای ترکیب رنگ های جدید، روز به روز محبوب تر می شود. این موسسه در ادامه بیان کرد که تریم دو رنگ برای بدنه خودرو در دهه های 1950 و 1960 نیز رایج بودند. اما فرآیندهای توسعه رنگ ها و پروسه اجرای آنها در خطوط تولید آن هم در تیراژهای بالا، عملا اجرای تریم دو رنگ روی بدنه خودرو در آن زمان را غیر ممکن ساخت. ولی به لطف تکنولوژی های جدید، پروسه نقاشی و رنگ بدنه خودرو مانند گذشته کار دشواری نیست و امروزه بسیاری از خودروهای صفر کیلومتر دنیا دارای تریم دو رنگ بدنه هستند.

پرطرفدارترین محبوب ترین رنگ بدنه خودرو

در این مطالعه مشخص شده که تریم دو رنگ بدنه برخلاف گذشته امروزه بیشتر مورد توجه مشتریان قرار گرفته است. در کنار رنگ های سفارشی، کاور خاص و همچنین رنگ های مات، تریم دو رنگ بدنه هم تا حد زیادی سلیقه و ویژگی های فردی مالک یک خودرو را نشان می دهد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟