مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، سوبارو به تازگی نسخه جدید کراس ترک را با یک پیشرانه آپشنال 2.5 لیتری چهار سیلندر معرفی کرده است. این پیشرانه جدید قادر به تولید بیشینه قدرت 182 اسب بخار و بیشینه گشتاور 240 نیوتن متر است. البته سوبارو در کنار نصب این پیشرانه قدرتمندتر، چندین تغییر در استایل ظاهری و همچنین تغییراتی در تکنولوژی های به کار رفته اعمال کرده است.

این پیشرانه قدرتمند 2.5 لیتری تنها روی نسخه های لیمیتد و همچنین تریم اسپرت جدید قابل سفارش و نصب است؛ بدین ترتیب برای دست یافتن به این پیشرانه قدرتمندتر شما ملزم به پرداخت مبغلی بیشتر هستید.

آفرود سوبارو کراس ترک 2021

نسخه پایه و پریمیوم کراس ترک در حال حاضر با همان مشخصات فنی قبلی راهی بازار می شوند. بدین ترتیب این دو نسخه همچنان از یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر بهره می برند که قادر به تولید بیشینه قدرت 152 اسب بخار و بیشینه گشتاور 196 نیوتن متر است.

نسخه پایه و پریمیوم سوبارو کراس ترک در حالت استاندارد به یک جعبه دنده شش سرعته دستی مجهز شده اند، اما به صورت آپشنال امکان نصب یک گیربکس اتوماتیک CVT نیز برای آن ها وجود دارد. البته نسخه 2.5 لیتری کراس ترک تنها با یک گیربکس اتوماتیک CVT قابل سفارش بوده و خبری از نصب گیربکس دنده ای برای آن نیست. طبق سنت دیرینه سوبارو، تمامی مدل های کراس ترک به صورت استاندارد دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک هستند.

نمای عقب سوبارو کراس ترک 2021

مصرف سوخت

نسخه مجهز به پیشرانه 2.5 لیتری سوبارو کراس ترک در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 8.11 لیتر بنزین مصرف می کند. اما نسخه مجهز به پیشرانه دو لیتری و جعبه دنده دستی در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 9.4 لیتر و نمونه آپشنال مجهز به جعبه دنده CVT همین پیشرانه 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر بنزین نیاز دارد.

 

تجهیزات رفاهی و ایمنی

با سفارش نسخه مجهز به گیربکس CVT کراس ترک، تجهیزات مختلفی روی این خودرو نصب می شوند که سفارش آنها برای نسخه مجهز به جعبه دنده دستی غیر ممکن است. نمونه های مجهز به گیربکس CVT کراس ترک دارای مد آفرودی X-Mode و حالت پایین آمدن از تپه هستند.

مضاف بر آن این خودرو دارای کلید انتخاب حالت رانندگی SI-Drive بوده که مشابه آن روی سایر محصولات سوبارو نیز نصب شده است. به لطف این کلید راننده قادر است یکی از حالت های اسپرت و Intelligent را برای رانندگی انتخاب کند. همچنین سیستم ایمنی سوبارو EyeSight به صورت استاندارد روی کراس تراک مجهز به گیربکس CVT نصب شده که دارای سیستم ترمز اضطراری خودکار و کمکی تثبیت کننده خطوط حرکت و هشدار تغییر خطوط است.

نسخه لیمیتد دارای تجهیزات ایمنی بیشتری مانند کمکی نور بالا، ترمز اضطراری خودکار عقب، تشخیص نقاط کور با کمکی تغییر خطوط و هشدار ترافیک در پشت است. تمام نسخه های کراس تراک در حالت استاندارد به یک نمایشگر 6.5 اینچی برای سیستم سرگرمی با پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کار پلی مشابه نمونه نصب شده روی مدل 2020، مجهز شده اند. اما به صورت آپشنال امکان سفارش یک نمایشگر 8 اینچی نیز برای سیستم سرگرمی وجود دارد.

 

تفاوت ظاهری نسخه اسپرت با سایر مدل ها

اگر به دنبال خرید کراس ترک با استایلی تهاجمی تر هستید، تریم اسپرت یقینا مناسب ترین گزینه برای شماست. این تریم دارای رینگ هایی با روکش خاص، یک دست رینگ 17 اینچی جدید با تریم خاکستری تیره، تریم فلزی در جلوپنجره، قاب آینه ها و نشان ها و همچنین دو رنگ جدید زرد پلاسما و آبی هوراین Pearl است.

کابین سوبارو کراس ترک 2021

با وجود اینکه تجهیزات نصب شده روی این خودرو و نسخه پریمیوم تقریبا یکسان است، اما سوبارو سعی کرده با دوخت زرد زرنگ تودوزی، تودوزی استارتکست طرح چرمی، کف پایی با لوگوی زرد رنگ اسپرت و تریم زرد رنگ روی فرمان جذابیت بیشتری به کابین نسخه اسپرت ببخشد.

صندلی سوبارو کراس ترک 2021

سوبارو قصد دارد که نسخه 2021 کراس ترک و کراس ترک اسپرت را سال جاری میلادی راهی بازارهای جهانی کند، ولی در این لحظه هیچ صحبتی در خصوص قیمت نکرده است.

 

5 از 1 رای