اخبار خودرو جهان
دارای موتور برقی 422 اسب بخاری

اسمارت #۱ برابوس ادیشن رونمایی شد

دوشنبه - ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
Smart-1-Brabus-اسمارت #۱ برابوس (1)

اسمارت مدتی پیش کراس اوور برقی #۱ را رونمایی کرد و حال نوبت به رونمایی نسخه قدرتمندتر و اسپرت تر برابوس این خودرو رسیده است. اسمارت #۱ برابوس در نمایشگاه خودرو چنگدو چین رونمایی شده و نسخه اسپرت تر و قدرتمندتر کراس اوور جذاب اسمارت #۱ معمولی محسوب می شود.

به گزارش خودرونویس، علی رغم اینکه برابوس یک تیونر مستقل و یک فروشنده قطعات افترمارکت برای خودروهای مختلف است، اما برای طراحی و تولید اسمارت #۱ برابوس در کنار اسمارت فعالیت کرد. هنوز مشخص نیست که آیا این کراس اوور برقی اسپرت به خارج از بازار چین عرضه می شود یا صرفا ویژه بازار رقابتی و بزرگ چین توسعه یافته است.

Smart-1-Brabus-اسمارت #۱ برابوس (1)

مشخصات فنی ماشین اسمارت #۱ برابوس

برابوس و اسمارت برای کراس اوور اسمارت #۱ نسخه برابوس ادیشن یک موتور برقی 154 اسب بخاری با 200 نیوتن متر گشتاور روی اکسل جلو نصب کرده اند که در کنار موتور برقی 268 اسب بخاری با 343 نیوتن متر گشتاوری نسخه استاندارد این کراس اوور برقی که روی اکسل عقب نصب شده بود فعالیت می کند. بدین ترتیب اسمارت #۱ برابوس روی هم رفته قادر به تولید 422 اسب بخار قدرت و 543 نیوتن متر گشتاور بوده که توان بسیار زیادی آن هم برای یک کراس اوور در ابعاد اسمارت #۱ است. کراس اوور برقی اسمارت #۱ قادر است با این دو موتور برقی طی 3.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

Smart-1-Brabus-اسمارت #۱ برابوس (1)

یک باتری 66 کیلووات ساعتی مشابه با نسخه استاندارد اسمارت #۱ برای این مدل برابوس نصب شده که مسافت قابل پیمایش این خودرو به دلیل اضافه شدن یک موتور برقی و بیشتر شدن مصرف انرژی مقداری نسبت به 440 کیلومتر مدل تک موتوره اسمارت #۱ کمتر خواهد بود.

Smart-1-Brabus-اسمارت #۱ برابوس (1)

ظاهر و کابین کراس اوور برقی اسمارت #۱ برابوس

برابوس به طراحی بادی کیت های بسیار خشن و تهاجمی برای انواع خودروها شهرت دارد، اما برای اسمارت #۱ از این توانایی خود استفاده نکرده است. در واقع اسمارت #۱ برابوس تفاوت ظاهری چندانی با نسخه استاندارد ندارد و تنها ورودی هوای اضافی درست در زیر کاپوت این خودرو و ورودی هوای مثلثی شکل در گوشه سپر به همراه رینگ های جدید دو رنگ مشکی نقره ای برای اسمارت #۱ برابوس ادیشن نصب شده اند. اسمارت #۱ برابوس ادیشن دارای بدنه ای سه رنگ بوده که ترکیبی از رنگ های خاکستری مات و مشکی سایلنت به همراه قرمز لیزری روی بدنه این کراس اوور برقی اجرا شده است. کالیپرهای ترمز نصب شده پشت چرخ ها نیز به رنگ قرمز هستند.

Smart-1-Brabus-اسمارت #۱ برابوس (1)

نسخه برابوس اسمارت #۱ در داخل کابین هم مقداری با مدل استاندارد تفاوت دارد. این تغییرات شامل اضافه شدن برند برابوس روی پشت سری های صندلی ها، نصب غربیلک فرمان با پوشش جیر آلکانتارا و چرم و رد دوخت قرمز رنگ برای تودوزی کابین هستند.

اسمارت #۱ برابوس در بازار چین برچسب قیمت پایه ای معادل 40 هزار و 600 دلار دارد که به مراتب گرانتر از اسمارت #۱ استاندارد با قیمت 2 هزار و 700 دلاریست.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟