به گزارش خودرونویس، تفاوت های بسیار زیادی میان نسخه عرضه شده در بازار روسیه و نسخه قابل عرضه در بازار اروپا و جهانی رنو آرکانا وجود دارد. نسخه قابل عرضه در بازار جهانی رنو آرکانا دارای چهره ظاهری به روزرسانی شده و شکیل تر به لطف نصب پکیج جدید RS لاین رنو دارد. همچنین امکان شخصی سازی و انتخاب رنگ های مختلف برای بدنه این نسخه اروپایی نسبت به مدل روسیه ای رنو آرکانا بیشتر است.

نمای عقب رنو آرکانا

کابین

طراحی داخلی رنو آرکانا قابل عرضه در بازار اروپا به مراتب لاکچری تر از همزاد روسیه ای خود است. رنو قصد دارد درون کابنی این نسخه یک نمایشگر لمسی تبلت مانند عمودی برای سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی و یک نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان در ابعاد، 4.2، 7 یا 10.2 اینچ نصب کند که این اختلاف سایز بسته به تریمی است که مشتری انتخاب کند.

کابین رنو آرکانا

با وجود اینکه آرکانا یک کراس اوور کوپه شکل بوده و انتظار داشتیم که فضای بار محدودی را ارائه دهد، ولی رنو اظهار کرد که این خودرو دارای فضای باری معادل 513 لیتر در نسخه های معمولی غیر هیبریدی است. البته حجم فضای بار این خودرو مانند تمامی خودروهای کراس اوور با خواباندن صندلی های ردیف دوم افزایش یافته و امکان قرار دادن اجسام بزرگتر در این قسمت فراهم می شود.

نمایشگر پشت فرمان رنو آرکانا

مشخصات فنی

اما این ها تمام تغییرات اعمال شده در نسخه اروپایی رنو آرکانا نسبت به مدل روسیه ای نیستند. در حالی که رنو آرکانا در بازار روسیه با یک پیشرانه 1.3 لیتری توربوشارژ بنزینی عرضه می شود، اما رنو قصد دارد این خودرو را در اروپا با جدیدترین پیشرانه های هیبریدی خود به بازار عرضه کند. این پیشرانه های الکتریکی سازی شده شامل یک نمونه 140 اسب بخاری و یک نمونه 160 اسب بخاری بوده که هر دو پیشرانه 1.3 لیتری TCe رنو بوده که از سیستم هیبریدی ملایم بهره می برند.

نیروی تولیدی هر دو این پیشرانه توسط یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه به محور جلوی آرکانا منتقل می شود. رنو اظهار کرده که آرکانا را به سیستم E-Tech هیبرید 140 مجهز کرده که پیشتر در کلیو، کپچر و مکان نیز نصب شده بود. این سیستم حاوی بیش از 150 نوآوری و اختراع جدید است که بر پایه تجربه گروه خودروسازی رنو در توسعه خودروهای الکتریکی و همچنین مسابقات فرمول 1 طراحی شده است.

کنسول میانی رنو آرکانا

فرانسویس لائورنت مدیر اجرایی برنامه توسعه رنو آرکانا اظهار کرد:

آرکانا مثال دیگری از نحوه مدرن سازی و نوآوری است که در حال شکل گیری بین DNA محصولات رنو است. تمامی مدل های این خودرو در اروپا دارای پیشرانه هیبریدی خواهند بود و ترکیبی از یک خودروی کوپه و اسیووی است تا مطابق با هر سلیقه ای باشد. رنو آرکانا یک عضو تازه وارد و قدرتمند در بین سگمنت کراس اوورهای کوپه بازار اروپاست که یکی از پرفروش ترین و مهم ترین دسته های خودرویی در این قاره به شمار می رود.

 

منبع motor1
5 از 1 رای