اخبار خودرو جهان
جاشین مدرن رنو قاجار

رنو آسترال Austral 2023 رونمایی شد

چهارشنبه - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
رنو آسترال Austral 2023

رنو آسترال Austral پس از یک کمپین تیزری طولانی سرانجام معرفی شد. آسترال Austral اولین خودروی این خودروساز فرانسوی بوده که روی نسل سوم پلتفرم CMF-CD توسعه یافته و آمده تا جانشین رنو قاجار قدیمی و سالخورده شود که با خود نوآوری های زیادی را به همراه داشته است.

به گزارش خودرونویس، رنو آسترال Austral طراحی کاملا متمایزی نسبت به رنو قاجار داشته و دارای چهره ای مدرن و به روز و کابین لوکس با تکنولوژی بالاست که کاملا خود را از رنو قاجار متمایز کرده است. در ابتدا به ابعاد رنو آسترال می پردازیم. رنو آسترال دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4.51، 1.83 و 1.62 متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2.67 متر است. این خودرو مقداری کشیده تر و بلندتر از رنو قاجار بوده و عرض آن مقداری کمتر شده. اما فاصله بین دو محور آن هم افزایش یافته است.

رنو آسترال Austral 2023

بسته به اینکه رنو آسترال صندلی ردیف عقب ثابت یا ریلی داشته باشد، فضای بار این کراس اوور می تواند بین 500 تا 575 لیتر تغییر کند. در صورت سفارش نسخه هیبریدی، به دلیل تجهزات اضافی پیشرانه الکتریکی سازی شده فضای بار رنو آسترال به 430 تا 555 لیتر کاهش پیدا می کند. درون کابین هم مجموعا 35 لیتر فضا برای قراردادن اشیا و لوازم مختلف تعبیه شده است.

رنو آسترال Austral 2023

مشخصات رنو آسترال Austral 2023

موتور رنو آسترال یک پیشرانه 1.2 لیتری سه سیلندر توربوشارژ بوده که دارای سیستم هیبریدی ملایم است. رنو قصد عرضه پیشرانه دیزلی برای رنو آسترال ندارد و پیشرانه دیزلی رنو قاجار نیز حذف شده است. سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی به همراه باتری لیتیوم یونی و ژنراتور استارتر در کنار پیشرانه بنزینی رنو آسترال روی هم رفته 130 اسب بخار قدرت تولید می کنند که این نیرو توسط یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته به چرخ ها منتقل می شود.

رنو آسترال Austral 2023

به لطف این سیستم هیبریدی ملایم پیشرفته، رنو اظهار کرده که مصرف سوخت رنو آسترال در هر 100 کیلومتر چیزی در حدود 5.3 لیتر بوده و در هر کیلومتر میز 123 گرم کربن دی اکسید از اگزوز این خودرو خارج می شود. بدون این سیستم هیبریدی ملایم، مصرف سوخت این پیشرانه 20 درصد بالاتر بود.

یک پیشرانه هیبریدی ملایم دیگر هم برای رنو آسترال عرضه شده که موتور درونسوز این پیشرانه یک انجین 1.3 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است. این پیشرانه با همکاری مرسدس بنز توسعه یافته که در کنار یک باتری لیتیوم یونی 12 ولتی، ژنراتور استارتر فعالیت می کند و نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک CVT X-Tronic به چرخ ها منتقل می شود. در نسخه مجهز به گیربکس دنده ای این پیشرانه 140 اسب بخار قدرت تولید می کند. ولی در نسخه مجهز به گیربکس اتوماتیک این پیشرانه قادر به تولید 160 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور است. این نسخه قدرتمندتر در هر 100 کیلومتر 6.2 لیتر بنزین مصرف کرده و در هر کیلومتر نیز 136 گرم کربن دی اکسید از اگزوز این خودرو خارج می شود.

رنو آسترال Austral 2023

یک نسخه E-Tech تمام هیبریدی هم برای رنو آسترال عرضه شده که بر پایه موتور 1.2 لیتری طراحی شده است. این نسخه همواره در حالت الکتریکی روشن می شود و به صورت ترکیبی می توان 160 یا 200 اسب بخار قدرت داشته باشد. این مدل در هر 100 کیلومتر تنها 4.6 لیتر بنزین مصرف کرده و در هر کیلومتر نیز 105 گرم گاز کربن دی اکسید آزاد می کند. رنو اظهار کرده این نسخه آسترال یکی از پاک ترین کراس اوورهای در این سگمنت است.

رنو آسترال Austral 2023

امکانات رنو آسترال 2023

نسخه های ارزان قیمت تر رنو آسترال دارای تعلیق عقب فنر پیچشی هستند، ولی مدل های لوکس تر و گرانتر دارای سیستم تعلیق مولتی لینک در عقب به همراه سیستم فرمان پذیری چرخ عقب رنو موسوم به 4کنترل هستند. رنو آسترال کابین بسیار لوکس و مدرنی داشته و دارای یک هد آپ دیسپلی 9.3 اینچی، نمایشگر لمسی 12 اینچی عمودی در میان داشبورد و یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی در پشت فرمان، چراغ های LED ماتریکس، دوربین دید 360 درجه و سیستم های ایمنی و کمکی راننده خودران سطح 2 است.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟