اخبار خودرو جهان
استایل کلاسیک به همراه باطنی مدرن

Saga سدان الکتریکی دیگری از آلفا موتورز

سه شنبه - ۲ آذر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
آلفا Saga

کمپانی آلفاموتور سبد محصولات الکتریکی خود را که البته هنوز هیچ یک به مرحله تولید نرسیده اند را گسترش داده است. این خودروساز الکتریکی این بار سدان Saga را معرفی کرده که استایل آن شبیه به نسخه کشیده تر شده Ace کوپه است.

طراحی ظاهری و کابین آلفا Saga

به گزارش خودرونویس، سدان الکتریکی Saga به لطف دارابودن پروفیل جلو و عقب صاف، گلگیرهای برجسته و حجم پردازی شده، سطوح صاف در پروفیل جانبی و آرک سقف کابین سبک طراحی مشابهی با سایر محصولات آلفاموتور دارد.

نمای عقب آلفا Saga

آلفاموتور در زمینه طراحی کابین رویکرد مینیمالیسیتی داشته و گیج های آنالوگ بزرگی به عنوان نشانگر و همچنین رادیو با استایل قدیمی و ناب های چرخشی برای تنظیم آن درون کابین نصب کرده است. برای کنترل سیستم تهویه نیز کلیدهای فیزیکی تعبیه شده است. البته یک نمایشگر لمسی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی هم درون کابین نصب شده که تنها قسمتی بوده که چاشنی مدرن بودن درون آن اعمال شده است.

کابین آلفا Saga

مشخصات فنی آلفا Saga

آلفاموتور قصد دارد که نسخه تک موتوره عقب محرک و همچنین نسخه دو موتوره تمام چرخ محرک برای سدان الکتریکی Saga را در آینده تولید کند. این شرکت تخمین زده که سدان الکتریکی Saga در حالت شارژ کامل قادر است بیشینه مسافتی معادل 485 کیلومتر را طی کند. همچنین شتاب صفر تا 96 کیلومتر Saga نیز حدود 6 ثانیه اعلام شده است.

آلفا Saga

آلفاموتور تصمیم دارد که قیمت نسخه تولیدی Saga را بین 40 تا 50 هزار دلار تمام کند. شرکت آلفاموتور در این لحظه اعلام نکرده که چه زمانی قصد دارد این سدان الکتریکی را به بازار عرضه کند؛ ولی علاقمندان به این خودرو می توانند تمایل خود جهت خرید Saga را در وب سایت این شرکت اعلام کنند.

کلاستر آلفا Saga

اولین محصول تولیدی آلفاموتور

اولین محصول شرکت آلفاموتور که قرار است روی خط تولید برود، Wolf بوده که پیکاپی کامپکت است که قرار است در سه ماه چهارم سال 2023 به بازار جهانی عرضه شود. پیش بینی شده که آلفا Wolf قیمتی بین 36 تا 46 هزار دلار دارد. آلفاموتور در این لحظه مطلبی را در خصوص پیشرانه با مشخصات باتری های Wolf اعلام نکرده است. این شرکت قصد دارد این پیکاپ الکتریکی را هم در دو مدل عقب محرک با یک موتور الکتریکی و مدل تمام چرخ محرک بتا دو موتور الکتریکی به بازار عرضه کند.

پیش بینی شده که آلفا Wolf در حالت شارژ کامل می تواند بیشینه مسافتی بین 400 تا 445 کیلومتر را طی کند. همچننی آلفا موتور بیان کرده پیکاپ الکتریکی Wolf طی 6.2 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت می رسد و قادر است جسمی با بیشینه وزن 1360 کیلوگرم را یدک بکشد.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟