اخبار خودرو جهان
رونمایی رسمی در 30 مارس صورت می گیرد

سانگ یانگ تورس EVX برادر برقی بزرگتر کوراندو

شنبه - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
ssangyong-torres-evx سانگ یانگ تورس EVX برقی (1)

سانگ یانگ تورس Torres کراس اوور الکتریکی جدید این برند کره ای بوده که در ماه فوریه تصاویر جاسوسی آن در حال تست منتشر شده بود. حال سانگ یانگ به صورت رسمی تصاویر این کراس اوور آفرودی برقی خود را منتشر کرده که تورس Torres EVX نام دارد.

به گزارش خودرونویس، در این لحظه تمام جزییات مربوط به سانگ یانگ تورس EVX برقی منتشر نشده، ولی این خودروساز کره ای قصد دارد که در نمایشگاه حمل و نقل سئول 2023 در 30 مارس تمام جزییات مربوط به تورس EVX را منتشر کند.

 

طراحی ظاهری سانگ یانگ تورس EVX

سانگ یانگ تورس EVX در نگاه اول تا حد زیادی مشابه با نسخه بنزینی بوده که در ماه ژوئن رونمایی شده بود. پروفیل جانبی تقریبا هیچ تفاوتی نکرده، ولی تفاوت های مهمی در طراحی قسمت جلوی این خودرو نسبت به مدل بنزینی دیده می شود. پروفیل جلو سانگ یانگ تورس برقی به واسطه شش چراغ LED که بین چراغ های LED روشنایی در روز لبه کاپوت طراحی شده چهره خشن تر و جذابتری دارد. این در حالیست که نسخه بنزینی سانگ یانگ تورس استایل سنتی تری دارد.

ssangyong-torres-evx سانگ یانگ تورس EVX برقی (1)

طراحی کابین سانگ یانگ تورس برقی EVX

سانگ یانگ تورس EVX برقی در بخش کابین کاملا نسبت به مدل بنزینی خود متفاوت است. این حرکتی بوده که در دنیای این روزهای خودرو چندان باب میل مشتریان نیست. نمایشگر تبلت مانند بزرگ میان داشبورد با دو نمایشگر دیجیتالی روی داشبورد تعویض شده و استایل کلی آن شبیه به محصولات جدید ب ام و است. کنسول میانی داشبورد هم دیزاین متفاوتی دارد و به نظر نمی رسد که سانگ یانگ نمایشگر دیجیتالی برای تنظیم سیستم تهویه در نظر گرفته باشد. باقی قسمت های کابین سانگ یانگ تورس برقی مشخص نیست، ولی کلیدهای فیزیکی برای دسترسی بهتر راننده در دو طرف فرمان مشاهده می شوند.

ssangyong-torres-evx سانگ یانگ تورس EVX برقی (1)

مشخصات فنی سانگ یانگ تورس برقی

سانگ یانگ در آینده نزدیک قرار است که به شرکت KG Mobility تغییر نام دهد. این خودروساز کره ای هنوز مشخصات کراس اوور برقی تورس EVX را منتشر نکرده است. اما این شرکت هم اکنون یک کراس اوور برقی در حال فروش به نام کوراندو e-Motion دارد که دارای یک موتور برقی روی اکسل جلو با قدرت 190 اسب بخار است.

ssangyong-torres-evx سانگ یانگ تورس EVX برقی (1)

حدس می زنیم که سانگ یانگ تورس EVX نیز مشخصاتی یکسان با کوراندو برقی داشته باشد. بدین ترتیب یک باتری 55.3 کیلووات ساعتی نیز برای آن نصب می شود که در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش 340 کیلومتر مسافت را ذخیره می کند. البته از آنجایی که سانگ یانگ تورس نسبت به کوراندو ابعاد بزرگتری دارد و استایل آن نیز آفرودی تر جلوه می کند، بعید نیست که این شرکت تصمیم به نصب دو موتور برقی و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک برای آن بگیرد. تمام این حدس و گمان ها روز 30 مارس 2023 مشخص می شود.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟

سایر دیدگاه ها

  • رضایی | 10 فروردین 1402 - 9:05 ق.ظ

    با سلام. لطفا کوراندو وارداتی که تازه وارد کشور شده رو بررسی کنید حتما

    • یحیی دادگر | 11 فروردین 1402 - 12:32 ب.ظ

      سلام عرض ادب، وقتتون بخیر، حتما قربان، در همین فروردین ماه سعی میکنیم انجام بدیم