اخبار خودرو ایران
اولین شاسی بلند اسمارت و تولید شده توسط جوینت ونچر مرسدس جیلی

اسمارت #1 هشتگ 1 در نسخه تولیدی رونمایی شد

شنبه - ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
اسمارت #1 هشتگ 1

شرکت خودروسازی اسمارت در سال 2019 از بسیاری بازارهای جهان از جمله آمریکا خارج شد. اما همچنان به فعالیت خود در قسمت های دیگر دنیا ادامه داد. این خودروساز کوچک حال دوره جدیدی را آغاز کرده و از این پس به عنوان خودروسازی تمام الکتریکی فعالیت می کند و به همین مناسبت کراس اووری تمام الکتریکی  را رونمایی کرده که نشان دهنده مسیر آینده اسمارت است. اسمارت  #1 (هشتگ 1 یا نامبر 1) به طور کلی از محصولاتی که در گذشته توسط اسمارت تولید می شد مجزا بوده و با طراحی جذاب و مدرن خود، تکنولوژی های بالا به کار رفته در کابین و پیشرانه الکتریکی خود قصد جلب توجه شدید مشتریان را دارد.

کابین اسمارت #1 (هشتگ 1 یا نامبر 1)

به گزارش خودرونویس، اسمارت #1 امروز در مدل تولیدی رونمایی شد که استایل ظاهری و مشخصات آن بسیار شبیه به همان مدل کانسپت اسمارت #1 بوده که سال پیش معرفی شده بود. این شباهت بین اسمارت #1 کانسپت و تولیدی درون کابین هم وجود دارد. اسمارت در خصوص فناوری های به کار رفته در کابین کراس اوور برقی #1 غوغا کرده و یک رابط کاربری سه بعدی مبتنی بر هوش مصنوعی Al با قابلیت فرمان پذیری صوتی را برای این خودرو طراحی کرده است.

اسمارت #1 هشتگ 1

در میان داشبورد اسمارت #1 هشتگ 1 (نامبر 1) یک نمایشگر بزرگ 12.8 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی قرار دارد و در مقابل راننده نیز یک نمایشگر دیجیتالی 9.2 اینچی نصب شده که اطلاعات مربوط به خودرو را به وی نشان می دهد.

اسمارت #1 هشتگ 1

 

ظاهر اسمارت #1 هشتگ 1 (نامبر 1)

اسمارت #1 هشتگ 1 (نامبر 1) دارای درب هایی بدون فریم، دستگیره درب هایی پاپ آپ و سانروف پانروامیک است. اسمارت #1 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4.27، 1.82 و 1.64 متر بوده و فاصله بین دو محور این خودرو نیز 2.75 متر طراحی شده است. این کراس اوور الکتریکی اسمارت 1820 کیلوگرم وزن داشته و سنگین ترین خودرویی بوده که تا امروز توسط این خودروساز تولید شده است.

اسمارت #1 هشتگ 1

لازم به ذکر است که محمد حسین امینی یکتا یک طراح ایرانی خودرو بوده که در کمپانی مرسدس بنز AG فعالیت می کند و یکی از طراحان اصلی همین شاسی بلند برقی اسمارت #1 محسوب می شود.

اسمارت #1 هشتگ 1

مشخصات فنی اسمارت #1 هشتگ 1 (نامبر 1)

اسمارت #1 (هشتگ 1 نامبر 1) از یک موتور الکتریکی 268 اسب بخاری بهره برده که وظیفه تامین انرژی آن بر عهده یک پک باتری 66 کیلووات ساعتی نیکل کبالت منگنز است. این موتور برقی قادر به تولید 343 نیوتن متر گشتاور بوده که نیروی تولیدی آن به چرخ های عقب این کراس اوور منتقل می شود. بیشینه سرعت قابل پیمایش اسمارت #1 هشتگ 1 (نامبر 1) نیز 180 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

اسمارت #1 هشتگ 1

در صورت اتصال اسمارت #1 به یک شارژر 22 کیلوواتی AC، حدود 3.5 ساعت زمان نیاز است تا میزان شارژ باتری از 10 به 80 درصد برسد. البته در صورت اتصال به یک شارژر فست 150 کیلوواتی، این زمان شارژ به 30 دقیقه کاهش پیدا می کند. اسمارت تخمین زده که شاسی بلند برقی #1 قادر است در حالت شارژ کامل مسافتی بین 420 تا 440 کیلومتر را تحت سیکل WLTP اروپا طی کند. بسیاری از ویژگی های اسمارت از  جمله ECU، نحوه ذخیره انرژی و مصرف آن در باتری و … در آینده و به مرور توسط اسمارت بروزرسانی می شوند.

اسمارت #1 هشتگ 1

 

اسمارت در حال حاضر به لطف جوینت ونچر مرسدس و جیلی جان تازه به خود گرفته و قرار است که این کراس اوور الکتریکی هم در چین تولید شود.

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟