شلبی سوپر کارز تواتارا Striker

به گزارش خودرونویس، این دقیقا همان کاری است که کمپانی SSC برای به روزرسانی تواتارا انجام داده و برای رسیدن به هدف خود دو ورژن مختلف از این ابرخودرو را معرفی کرده است. یکی از این دو نسخه تواتارا Striker بوده که در آن تمرکز شلبی سوپر کارز روی بهبود آیرودینامیک به منظور افزایش نیروی رو به پایین بوده است. کمپانی SSC به طور ویژه بیان کرده که نیروی رو به پایین تولیدی در این نسخه تا سه برابر مدل استاندارد تواتارا افزایش پیدا کرده و این ابرخودرو حال قادر به تولید 500 کیلوگرم نیروی رو به پایین در سرعت 258 کیلومتر بر ساعت است.

نمای عقب SSC تواتارا Striker

یکی از ویژگی های بارز این خودرو بال عقب بزرگ نصب شده در آن بوده این باله عقب فعال عملکردی ترکیبی با استابیلایزر عمودی و دیفیوزر بزرگ عقب جهت بهبود آیرودینامیک دارد. همچنین یک اسپلیتر جلو و راکر پنل های آیرودینامیک جانبی موجب افزایش نیروی رو به پایین در قسمت جلو SSC تواتارا Striker می شوند. به طور کلی شرکت SSC بیان کرده که این افزایش روی رو به پایین 45.4 درصد آن روی اکسل جلو و 54.6 درصد آن روی محور عقب اعمال شده است. درون کابین هم تریم فیبر کربنی بیشتر و قسمت های تودوزی شده بیشتری با جیر آلکانتارا دیده می شود.

بال عقب SSC تواتارا Striker

مشخصات فنی SSC تواتارا Striker و Aggressor

قلب تپنده SSC تواتارا Striker مانند نسخه استاندارد همان پیشرانه 1750 اسب بخاری بوده و تفاوتی نکرده است. اینجا دقیقا جایی است که نسخه Aggressor تواتارا وارد میدان می شود که با تغییرات صورت گرفته روی پیشرانه بیشینه توان تولیدی آن به 2200 اسب بخار رسانده شده است. لازم به ذکر است که تواتارا Aggressor کیت آیرودینامیکی مشابه با Striker هم دارد؛ ولی افسوس که این مدل مجوز تردد در سطح جاده و خیابان را ندارد. در واقع SSC این نسخه را صرفا به صورت مسابقه ای توسعه داده و تا حد بسیار زیادی قابل شخصی سازی است.

سقف SSC تواتارا Striker

در این لحظه SSC جزییات زیادی در خصوص این مدل اظهار نکرده و صرفا بیان داشت که می توان صدای اگزوز این خودرو را بسته به نیاز مشتری تغییر داد و به روزرسانی هایی در پرفورمنس و استایل ظاهری این ابرخودرو اعمال کرد که هیچ یک از آنها برای نسخه خیابانی تواتارا در دسترس نیست.

SSC تواتارا Striker

سخن پایانی

در خصوص تیراژ تولید این دو نسخه تواتارا، SSC بیان کرده که تعداد بسیار محدود خواهد بود. این شرکت قصد دارد که تنها 100 دستگاه نسخه استاندارد تواتارا، 100 دستگاه نسخه Striker تواتارا و تنها 10 دستگاه از مدل مسابقه ای تواتارا Aggressor را تولید کند. در این لحظه مطلبی در خصوص قیمت این نسخه ها اعلام نشده است.

 

منبع motor1
5 از 2 رای