به گزارش خودرونویس، سیهول یک برند زیر چتر شرکت خودروسازی جک JAC چین بوده که در سال 2020 پایه ریزی شده است. این برند در ابتدا سول SOL نام داشته و حاصل جوینت ونچر بین فولکس واگن و JAC است. هدف از تاسیس برند در ابتدا تولید خودروهای الکتریکی اقتصادی روی پلتفرم های توسعه یافته توسط جک بود. اما این جوینت ونچر تا به امروز تنها یک خودرو و آن هم SOL E20X را رونمایی کرده که بر پایه جک iEV7s توسعه یافته است.

فولکس واگن در ادامه تصمیم خود را تغییر داد و اقدام به خرید بخش عمده سهام این جوینت ونچر کرد و از این شرکمت برای تولید محصولات فولکس واگن روی پلتفرم اختصاصی الکتریکی MEB این شرکت استفااده کرد. سپس نام این جوینت ونچر از جک فولکس واگن به فولکس واگن Anhui تغییر پیدا کرد و Anhui نام شهری بوده که کارخانه این شرکت در آن قرار دارد.

سیهول آیپائو جک Sehol Aipao نسخه برقی کی ام سی KMC J7 (1)

بدین ترتیب نام سول SOL از روی این جوینت ونچر برداشته شد. در ادامه جک بار دیگر این شرکت را تصاحب کرد و نام آن را به Sehol تغییر داد. سپس جک محصولات سواری Refine و Jiayue خود را با برند سیهول تولید کرد که شامل خودروهای برقی و درونسوز می شد. شرکت سیهول هم اکنون 9 خودرو را در سبد محصولات خود دارد که QX، X8 و X7 اسیووی های بنزینی این برند هستند و X5 نیز کراس اوور بنزینی سیهول بوده و سیهول A5 هم یک سدان بنزینی از این برند است. سیهول E10X یک خودروی برقی مینی بوده و E40 نیز یک کراس اوور برقی برای پایه سیهول X5 است. سیهول E50A هم یک سدان برقی بر پایه سیهول A5 است. سیهول همچنین خودرو یائو را که یک سدان اسپرت بنزینی بوده را بر پایه خودروی A5 رونمایی کرده بود.

سیهول آیپائو جک Sehol Aipao نسخه برقی کی ام سی KMC J7 (1)

ظاهر سیهول آیپائو Sehol Aipao (کی ام سی KMC J7 برقی)

سیهول آیپائو یکی دیگر از خودروی برقی این خودروساز چینی بوده که بر پایه همان سیهول A5 پلاس و سیهول E50A توسعه یافته است. این خودرو در واقع نسخه برقی همان کی ام سی KMC J7 کرمان موتور بوده که به تازگی رونمایی شده بود. خودروی سیهول آیپائو Sehol Aipao دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4770، 1820 و 1510 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2760 میلی متر اعلام شده است. پورت شارژ این خودرو روی گلگیر جلوی سمت چپ جانمایی شده است. نصب رینگ های V شکل چهار پره دو رنگ آلیاژی استایل این سدان برقی را اسپرت تر جلوه می دهند.

سیهول آیپائو جک Sehol Aipao نسخه برقی کی ام سی KMC J7 (1)

سدان برقی سیهول آیپائو Sehol Aipao در نمای جلو دارای یک جلوپنجره بسته است. چراغ های جلو طراحی باریک به همراه گرافیکی جذاب دارند که به وسیله یک نوار LED به یکدیگر متصل شده اند. البته که استایل ظاهری فستکبک این خودرو نیز در زیباتر نشان دادن آن کمک زیادی کرده است.

سیهول آیپائو جک Sehol Aipao نسخه برقی کی ام سی KMC J7 (1)

داخل کابین کی ام سی KMC J7 برقی (سیهول آیپائو Sehol Aipao)

داخل کابین سیهول آیپائو Sehol Aipao (کی ام سی KMC J7 برقی) یک نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی در پشت فرمان نصب شده و یک نمایشگر لمسی عمودی 10.4 اینچی هم در میان داشبورد قرار دارد. فرمان استایلی D شکل داشته و نورپردازی 64 رنگ نیز برای کابین این خودرو تدارک دیده شده است.

سیهول آیپائو جک Sehol Aipao نسخه برقی کی ام سی KMC J7 (1)

این خودرو به سیستم رانندگی هوشمند هواوی مجهز بوده که دارای رادار با طول موج 77 گیگاهرتز و دوربین با زاویه دید بسیار باز 120 درجه ای بوده که به موجب آنها رانندگی خودران سطح 2 برای این خودرو رقم خورده است.

سیهول آیپائو جک Sehol Aipao نسخه برقی کی ام سی KMC J7 (1)

مشخصات فنی سیهول آیپائو Sehol Aipao (نسخه الکتریکی کی ام سی KMC J7)

سیهول آیپائو Sehol Aipao که در واقع نسخه برقی کی ام سی KMC J7 کرمان موتور محسوب شده و دارای یک موتور برقی با 191 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو به دو پک باتری 50.1 کیلووات ساعتی با قابلیت پیمایش 460 کیلومتر و همچنین یک پک 64.5 کیلووات ساعتی با قابلیت پیمایش 602 کیلومتر مسافت در حالت شارژ کامل مجهز شده است. سیهول آیپائو Sehol Aipao قادر است طی 7.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش این خودرو 142 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

 

منبع carnewschina
5 از 3 رای