اخبار خودرو ایران
محصول جدید ویرا دیزل

کامیون کشنده دماغه دار شاکمان کانونشنال Shacman Conventional به زودی در ایران

یکشنبه - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
کامیون کشنده شاکمان کانونشنال Shacman Conventional ویرا دیزل

به دلیل تحریم های صنعت خودرو و خروج برندهای تجاری ساز مطرح دنیا مانند اسکانیا، ولوو، رنو و بنز، دیگر دیدن یک کامیون کشنده از این برندها در مدل صفر کیلومتر در ایران به رویا تبدیل شده است. اما جای این برندهای تجاری در ایران خالی نمانده و خودروسازان تجاری ایران به سراغ شرکای مطرح چینی رفته اند. شاکمان Shacman یک خودروساز تجاری چینی بوده که شریک آن در ایران شرکت ویرا دیزل است. ویرا دیزل قصد دارد به زودی کامیون کشنده شاکمان کانونشنال Shacman Conventional را به بازار ایران عرضه کند که تنها کامیون دماغه دار صفر کیلومتر بازار محسوب می شود.

به گزارش خودرونویس، شرکت ویرا دیزل به عنوان نماینده رسمی گروه خودروسازی تجاری شانکسی یا همان شاکمان چین فعالیت خود را در فروردین سال 1400 آغاز کرد و تا به این لحظه سه محصول کشنده شاکمان Cab Over، کامیونت 5.5 و 6 تن شاکمان را در سبد محصولات خود داشته است. اما با توجه به محبوبیت کامیون کشنده های دماغه دار در ایران، ویرا دیزل تصمیم گرفته که شاکمان کانونشنال Shacman Conventional را به بازار ایران به عنوان تنها کشنده دماغه دار صفر کیلومتر عرضه کند.

کامیون کشنده شاکمان کانونشنال Shacman Conventional ویرا دیزل

پیش بینی می کنیم که به زودی این کشنده رونمایی و عرضه شود.

 

مشخصات فنی کامیون کشنده شاکمان کانونشنال Shacman Conventional ویرا دیزل

خودروسازان تجاری در دنیا شاید بسیار زیاد و متنوع باشند. اما تامین کنندگان آنها محدود هستند و عمده این خودروسازان اعم از چینی و اروپایی و آمریکایی، اجزای فنی خودروهای تجاری خود را از چند تامین کننده بنام و مطرح جهانی خریداری می کنند.

کامیون کشنده شاکمان کانونشنال ویرا دیزل دارای یک موتور 12 لیتری 6 سیلندر خطی ساخت شرکت معتبر کامینز آمریکاست. این نیروگاه حجیم قادر به تولید 490 اسب بخار قدرت در دور 1900 و 2300 نیوتن متر گشتاور در دور 1100 تا 1300 تولید می کند. این پیشرانه برای انتقال قدرت با یک گیربکس اتوماتیک AMT 12+2 سرعته ساخت Eaton با ریتاردر Voith آلمان کوپل شده و دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 EEV بوده که بالاترین سطح استاندارد در بین خودروهای تجاری ایران محسوب می شود.

کامیون کشنده شاکمان کانونشنال Shacman Conventional ویرا دیزل (2)

کامیون کشنده شاکمان کانونشنال Shacman Conventional دارای دارای دو مخزن سوخت 700 و 300 لیتری بوده در کنار مخزن ادبلو Add Blue 45 لیتریست. این کامیون تقریبا با یکبار سوختگیری می تواند مسافتی معادل 1000 کیلومتر را طی کند. کامیون کشنده شاکمان دماغه دار ویرا دیزل دارای سیستم تعلیق فنر تخت پارابولیک در جلو و تعلیق بالن بادی در عقب است. همچنین برای کابین راننده نیز تعلیق بادی 4 نقطه ای در نظر گرفته شده که سواری نرمی برای این هیولا به ارمغان آید.

ترمز تعبیه شده برای کامیون شاکمان کانونشنال از نوع پنوماتیک دیسکی بوده و دارای سیستم ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیوری ترمز است. این کشنده بزرگ همچنین دارای سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و ترمز اضطراری و ترمز پیشگیری از برخورد AEBS بوده که آن را در رده مجهزترین و بروزترین کامیون کشنده های بازار ایران قرار می دهد.

کامیون کشنده شاکمان کانونشنال Shacman Conventional ویرا دیزل (2)

شاکمان کانونشنال دماغه دار Shacman Nose Conventional ویرا دیزل دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 7525، 2550 و 3912 میلی متر بوده و فاصله بین چرخ های اکسل جلو و عقب این کشنده دو محور 5150 میلی متر اعلام شده است. وزن خالص این کشنده 8800 کیلوگرم بوده و حداکثر وزن ناخالص ترکیبی آن 44 تن اعلام شده است. لازم به ذکر است که اکسل های جلو و عقب کشنده شاکمان کانونشنال دارای تکنولوژی MAN هستند و به ترتیب قادر به تحمل حداکثر وزن 6500 و 13000 کیلوگرم هستند.

 

امکانات کامیون کشنده شاکمان کانونشنال Shacman Conventional ویرا دیزل

کامیون کشنده شاکمان کانونشنال ویرا دیزل از نظر تجهیزات ایمنی و رفاهی جزو لوکس ترین و مدرن ترین کامیون کشنده های بازار ایران قرار داشته و رقیب اصلی آن کامیون کشنده امپاور BD500 بهمن دیزل بوده که مشخصات فنی و امکاناتی مشابه با این خودرو دارد.

کامیون کشنده شاکمان کانونشنال Shacman Conventional ویرا دیزل (2)

شاکمان کانونشنال دارای کروز کنترل، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی 10 اینچی، دوربین دید 360 درجه، هشدار نقاط کور، پایش فشار باد تایرها، دو تخت خواب داخل کابین، صندلی پنوماتیک راننده با گرمکن، سردکن و ماساژور، صندلی پنوماتیک برای سرنشین، یخچال، آینه های گرمکن دار، سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دما، بخاری درجا، کولر درجا، آبسردکن فیلتردار، گرمکن مخزن سوخت برای استارت بهتر، قطع کن برق کشنده، گرمکن هوای ورودی پیشرانه، سانروف، قفل مرکزی، چراغ روشنایی در روز، هشدار برخورد از جلو، قابلیت حمل کالاهای خطرناک، پاور ویندوز، سنسور باران، هشدار حرکت رو به عقب و بوق برقی و بادیست.

هنوز ویرا دیزل قیمت کامیون کشنده شاکمان کانونشنال Shacman Conventional و زمان عرضه آن را اعلام نکرده است. پیش بینی می کنیم که به زودی ویرا دیزل این کشنده زیبا و مدرن را رسما رونمایی کند.

 

4.4 از 9 رای

دیدگاه شما چیست؟