اخبار خودرو ایران
روز گذشته رونمایی شد

SWM G05 محصول جدید سیف خودرو برای ایران

چهارشنبه - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
swm g05

شرکت سیف خودرو روز گذشته کراس اوور هفت نفره جدید خود SWM G05 را در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه رونمایی کرد. این خودرو پس از کراس اوور G01 و G01F، دومین محصول برند چینی ایتالیایی SWM بوده که به بازار ایران توسط این شرکت عرضه شده است.

استایل ظاهری و کابین

به گزارش خودرونویس، SWM G05 پلتفرم متفاوتی از G01 داشته و طراحی ظاهری آن کاملا تفاوت دارد. در نمای جلو گرافیک داخل چراغ ها شباهت بسیار زیادی به محصولات ب ام و داشته و در نمای عقب هم گرافیک چراغ ها و همچنین نوار LED امتداد یافته روی درب فضای بار تا حدی مشابه رنو کولئوس بوده که از جدیدترین روش های طراحی در بین خودروسازان دنیا محسوب می شود.

نمای جانبی swm g05

با نگاه به پروفیل جانبی و مشاهده طول زیاد کابین، متوجه هفت نفره بودن این کراس اوور می شوید. با ورود به درون کابین اولین چیزی که جلب توجه می کند، نمایشگر 12 اینچی مالتی مدیا و سیستم سرگرمی نصب شده در میان داشبورد بوده که به صورت ایستاده نصب شده و در زیر آن کلیدهای مربوط به کنترل سیستم تهویه دیده می شوند. در پشت فرمان هم خبری از نشانگرهای آنالوگ و عقربه ای نبوده یک نمایشگر دیجیتالی نصب شده است.

بر روی فرمان هم کلیدهای کنترلی برای کروز کنترل و محدود کننده سرعت و همچنین تنظیم سیستم صوتی دیده می شود که دسترسی راننده را به تنظیمات این خودرو ساده تر کرده است. در سمت چپ فرمان کلیدهای مربوط به فعال و غیرفعال کردن رادار پارک، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سنسور دنده عقب و هشدار حرکت بین خطوط در کنار کلید تنظیم ارتفاع چراغ ها جانمایی شده اند.

نمای جلو swm g05

در کنسول میانی هم در قسمت جلویی شیفتر دنده یک پورت USB و خروجی برق فندکی دیده می شود. در قسمت عقبی شیفتر دنده هم کلید مد اسپرت رانندگی و فعال و غیر فعال کردن ترمز پارک برقی SWM G05 دیده می شود. نکته مثبت G05 کنسول میانی کشویی آن بوده که راننده قادر است آن را با توجه به حالت صندلی خود تنظیم کند تا تکیه گاهی راحت برای دست خود در طول مسیر داشته باشد. لازم به ذکر است که به جز صندلی راننده که امکان تنظیم به صورت الکترونیکی را دارد، باقی صندلی ها به صورت دستی تنظیم می شوند.

داشبورد swm g05

در ردیف عقب فضای پا مناسبی برای سرنشینان در دسترس بودن و فضای کافی برای نشستن افراد درشت جثه و قد بلند وجود دارد. همچنین در کنسول میانی کلیدهای روشن و خاموش و تنظیم دور فن تهویه عقب دیده می شود که نکته مثبت آن تعبیه دریچه تهویه در سقف به صورت مجزا برای سرنشینان ردیف دوم و سوم است.

در صورتی که هر سه ردیف صندلی در جای خود باشند، باز هم فضای باری مناسب در اختیار دارید؛ ولی برای حمل اجسام بزرگتر و بار بیشتر می توانید صندلی های ردیف دوم و سوم را به صورت جمعی یا تکی بخوابانید.

فضای بار swm g05

از جمله تجهیزات این خودرو می توان به سنسور پایش فشار باد تایرها، دوربین دید 360 درجه، سیستم هشدار بار اضافی، رادار نقطه کور، رادار پارک و سانروف پانورامیک اشاره کرد.

 

مشخصات فنی SWM G05

این خودرو برخلاف داشتن پلتفرمی متفاوت از کراس اوور G01 سیف خودرو، پیشرانه ای یکسان دارد. البته گشتاور آن مقداری جزیی افزایش داشته است. SWM G05 دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض به صورت دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. این پیشرانه در حالت عادی عملکرد خوبی را برای این کراس اوور 1595 کیلوگرمی رقم زده است.

کابین swm g05

این کراس اوور هفت نفره دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4750، 1860 و 1780 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2750 میلی متر اعلام شده است.

گلگیر swm g05

سخن پایانی

سیف خودرو قصد دارد که SWM G05 را پس از دریافت استانداردهای مربوطه و کالیبراسیون پیشرانه با توجه به شرایط آب و هوایی کشور، راهی بازار کند. این شرکت قصد دارد که سالانه 2500 دستگاه از SWM G05 و همچنین 2500 دستگاه از مدل G01 را در ایران به فروش برساند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟