اخبار خودرو جهان
به دلیل استقبال مشتریان از شاسی بلند تولیدش متوقف شد!

رنو تالیسمان به پایان خط رسید

جمعه - ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
تولید رنو تالیسمان متوقف شد

اوایل سال 2022 که فولکس واگن اعلام کرد تولید نسخه سدان پاسات را در اروپا متوقف کرده و رنو نیز همین تصمیم را در خصوص سدان پرچمدار خود گرفت. در حالیکه فولکس واگن هنوز نسخه استیشن پاسات را به بازار اروپا عرضه می کند، ولی این رنو تصمیم گرفت که تولید نسخه استیشن تالیسمان را هم متوقف کند و برای همیشه این خودرو را کنار بگذارد. به عبارت کلی تالیسمان به پایان خط رسید و مرد! البته رنو پیشتر در دسامبر سال 2021 تصمیم خود برای کنار گذاشتن تالیسمان را اعلام کرده بود.

به گزارش خودرونویس، هرچند رنو تولید تالیسمان را برای همیشه متوقف کرد، اما این بدان معنا نیست که سبد محصولات این کمپانی بدون خودروی سدان است. در برخی از بازارهای جهانی همچنان سدان کامپکت مگان و همچنین سدان رده پایین تر تالیانت که نسل جدید تندر 90 خودمان بوده و نسخه ریبج شده داچیا لوگان است، عرضه می شوند. با توجه به توقف تولید نسخه استیشن رنو کلیو با معرفی نسل پنجم این خودرو در سال 2019، می توان گفت که تنها خودروی استیشن موجود در سبد محصولات این برند فرانسوی مگان استیشن است.

تولید رنو تالیسمان متوقف شد

با توجه به اینکه تمایل مشتریان برای خرید خودروهای سدان امروزه بسیار کم بوده، رنو تصمیم ندارد جانشین مستقیمی برای تالیسمان عرضه کند. این داستان در خصوص رقیب اصلی تالیسمان یعنی فولکس واگن پاسات نیز صدق می کند و دیگر قرار نیست در نسل جدید نسخه سدان این خودرو تولید شود و تنها نسخه استیشن آن به بازار عرضه خواهد شد. ولی آرتئون برای مخاطبان جای خالی پاسات را پر می کند. همچنین اوپل Insignia اینسیگنیا سدان هم در نسل بعد به خودرویی شاسی بلند تبدیل خواهد شد و فورد موندیو سدان هم که به تازگی در چین معرفی شده قرار نیست وارد بازار اروپا شد. بدین ترتیب فولکس واگن و رنو نگران از دست دادن سهم بازار نخواهند بود.

تولید رنو تالیسمان متوقف شد

سرنوشت مبهم پژو 508

سرنوشت پژو 508 هنوز مشخص نیست. ولی امیدوار هستیم که این خودرو برای مدتی در بازار باقی بماند چراکه یکی از جذاب ترین سدان های میان رده در اروپاست. سیتروئن C5 هم از نظر فنی بازگشته، ولی فرمول آن تغییر کرده. به عبارت دیگر سیتروئن C5 جدید به جای اینکه خودرویی سدان باشد چیزی بین یک کراس اوور و خودرویی استیشن است.

مزدا هم قصد دارد نسل بعدی مزدا 6 روی پلتفرمی عقب محرک به بازار اروپا عرضه کند تا شاید طرفداران این خودرو بیشتر شوند. تویوتا هم در اروپا کمری هیبرید را به فروش می رساند که اصلا خودروی پرطرفداری نیست و فروش بسیار کمی دارد.

تولید رنو تالیسمان متوقف شد

اشکودا سوپرب بی رقیب در اروپا

با کنار رفتن تالیسمان و پاسات سدان، زمینه برای موفقیت نسل بعدی اشکودا سوپرب فراهم شده که محبوب ترین سدان سایز متوسط در بازار اروپا شود. اشکودا تایید کرده که نسل بعدی سوپرب دارای مدل استیشن هم بوده تا طرفداران این خودرو بیشتر شود. نسل جدید اشکودا سوپرب در سال 2023 روی پلتفرم MQB فولکس واگن معرفی خواهد شد و از آخرین نسل پیشرانه های درونسوز گروه خودروسازی فولکس واگن بهره می برد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟