اخبار خودرو جهان
مجهز به موتورهای برقی هواوی

نسخه باتری الکتریکی Seres آیتو Aito M5e رونمایی شد

چهارشنبه - ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
Seres آیتو Aito M5e ماشین برقی الکتریکی (1)

باز هم یک خودروی الکتریکی دیگر از چین! سرعت خودروسازان چینی در تولید و توسعه خودروهای الکتریکی زیاد که نه بلکه وحشتناک شده است. کمپانی خودروسازی آیتو Aito تصاویر رسمی نسخه تمام الکتریکی M5e را منتشر کرده است. Seres آیتو Aito M5e اولین خودروی تمام الکتریکی این کمپانی بوده و قرار است که از ماه سپتامبر به بازار عرضه شود.

به گزارش خودرونویس، آیتو Aito کوتاه شده عبارت Adding Intelligence to Auto بوده و یک برند زیرمجموعه Seres است. این شرکت هم اکنون نسخه الکتریک پلاگین هیبریدی (ژنراتور الکتریکی) آیتو Aito M5 را در سبد محصولات خود دارد و حال سراغ عرضه نسخه باتری الکتریکی یا BEV این خودرو رفته است. جالب است بدانید که خودروی الکتریکی آیتو Aito M5e با همکاری هواوی توسعه یافته و موتورهای الکتریکی این نسخه و همچنین سیستم هیبریدی نسخه قبلی را هواوی طراحی کرده است.

Seres آیتو Aito M5e ماشین برقی الکتریکی (1)

ظاهر ماشین آیتو Aito M5e

آیتو Aito M5e از نظر ظاهری تقریبا مشابه با نسخه M5 ژنراتور الکتریکی طراحی شده. ولی تفاوت هایی هم در بخش ظاهری کرده است. به عنوان مثال قسمت جلویی به صورت کاملا بسته طراحی شده و دیگر ژنراتور بنزینی برای این خودرو تعبیه نشده که نیازی به قسمت باز برای عبور جریان هوا به منظور خنک سازی باشد. اما در قسمت پایینی سپر یک ورودی هوای تیره درست در زیر پلاک دیده می شود. دو ورودی هوای دیگر هم به صورت عمودی در زیر چراغ های جلو طراحی شده اند. وجود این سه ورودی هوا به خنک سازی باتری ها و همچنین بهبود آیرودینامیک خودرو کمک می کنند.

Seres آیتو Aito M5e ماشین برقی الکتریکی (1)

سایر قسمت های آیتو Aito M5e از جمله پروفیل جانبی، سقف و درب ها مشابه با نسخه ژنراتور الکتریکی M5 طراحی شده اند. آیتو Aito M5e به صورت استاندارد دارای رینگ های 19 اینچی و به صورت آپشنال به رینگ های 20 اینچی مجهز می شود.

 

مشخصات فنی ماشین برقی آیتو Aito M5

ماشین آیتو M5e دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4785، 1930 و 1620 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور این خودرو 2880 میلی متر اعلام شده است. فاصله بین دو محور نسخه باتری الکتریکی M5 نسبت به مدل ژنراتور الکتریکی مقداری بیشتر شده است.

Seres آیتو Aito M5e ماشین برقی الکتریکی (1)

آیتو Aito M5e دارای دو نسخه تک موتوره و دو موتوره است. نسخه تک موتوره دارای یک موتور برقی بوده که می تواند بین 97 تا 268 اسب بخار قدرت را تولید کند. نسخه دو موتوره علاوه بر این موتور یک موتور الکتریکی دیگر هم دارد که می تواند بین 56 تا 221 اسب بخار قدرت را تولید کند. این موتورهای الکتریکی توسط هواوی تامین شده اند.

آیتو Aito M5e دارای یک باتری لیتیوم فسفاتی بوده و در حال حاضر مسافت قابل پیمایش این خودرو در حالت شارژ کامل اعلام نشده است. نسخه هیبریدی یا همان ژنراتور الکتریکی آیتو M5 قادر بود در حالت تمام الکتریکی و بدون فعالیت موتور بنزینی مسافتی معادل 150 کیلومتر را طی کند. بدین ترتیب مسافت قابل پیمایش این نسخه باتری الکتریکی به مراتب بالاتر خواهد بود.

Seres آیتو Aito M5e ماشین برقی الکتریکی (1)

کابین ماشین آیتو Aito M5e برقی

کابین نسخه تمام الکتریکی ماشین آیتو Aito M5e چندان متفاوت از نسخه هیبریدی M5 طراحی نشده استو نسخه هیبریدی دارای سیستم های الکترونیکی و رابط کاربری هارمونی OS هواوی بود. یکی از ویژگی های جذاب آیتو M5 قابلیت شبیه سازی صداهای مختلف برای پیشرانه و اگزوز با قابلیت تولید صدای مصنوعی برای تعویض دنده ها بود که همین ویژگی برای نسخه تمام الکتریکی آیتو Aito M5e هم لحاظ شده است. یک نمایشگر بزرگ لمسی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی در میان داشبورد قرار داشته که بیشتر تنظیمات این خودرو به وسیله آن صورت می گیرد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟