اخبار خودرو جهان
ببر بزرگ چینی

اس دبلیو ام بیگ تایگر SWM Big Tiger کراس اوور اقتصادی چینی ایتالیایی

یکشنبه - ۱۸ دی ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
اس دبلیو ام بیگ تایگر SWM big tiger (1)

در آگوست سال 2022 اس دبلیو ام بیگ تایگر SWM Big Tiger بنزینی به بازار چین عرضه شد. خودرویی چینی با روح ایتالیایی! اس دبلیو ام بیگ تایگر یک کراس اوور اقتصادی و ارزان قیمت 7 نفره بود که صرفا با گیربکس 5 دنده دستی عرضه می شد. اما در سال 2023 شرکت SWM اس دبلیو ام تصمیم گرفته که نسخه ژنراتور الکتریکی این خودرو را نیز عرضه کند که این مدل قادر است به صورت ترکیبی هیبرید مد مسافتی در حدود 1000 کیلومتر را طی کند. این مدل اس دبلیو ام بیگ تایگر ED-i نام دارد که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

به گزارش خودرونویس، قبل از اینکه به معرفی این خودرو بپردازیم، مقداری در خصوص برند اس دبلیو ام SWM صحبت کنیم. برخی این برند را به یک شرکت موتورسیکلت سازی ایتالیایی می شناسند که در سال 1971 تاسیس شده بود. در سال 2014 این کمپانی توسط شرکت شاینتری خریداری شد که حوزه فعالیت آن خدمات مالی، مسافری، تولید صنعتی و … بود. پس از اینکه SWM توسط این شرکت خریداری شد، تصمیم بر این شد که یک شرکت خودرویی با همین نام تاسیس کند. این دو شرکت مرکز طراحی اس دبلیو ام SWM را در در ایتالیا تاسیس کردند. اما تولید خودروها در شهر Chongqing چین صورت می گرفت. لازم به ذکر است که شاینری بیزینس موتورسیکلت سازی را نیز حفظ کرد.

اس دبلیو ام بیگ تایگر SWM big tiger (1)

 

زیرشاخه خودرویی اس دبلیو ام SWM در سال 2016 تاسیس شد و چندین کراس اوور و MPV مقرون به صرفه از این برند طی این سالها به بازار چین عرضه شده است. اما ظاهرا مشتریان چینی صرفا علاقه ندارند که خودروهایی اقتصادی خریداری کنند. حتی خون ایتالیایی اس دبلیو ام هم نتوانست کمکی کند تا فروش این برند در چین بیشتر شود. از ژانویه تا نوامبر 2022 کمپانی اس دبلیو ام مجموعا 17852 دستگاه خودرو فروخته است. این تعداد فروش با در نظر گرفتن حجم بازار خودرویی چین ناچیز است. حال اس دبلیو ام SWM به این موضوع پی برده که مشتریان خودروهای مدرن با تکنولوژی مدرنتری می خواهند و در نتیجه این نسخه بیگ تایگر ED-i را رونمایی کرد.

اس دبلیو ام بیگ تایگر SWM big tiger (1)

مشخصات فنی اس دبلیو ام بیگ تایگر SWM Big Tiger

ابتدا به بررسی مشخصات نسخه بنزینی اس دبلیو ام بیگ تایگر می پردازیم. این کراس اوور جدیدترین محصول این برند بوده که یک کراس اوور سایز متوسط جلومحرک محسوب می شود. قلب تپنده اس دبلیو ام بیگ تایگر یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی بوده که 116 اسب بخار قدرت تولید کرده و این نیرو توسط گیربکس 5 دنده دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. البته به صورت آپشنال امکان سفارش این خودرو به صورت 7 نفره هم وجود دارد. اس دبلیو ام بیگ تایگر دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4605، 1815 و 1810 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2780 میلی متر است. استایل کلی SWM بیگ تایگر جعبه ای شکل بوده و آرک چرخ های عریض و چراغ های اصلی بزرگ استایلی جذاب و برای این خودرو رقم زده است. داخل کابین هم از پلاستیک ارزان قیمت خشک خاکستری ساخته شده که یک نمایشگر کوچک در میان داشبورد این مدل نیز دیده می شود.

اس دبلیو ام بیگ تایگر SWM big tiger (1)

قیمت اس دبلیو ام بیگ تایگر SWM Big Tiger در این نسخه بین 8700 تا 11500 دلار بوده که واقعا اقتصادیست.

 

ظاهر SWM بیگ تایگر REEV

در خصوص نسخه ژنراتور الکتریکی اس دبلیو ام بیگ تایگر باید اظهار کنیم که مجموعه ای از تصاویر آن به بیرون درز کرده است. همانطور که در تصاویر مشخص است، مقداری استایل ظاهری این نسخه نسبت به مدل بنزینی تغییر کرده و جلوپنجره آن کوچکتر شده است. پورت شارژ در زیر حرف W عبارت SWM داخل جلوپنجره مخفی شده است. همچنین رینگ های جدیدی برای این نسخه ژنراتور الکتریکی نصب شده است.

اس دبلیو ام بیگ تایگر SWM big tiger (1)

این نسخه جدید اس دبلیو ام بیگ تایگر پسوند ED-i را در نام خود دارد که به معنای الکتریکال درایو intelligent است. لازم به ذکر است که این خودرو با همکاری مشترک اس دبلیو ام SWM و شرکت FinDreams توسعه یافته که یکی از تامین کنندگان زیر چتر بی وای دی BYD است. هنوز مشخصات فنی و ظرفیت باتری های این خودرو را نمی دانیم. ولی به احتمال زیاد از باتری های تیغه ای بی وای دی بهره گرفته است. تمام چیزی که از این نسخه می دانیم این بوده که اس دبلیو ام بیگ تایگر ژنراتور الکتریکی قادر است در حالت ترکیبی 1000 کیلومتر مسافت را طی کند.

اس دبلیو ام بیگ تایگر SWM big tiger (1)

داخل کابین اس دبلیو ام بیگ تایگر SWM Big Tiger ED-i شبیه به نسخه بنزینی طراحی شده. اما نمایشگر بزرگتری در میان داشبورد آن دیده می شود و در کنسول میانی یک شیفتر دنده دورانی دیده می شود. اس دبلیو ام به جای استفاده از پلاستیک بی کیفیت و ارزان قیمت، از پلاستیک سفید و آبی در طراحی کابین این مدل استفاده کرده تا مقداری لوکستر و زیباتر به نظر برسد.

اس دبلیو ام بیگ تایگر SWM big tiger (1)

رسانه های چینی اعلام کرده اند که اس دبلیو ام بیگ تایگر ED-i قیمتی در حدود 14 هزار و 550 دلار دارد. اگر چنین باشد این خودرو ارزان قیمت ترین خودروی ژنراتور الکترریکی در بازار چین خواهد بود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟