اخبار خودرو جهان
رقیبی برای سانگ یانگ رکستون و لئو MX8

سایک مکسوس تریتوری Territory اسیووی فول سایز و توانمند چینی

سه شنبه - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
سایک مکسوس تریتوری Territory

سایک مکسوس تریتوری Saic Maxus Territory یک اسیووی فول سایز از این برند چینی بوده که به تازگی رونمایی شده و به بازار چین عرضه شده است.

به گزارش خودرونویس، سایک مکسوس تریتوری Maxus Territory در بازار چین قیمتی بین 28 هزار و 200 تا 36 هزار و 100 دلار دارد. این خودرو نسخه های متعددی دارد که تفاوت های جزیی در پیشرانه با یکدیگر دارند. اما کلیت طراحی ظاهری و کابین آنها یکسان است.

سایک مکسوس در واقع زیربرند سایک موتور بوده که در حال حاضر تولیدکننده انواع پیکاپ، اسیووی و خودروهای تجاری سبک از جمله ون است. لازم به ذکر است که بهمن موتور پیشتر ون مکسوس را به بازار ایران عرضه کرده بود که با توجه به کابین جادار و قیمت مقرون به صرفه، فروش خوبی را در ایران تجربه کرد. اما تحریم ها فعلا ادامه همکاری سایک مکسوس را با بهمن موتور به تعلیق در آورده است.

سایک مکسوس تریتوری Territory

طراحی ظاهری سایک مکسوس تریتوری

سایک مکسوس تریتوری در پروفیل جلو دارای جلوپنجره مشکی بزرگی بوده که تقریبا عمده پوزه این خودرو را اشغال کرده است. چراغ ها از نوع دوتایی بوده و در بالاترین قسمت پروفیل جلو شاهد چراغ روشنایی در روز و راهنما هستیم و در دو گوشه سپر چراغ های اصلی قرار گرفته اند. وجود تریم خاکستری مات در زیر و گوشه های سپر و ترکیب آن با رنگ سفید بدنه و تریم مشکی براق جلوپنجره، چهره ای خشن و آفرودی به این خودرو بخشیده است.

مکسوس تریتوری در نمای عقب هم تریمی دو رنگ را برای درب عقب به نمایش می گذارد. در واقع چراغ های LED این خودرو دیزاینی سه بعدی داشته و تریمی تیره رنگ دارد. در راستای اسپویلر سقفی این خودرو نیز یک چراغ استاپ ترمز دیده می شود و در هر طرف سپر نیز یک خروجی اگزوز قرار گرفته است.

سایک مکسوس تریتوری Territory

سایک مکسوس تریتوری در رده شاسی بلندهای فول سایز قرار می گیرد و طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 5046، 2016 و 1876 میلی متر دارد و فاصله بین دو محور آن 2950 میلی متر اعلام شده است. این خودرو روی رینگ های 18 ایچی با تایرهای 265/60 یا رینگ 20 اینچی با تایرهای 265/50 سوار می شود. در نمای جانبی برآمدگی و قوی روی گلگیرها چهره این خودرو را با ابهت تر نشان می دهد. همچنین برای سوار و پیاده شدن ساده تر شاهد نصب رکاب جانبی برای این خودرو هستیم.

سایک مکسوس تریتوری Territory

طراحی کابین سایک مکسوس Territory

سایک مکسوس تریتوری یک اسیووی شش نفره در سه ردیف صندلی به صورت 2+2+2 یا هفت نفره به صورت 2+3+2 است. تمامی صندلی ها دارای تودوزی چرم مصنوعی هستند. لازم به ذکر است که نسخه فول این خودرو صرفا در چیدمان هفت نفره عرضه می شود و صندلی های جلو آن دارای گرمکن، سردکن و ماساژور هستند.

سایک مکسوس تریتوری Territory

سایک مکسوس تریتوری دارای غربیلک فرمان چهار شاخه D شکل بوده در دو نمایشگر 12.3 اینچی یکی در پشت فرمان و یکی هم در میان داشبورد نصب شده است. در بخش ایمنی نیز این خودرو دارای سیستم کمکی راننده سطح 22 بوده که خود شامل تثبیت حرکت بین خطوط، مانیتورینگ نقاط کور، ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل تطبیقی است.

سایک مکسوس تریتوری Territory

در کنسول میانی یک پد شارژ بدون سیم تلفن همراه نصب شده و دو شیفتر دایره ای شکل هم مشاهده می دهد. یکی از این کلیدهای دایره ای شکل برای تنظیم انتقال قدرت به چرخ های عقب یا چهار چرخ محرک بوده و دیگری نیز برای انتخاب نوع مسیر است. از جمله دیگر ویژگی های این خودرو می توان به رهیاب، فرمانپذیری صوتی و وای فای هات اسپات اشاره کرد.

سایک مکسوس تریتوری Territory

مشخصات فنی سایک مکسوس Territory تریتوری

این اسیووی فول سایز چینی از یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو بهره گرفته که قادر به تولید 258 اسب بخار قدرت و 410 نیوتن متر گشتاور است. برای انتقال قدرت به چرخ ها نیز یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نصب شده که نیروی تولیدی را به صورت پارت تایم به هر چهار چرخ منتقل می کند. نهایت سرعت قابل پیمایش این خودرو 190 کیلومتر بر ساعت اعلام شده و میانگین مصرف سوخت آن نیز 10.9 لیتر در هر 100 کیلومتر تخمین زده شده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟