اخبار خودرو جهان
رقیب تیگو 8 پرو

سیهول X8 پلاس پرچمدار جدید شاسی بلندهای جک

یکشنبه - ۲۶ تیر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
jac sehol x8 plus جک سیهول ایکس8 پلاس (1)

شرکت خودروسازی سیهول Sehol یکی از زیربرندهای جک JAC چین بوده که به تازگی شاسی بلند پرچمدار جدید خود یعنی سیهول ایکس8 پلاس Sehol X8 Plus را معرفی کرده و به تازگی تصاویر رسمی این خودرو منتشر شده است. سیهول X8 پلاس بر پایه نسخه معمولی X8 توسعه یافته که هم اکنون هم در حال عرضه به بازار چین است. اما استایل ظاهری سیهول X8 پلاس نسبت به نسخه معمولی مقداری متفاوت بوده و در دو مدل شش و هفت نفره هم قابل سفارش است.

به گزارش خودرونویس، تقاضا برای خرید خودروهای شاسی بلند در چین به طرز وحشتناکی زیاد شده و در این روزها خریدار برای همه نوع اسیووی و کراس اوور در چین وجود دارد. شاسی بلندهایی همچون جک سیهول X8 از جمله محبوب ترین گزینه ها در سگمنت خود در بازار چین هستند. سیهول X8 یک کراس اوور تولید شده توسط زیربرند کمپانی خودروسازی جک JAC است. این خودرو در حال حاضر سالانه بیش از 500 هزار دستگاه فروش در بازار چین دارد که رقم بسیار بالاییست.

jac sehol x8 plus جک سیهول ایکس8 پلاس (1)

سیهول X8 قبلا با نام Jiayue X8 در بازار چین شناخته می شود و سپس تولید آن به برند Sehol واگذار شد. این زیربرند جک به تازگی تصمیم به اضافه کردن نسخه جدیدی را به خانواده X8 گرفته است. سیهول X8 پلاس مقداری نسبت به نسخه معمولی بزرگتر بوده و کابین آن در نسخه استاندارد فضای کافی برای نشستن هفت سرنشین را دارد.

jac sehol x8 plus جک سیهول ایکس8 پلاس (1)

ظاهر جک سیهول ایکس8 پلاس Jac Sehol X8 Plus

کاملا مشخص است که سیهول X8 پلاس بر پایه نسخه معمولی ایکس8 توسعه یافته است. اما جایگاه نسخه پلاس یک پله نسبت به مدل معمولی این خودرو بالاتر است. از نظر ظاهری اینگونه به نظر می رسد که سیهول ایکس 8 پلاس یک سگمنت نسبت به نسخه معمولی بالاتر باشد. چراکه ارتفاع بیشتری داشته و ظاهر آن بیشتر به خودروهای اسیووی شباهت دارد.

jac sehol x8 plus جک سیهول ایکس8 پلاس (1)

سیهول X8 پلاس در نمای جلو دارای یک جلوپنجره بزرگ بوده و اینگونه به نظر می رسد که عمده دماغه خودرو با این جلوپنجره کاور شده است. ترکیب این جلوپنجره با نورپردازی حرفه ای نمای جلو سیهول ایکس8 پلاس را بسیار جذاب کرده است. سیهول X8 پلاس دارای چراغ های دوتایی بوده و در بالاتری قسمت پروفیل جلو چراغ های روشنایی در روز تعبیه شده اند که به وسیله یک نوار LED به یکدیگر متصل هستند. مقداری پایین تر و در کنار جلوپنجره هم چراغ های اصلی قرار گرفته اند. داخل جلوپنجره المان های سفیدرنگی تعبیه شده که این طراحی این جلوپنجره بزرگ را از سادگی خارج کرده است. کاپوت هم خطوط مستقیم و صافی داشته و با سبک طراحی دماغه خودرو هماهنگ است.

jac sehol x8 plus جک سیهول ایکس8 پلاس (1)

در نمای جانبی رینگ های 19 اینچی بزرگ آلیاژی جک سیهول X8 پلاس تا حد زیادی جلب توجه می کنند. این رینگ ها دیزاین پنج پره دوبل دارند که طراحی پریمیوم و زیبایی برای آنها لحاظ شده و یک سر و گردن نسبت به رینگ های رقبا بالاتر و زیباتر است. نسخه استاندارد سیهول X8 رینگ هایی 18 اینچی داشت و تنها به صورت آپشنال رینگ 19 اینچی برای آن نصب می شد. سیهول ایکس8 پلاس دارای خط شخصیت با ارتفاع بالایی بوده و سقف با شیبی ملایم به قسمت عقب ختم می شود. برای سرنشینان ردیف سوم هم یک شیشه لچکی مثلثی طراحی شده که صرفا جنبه زیبایی داشته و بعید است که دید خوبی نسبت به فضای بیرونی خود داشته باشند.

سیهول X8 پلاس در نمای عقب چراغ های LED با طراحی خاصی دارد که به وسیله یک نوار LED به یکدیگر متصل شده اند. سپر هم تریمی دو رنگ دارد و نکته منفی آن وجود دو خروجی اگزوز مصنوعی در دو گوشه آن است.

jac sehol x8 plus جک سیهول ایکس8 پلاس (1)

داخل کابین سیهول ایکس8 پلاس Sehol X8 Plus

سیهول X8 پلاس دارای تودوزی دو رنگ سفید و آبی بوده که به زیبایی روی صندلی ها، کنسول میانی و رودری ها اجرا شده اند. بسته به سفارش مشتری، سیهول ایکس 8 پلاس در دو مدل شش و هفت نفره قابل سفارش است.

 

مشخصات فنی سیهول X8 پلاس

در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص مشخصات فنی سیهول X8 پلاس و نوع موتور و گیربکس در دسترس نیست. ولی این احتمال وجود دارد که این خودرو از پیشرانه مشابه سیهول ایکس8 معمولی استفاده کند. در این صورت باید شاهد نصب یک موتور 1.5 لیتری توربو GDI با 181 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور در زیر کاپوت این خودرو باشیم که نیروی آن توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟