اخبار خودرو جهان
تفسیر ایتالیایی ها از ب ام و i8

تاراسچی Berardo رونمایی شد

دوشنبه - ۲۱ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تاراسچی براردو

چند هفته پیش کمپانی خودروسازی تاراسچی با انتشار تیزری از یک محصول جدید، بازگشت خود به صنعت خودروسازی را رسما اعلام کرد. هرچند این تیزر تیره و تاری که توسط تاراسچی منتشر شده بود، بسیاری از جزییات ظاهری خودرو را پوشانده بود، اما به هیچ وجه امکان مخفی کردن خطوط منحنی شکل بدنه این خودرو در تیزر نبود. اما دیگر مخفی کاری ای در میان نبوده و تاراسچی رسما این خودروی جدید را که Berardo نام دارد، معرفی کرده است.

طراحی ظاهری و پلتفرم

به گزارش خودرونویس، تاراسچی براردو دارای گلگیرهای برجسته و برآمده ای بوده که استایل این خودرو را تهاجمی و خشن کرده است. این سبک طراحی ادای دینی به خودروهای مسابقه ای این برند بوده که نزدیک به 65 سال پیش تولید می شدند.

پشت این طراحی جذاب و منحنی گون ظاهری تاراسچی براردو که از خودروی 1953 Giaur 750 Champion اسپرت الگوبرداری شده، یک ب ام و i8 مخفی شده است! هرچند که پلتفرم و ساختار این خودرو با ب ام و i8 مشترک است، اما تاراسچی یک بدنه تمام آلومینیومی دست ساز برای براردو طراحی کرده که هیچ شباهتی به ب ام و i8 ندارد.

نمای جانبی تاراسچی براردو

چراغ های عمودی باریک جلو در امتداد برآمدگی گلگیرها طراحی و نصب شده اند. همچنین یکس جلوپنجره بیضی شکل بسیار کوچک نیز در پروفیل جلوی این خودرو طراحی شده که چهره بسیار خاص و جذابی را به این خودروی کوپه بخشیده است. روی کاپوت این خودرو هم یک کانال هوای بزرگ و برجسته طراحی شده که بهبود آیرودینامیک و جریان هوا در تاراسچی براردو کمک شایانی کرده است.

طراحی پروفیل عقب تاراسچی براردو نیز بسیار تمیز و منحنی شکل بوده و کاملا با نمای جلو و گلگیرهای برآمده آن هماهنگ است. در این قسمت شاهد نصب یک دیفیوزر بزرگ و دو خروجی اگزوز دایره ای شکل در مرکز آن هستیم.

نمای عقب تاراسچی براردو

کابین

هرچند طراحی بیرونی تاراسچی براردو کاملا نسبت به ب ام و i8 متمایز است، اما درون کابین اشتراکاتی با ب ام و دیده می شود. به عنوان شیفتر دنده ب ام و و داشبورد از جمله قطعاتی است که در کابین تاراسچی تقریبا بدون هیچ تغییری نسبت به i8 نصب شده اند. المان هایی دیگری مانند کلیدهای کنترل سیستم تهویه، نمایشگر سیستم سرگرمی و حتی سوییچ خودرو نیز کاملا با ب ام و i8 مشترک هستند.

اما به جز این قسمت های ذکر شده، تاراسچی روی طراحی سایر قسمت های کابین به منظور ایجاد تمایز با ب ام و i8 کار کرده و از یک تم قهوه ای تیره با با ترکیب چرم و چوب در طراحی بسیاری از قسمت های کابین استفاده کرده که حالتی لوکس و نوستالژیک به فضای داخلی براردو بخشیده است. تاراسچی همچنین طراحی کنسول میانی این خودرو را نیز دستخوش تغییراتی کرده است. وجه اشتراک دیگری براردو با ب ام و i8، درهای پروانه شکل این خودرو بوده که دقیقا مشابه i8 باز و بسته می شوند.

کابین تاراسچی براردو

مشخصات فنی

جدا از تمام اشتراکات پیشین تاراسچی براردو با ب ام و i8 که به آنها اشاره کردیم، این خودرو از پیشرانه هیبریدی i8 نیز بهره گرفته است. این سیستم هیبریدی متشکل از یک پیشرانه 1.5 لیتری سه سیلندر و یک موتور الکتریکی است. البته تاراسچی این پیشرانه را تیون کرده و بیشینه قدرت تولیدی آن را از 374 اسب بخار در ب ام و i8، به 420 اسب بخار رسانده است. البته دو پکیج تقویتی دیگر نیز برای این پیشرانه در دسترس هستند که با سفارش آنها بیشینه قدرت تولیدی این پیشرانه 470 و 520 اسب بخار می شود که این سطح قدرت قطعا برای یک خودروی 1500 کیلوگرمی رضایتبخش است.

به لطف این پیشرانه، تاراسچی براردو قادر است طی 3.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و برای آن بیشینه سرعت 280 کیلومتر بر ساعت به ارمغان آمده است. شاید ب ام و i8 را از خط تولید خود خارج کرده باشد، ولی این خودروی هیبریدی فراتر از زمان در قالبی دیگر به حیات خود ادامه می دهد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟