مشخصات فنی ماشین تاتا تیاگو Tiago EV

به گزارش خودرونویس، تاتا تیاگو Tiago EV یک هاچبک برقی کوچک و جمع و جور بوده که با دو پک باتری مختلف به بازار هند عرضه می شود. نسخه پایه تاتا تیاگو Tiago EV که XE نام دارد به یک پک باتری 19.2 کیلووات ساعتی مجهز بوده که به لطف مصرف بهینه انرژی موتور برقی این خودرو و وزن کم آن، می تواند انرژی لازم برای پیمایش 250 کیلومتر مسافت را در حالت شارژ کامل تحت سیکل تست MIDC هند در خود ذخیره کند.

tata-tiago-evماشین تاتا تیاگو برقی (1)

تاتا تیاگو Tiago EV نسخه های گران قیمت تر XT، XZ پلاس و XZ پلاس Tech LUX هم دارد که به صورت استاندارد به باتری بزرگتری با ظرفیت 24 کیلووات ساعت مجهز هستند. این نسخه ها به لطف پک باتری بزرگتری که دارند در حالت شارژ کامل می توانند مسافتی در حدود 315 کیلومتر را طی کنند. نسخه های XZ+ و XZ+ Tech Lux تاتا تیاگو برقی دارای شارژر آنبرد 3.3 یا 7.2 کیلوواتی AC آنبرد هستند. تاتا در حال حاضر اطلاعاتی را در خصوص قابلیت های شارژ سریع تاتا تیاگو Tiago برقی منتشر نکرده و اظهار کرده که این خودرو طی 30 دقیقه شارژ سریع می تواند انرژی لازم برای پیمایش 110 کیلومتر مسافت را در باتری خود ذخیره کند.

tata-tiago-evماشین تاتا تیاگو برقی (1)

مسافت قابل پیمایش بالای در حالت شارژ کامل تاتا تیاگو Tiago EV به لطف ابعاد باتری ها، وزن سبک این خودرو و همچنین موتور کوچک برقی Permanent Magnet Synchronous حاصل شده که نیروی تولیدی آن به چرخ های جلو منتقل می شود. تمامی مدل های تاتا تیاگو Tiago EV دارای یک موتور برقی هستند که قادر به تولید 74 اسب بخار قدرت و 114 نیوتن متر گشتاور است. در این لحظه اطلاعاتی در خصوص شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت تاتا تیاگو Tiago EV منتشر نشده و اصلا نمی دانیم که آیا این خودرو قادر به دستیابی به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت است یا خیر. اما تاتا اظهار کرده که تیاگو Tiago EV طی کمتر از 6 ثانیه از حالت سکون به مرز 60 کیلومتر بر ساعت می رسد.

tata-tiago-evماشین تاتا تیاگو برقی (1)

قیمت ماشین تاتا تیاگو Tiago برقی

تاتا تیاگو Tiago برقی قرار است که از دهم اکتبر سال جاری بهب بازار هند عرضه شود و نسخه پایه آن قیمتی معادل 10370 دلار دارد. لوکسترین نسخه تاتا تیاگو Tiago EV که تریم XZ+ Tech Lux بوده قیمتی معادل 14500 دلار دارد.

منبع Motor1
5 از 1 رای