اخبار خودرو جهان
اولین میوه همکاری مرسدس بنز و جیلی

تیزر رسمی ماشین اسمارت #1 منتشر شد

شنبه - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
اسمارت #1

اسمارت #1 (هشتگ جزو نام این خودرو محسوب می شود) اولین محصول این شرکت خودروسازی پس از ایجاد تحولات اساسیست. اسمارت در حال حاضر به صورت سرمایه گذاری مشترک 50-50 زیر چتر مرسدس بنز و جیلی فعالیت می کند و اولین ثمره همکاری مرسدس بنز و جیلی برای احیا کردن اسمارت، همین کراس اوور الکتریکی اسمارت #1 بوده که قرار است در سال 2022 رونمایی شود و حال تیزر رسمی آن منتشر شده است.

ظاهر ماشین اسمارت #1

به گزارش خودرونویس، ماشین اسمارت #1 در تیزرهای منتشر شده دارای بدنه ای استتار شده با کاور به منظور پنهان کاریست. به صورت کلی شباهت میان اسمارت #1 با کانسپت #1 بسیار زیاد است. جلوپنجره این خودرو هم سطح بدنه طراحی شده و دیگر حالتی مقعر مشابه نسخه کانسپت رونمایی شده در نمایشگاه مونیخ را ندارد. همچنین در پروفیل جلو شاهد طراحی کانال های عبوری هوا در قسمت جلویی چرخ ها هستیم. درب فضای بار هم طراحی صاف تری نسبت به نسخه کانسپت اولیه در اسمارت #1 دارد.

اسمارت #1

اسمارت #1 دارای ضریب درگ یا ضریب مقاومت هوایی معادل 0.29 است. برای دستیابی به این عدد پایین بدنه این کراس اوور الکتریکی به المان هایی مانند جلوپنجره با پنجره های باز و بسته شونده مجهز شده است. دستگیره های درب ها نیز از نوع پاپ آپ با عملکرد یخ شکن دار هستند که باعث می شود حتی در هوای سرد زیر صفر نیز بتوانید به خودروی خود بدون مشکل وارد شوید.

اسمارت #1

نسخه کانسپت اسمارت #1 که مدتی قبل رونمایی شده بود دارای طولی معادل 4.29 متر بود که تقریبا با مینی کانتری من 4.31 متری برابری می کرد. با استناد به این تیزرهای رسمی تازه منتشر شده از اسمارت، به نظر می رسد نسخه تولیدی اسمارت #1 ابعادی برابر با نسخه کانسپت داشته باشد.

اسمارت در حال حاضر تیزری از فضای کابین #1 را منتشر نکرده. ولی اگر کابین مشابه نسخه کانسپت #1 اجرا شود می توان گفت که دارای طراحی مینیمالی خواهد بود که یک نمایشگر 12.8 اینچی در میان داشبورد آن نصب شده است. بعید می دانیم تریم طلایی رنگ نسخه مفهومی #1 در مدل تولیدی اجرا شود.

اسمارت #1

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در خصوص مشخصات فنی اسمارت #1 منتشر نشده است. ولی می دانیم که این خودرو روی پلتفرم SEA جیلی که کوتاه شده عبارت Sustainable Experience Architecture بوده طراحی شده است. این پلتفرم دارای ساختار الکتریکی 800 ولتی بوده تا سه موتور الکتریکی را می توان روی این خودرو نصب کرد.

اسمارت #1

کراس اوور الکتریکی #1 سیاست انتخاب نام جدید اسمارت را برای محصولات آینده هم نشان می دهد. این کمپانی دلیل این انتخاب نام عجیب را در جمله زیر بیان کرده است:

امروزه برای نشان دادن جذاب ترین موضوعات در شبکه های اجتماعی از هشتگ استفاده می کنند و این به یک سمبل در عصر دیجیتال تبدیل شده است.

اسمارت قصد دارد که در آینده کراس اوور بزرگتری را نیز به سبد محصولات خود اضافه کند. تمرکز فعلی شرکت اسمارت روی بازار اروپا و چین بوده و زیر چتر مرسدس بنز و جیلی قصد دارد که دیگر تنها خودروهای الکتریکی تولید کند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟