اخبار خودرو ایران
در آستانه 64 سالگی شرکت پارس خودرو صورت گرفت

سایپا کوییک R پلاس معرفی شد

جمعه - ۱۳ تیر ۱۳۹۹
خواندن 8 دقیقه
کوییک R پلاس

صبح امروز شرکت پارس خودرو به عنوان یکی از زیر مجموعه های گروه خودروسازی سایپا از نسخه آپشنال سایپا کوییک R با پسوند R پلاس پرده برداشت.

به گزارش خودرونویس، کوییک R+ یا R پلاس نسخه ای جدید از این خودرو نبوده و صرفا بنا به درخواست و بازخوردهایی که سایپا و پارس خودرو پس از عرضه کوییک R به بازار داشته اند، آپشن هایی که مشتری تمایل به نصب آن ها را داشته برای کوییک R نصب کرده اند. از این رو به منظور تمایز این مدل از نسخه استاندارد کوییک R، پارس خودرو پسوند پلاس را به نام آن اضافه کرده تا این مدل از نسخه استاندارد قابل تشخیص باشد.

بهنام خلج

مهندس بهنام خلج معاون کیفیت پارس خودرو در نشست خبری پیش از رونمایی کوییک R پلاس اظهار کرد:

طی مدتی که پارس خودرو کوییک R را به بازار عرضه کرده، به صورت مداوم درخواست هایی را از مشتری مبنی بر نصب آپشن بیشتر روی کوییک دنده ای داشتیم. بدین ترتیب و در راستای تقاضای مشتری پارس خودرو تصمیم به نصب آپشن ها مورد نظر مشتریان روی کوییک R گرفت و از آنجایی که تغییرات از حد معمول فراتر نصب، پارس خودرو اقدام به اضافه کردن پسوند + یا پلاس به نام کوییک R گرفت تا این مدل از نسخه استاندارد قابل تشخیص باشد.

 

معاون کیفیت پارس خودرو در خصوص انتظار مشتری از محصولات این شرکت بیان کرد که انتظار و تقاضای مشتری رو به روز از شرکت بالاتر می رود. پارس خودرو تلاش کرده در این محصول تمامی اقلامی که مشتری به صورت افترمارکت روی خودرو نصب می کرد، به صورت استاندارد نصب کند که این مهم در خط تولید و با نظارت و استاندارد کامل فراهم شده است.

 

وی در ادامه بیان کرد مواردی مانند سیستم مالتی مدیا، برچسب دودی و کف پوش ممکن است به صورت افترمارکت در بازار هم موجود باشند، ولی معمولا از استانداردهای لازم برخوردار نیستند. به عنوان مثال ممکن است که کفپوش غیر استاندارد روی عملکرد پدال های خودرو تاثیر منفی داشته باشد و یا سیستم مالتی مدیا افترمارکت روی سیم کشی و عملکرد سایر سیستم های الکترونیکی خودرو تاثیر منفی بگذارد.

 

شهریار طهماسبی معاون مهندسی پارس خودرو بیان کرد:

اضافه شدن تجهیزات رفاهی به کوییک R موجب افزایش رضایت مشتری از این خودرو و همچنین گسترش سهم بازار خانواده کوییک در بازار خودروی کشور می شود.

شهریار طهماسبی

طهماسبی اظهار کرد که پس از تولید و عرضه موفق کوییک R، پروژه توسعه نسخه R پلاس در آبان 98 کلید خورد. پس از طراحی قطعات مورد نظر نیز، شرکت سازه گستر نسبت به تولید قطعات جدید برای کوییک R پلاس اقدام کرد. در بهمن ماه اولین نمونه کوییک R پلاس تولید شد و پس از بهبود کیفی تولید انبوه این خودرو از اردیبهشت سال 99 ممکن شد.

 

ظرفیت تولید پارس خودرو برای کوییک R پلاس

شهریار طهماسبی اظهار داشت که در حال حاضر پارس خودرو روزانه توان تولید 20 دستگاه خودروی کوییک R پلاس دارد و این ظرفیت از ماه آینده به 40 دستگاه افزایش خواهد یافت. وی در ادامه بیان کرد که این ظرفیت بسته به نیاز بازار و استقبال مشتریان تا روزانه 100 دستگاه نیز قابل افزایش است.

نمای عقب کوییک R پلاس

تفاوت های کوییک R پلاس با نسخه معمولی

کوییک R پلاس به صورت استاندارد دارای سیستم مالتی مدیا، شیشه دودی بدون برچسب و به صورت فابریک، رینگ آلومینومی جدید 14 اینچی، کف پایی سه بعدی کابین و فضای بار با لوگوی این شرکت، فرمان D شکل با روکش چرم و کلید های کنترلی سیستم صوتی روی آن و همچنین برچسب روی رکاب ها است. مدیرم مهندسی پارس خودرو افزود که نصب سیستم مالتی مدیا با تغییر طراحی دسته سیم ممکن شده هیچ تغییری در دسته سیم اعمال نشده است که این نشان دهنده مزیت نصب آپشن به صورت کارخانه تا به صورت افترمارکت است.

لوگوی کوییک R پلاس

صندلی کوییک R به صورت پارچه ای بوده، ولی پارس خودرو برای کوییک R پلاس صندلی با تودوزی چرم صنعتی در نظر گرفته که رنگ دوخت آن با توجه به رنگ خودرو متغیر است.

 

قیمت

طهماسبی و خلج در خصوص قیمت کوییک R پلاس اظهار کردند که تعیین نهایی قیمت با شرکت سایپا بوده، ولی ظاهرا پارس خودرو و سایپا قصد دارد تا این خودرو را با قیمتی در حدود 90 میلیون تومان راهی بازار کنند.

 

امکان تغییر کوییک R به R پلاس

مدیر مهندسی پارس خودرو اظهار کرد که افرادی که هم اکنون مالک کوییک R هستند با مراجعه به نمایندگی های سایپا یدک امکان نصب برخی از آپشن های کوییک R از جمله سیستم مالتی مدیا، کف پایی و … را با نظارت این شرکت و استاندارد کامل دارند.

داشبورد کوییک R پلاس 2

مضاف بر آن باقری قائم مقام فروش و خدمات پس از فروش سایپا هم اظهار کرد که افرادی که خودروی کوییک R را ثبت نام کرده و هنوز تحویل نگرفته اند، امکان تغییر سفارش خودرو و ثبت سفارش کوییک R پلاس را دارند و برای این منظور حدود 1000 دستگاه خودرو در نظر گرفته شده است.

 

توقف تولید پراید در پارس خودرو

از آنجایی که خودروی پراید سرانجام قرار است در پایان تیر ماه برای همیشه در گردونه تولید خارج شود و دو خط تولید پارس خودرو هم به این خودرو اختصاص داشته، پارس خودرو قصد دارد جای خالی این خودرو را با محصولات خانواده ساینا و کوییک پر کند.

 

نصب پیشرانه توربوشارژ در آینده برای ساینا و کوییک

شهریار طهماسبی مدیر مهندسی پارس خودرو اظهار کرد که پارس خودرو و سایپا هم اکنون نسخه های توربوشارژ پیشرانه M15 سایپا را روی ساینا و کوییک نصب کرده و در حال تست آن هستند. بدین ترتیب در آینده ممکن است که این پیشرانه توربوشارژ روی کوییک و ساینا نصب شود و این نسخه به عنوان مدلی قدرتمندتر راهی بازار شود.

موتور M15 کوییک R پلاس

5 از 6 رای

دیدگاه شما چیست؟