اخبار خودرو جهان
محصول جدید زیربرند تازه تاسیس JAC

سیهول آیپائو Sehol Aipao S همزاد برقی جک S5

دوشنبه - ۴ مهر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
سیهول آیپائو Sehol Aipao S جک برقی

شرکت خودروسازی سیهول که یکی از زیربرندهای شرکت جک JAC محسوب می شود به تازگی کراس اوور کامپکت برقی جدیدی به نام سیهول آیپائو Sehol Aipao S را رونمایی کرده است. سیهول آیپائو Sehol Aipao S در واقع همان نسخه برقی جک S5 جدید محسوب می شود.

برند سیهول Sehol از کجا آمده است؟

به گزارش خودرونویس، سیهول یکی از زیربرندهای جک JAC بوده که در سال 2020 تاسیس شد. این برند در ابتدا سول SOL نام داشت و حاصل جوینت ونچر بین جک و فولکس واگن بود. برنامه این بود که خودروهای برقی اقتصادی و ارزان قیمتی با برند سیهول که روی پلتفرم های جک توسعه یافته اند، توسط این زیربرند تازه تاسیس عرضه شوند. این جوینت ونچر تنها خودروی الکتریکی سول SOL E20X را که بر پایه جک iEV7s توسعه یافته بود را تولید کرد.

فولکس واگن در ادامه راه نظر خود را تغییر داد و تصمیم گرفت که عمده سهام این جوینت ونچر را خریداری کند و از سایت تولیدی آن جهت تولید خودروهای برند فولکس واگن روی پلتفرم اختصاصی MEB خود استفاده کند. به همین دلیل این جوینت ونچر از جک-فولکس واگن به فولکس واگن Anhui تغییر نام داد که Anhui نام شهریست که کارخانه این شرکت در چین در آن واقع شده است.

سیهول آیپائو Sehol Aipao S جک برقی

بدین ترتیب دیگر از نام سول SOL استفاده نشد. سپس جک JAC بار دیگر سهام عمده این جوینت ونچر را خریداری کرد و نام آن را به سیهول Sehol تغییر داد. سپس جک نسبت به تولید محصولات سواری برند ریفاین Refine و Jiayue تحت برند سیهول Sehol اقدام کرد که شامل خودروهایی درونسوز و برقی می شد. خودروهای سیهول QX، X8 و X7 از جمله شاسی بلندهای بنزینی هستند و سیهول X5 هم کراس اوور بمزیمی بوده و سیهول A5 هم یک سدان بنزینی از این برند است. سیهول E10X هم یک خودروی برقی مینی بوده و E40 هم یک کراس اوور بر پایه X5 است. سیهول E50A هم یک سدان برقی بوده که بر پایه A5 توسعه یافته و Yao هم یک سدان بنزینی بوده که بر پایه سیهول A5 یا همان کی ام سی J7 توسعه یافته است. به تازگی هم سیهول آیپائو Aipao به عنوان سدان برقی جمع و جور معرفی شده که بر پایه همان سیهول A5 و Yao توسعه یافته است.

سیهول آیپائو Sehol Aipao S جک برقی

حال دوباره به سیهول آیپائو Aipao S باز می گردیم. واژه Aipao در زبان چینی به معنای علاقه به دویدن بوده و این خودرو که پیشتر با نام E50X شناخته می شد در واقع همان نسخه برقی سیهول QX محسوب می شود که حال مدل جدید آن از راه رسیده است.

سیهول آیپائو Sehol Aipao S جک برقی

ظاهر و کابین سیهول آیپائو S (Sehol Aipao S)

سیهول آیپائو Aipao S یک کراس اوور جمع و جور بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4610، 1890 و 1700 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2720 میلی متر است. این خودرو به رینگ های پنج پره آلیاژی مجهز شده و از نمای جانبی یک نوار کرومی در لبه پایینی شیشه ها نصب شده که استایل این کراس اوور برقی را پریمیوم تر جلوه می دهد.

سیهول آیپائو Sehol Aipao S جک برقی

سیهول آیپائو Aipao S در نمای جلو دارای جلوپنجره بسته بوده و چراغ های روشنایی در روز نصب شده در دو گوشه پروفیل جلو به وسیله یک نوار LED باریک به یکدیگر متصل شده اند. چراغ های اصلی هم مقداری پایین تر و درون سپر جانمایی شده اند.

سیهول آیپائو Sehol Aipao S جک برقی

سیهول آیپائو Aipao S در داخل کابین دارای تم آبی کمرنگ است. سیهول در این لحظه ابعاد نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان و نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا این خودرو را اعلام نکرده است. از جمله برخی از ویژگی های سیهول آیپائو Aipao S می توان به سیستم کمکی راننده خودران سطح 2 و تنظیم برقی صندلی های جلو اشاره کرد.

سیهول آیپائو Sehol Aipao S جک برقی

مشخصات فنی سیهول آیپائو Sehol Aipao S

سیهول Sehol هم اکنون اطلاعات مربوط به باتری و قدرت موتورهای برقی آیپائو Aipao S را منتشر نکرده. پیشتر این شرکت اظهار کرده بود که آیپائو Aipao S به تکنولوژی باتری خورشیدی با 21700 سلول باتری و کاتودهایی از جنس نیکل ساخت چین مجهز شده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟