اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه خودرو پاریس 2022 صورت گرفت

رنو 4 تروفی Trophy در مدل کانسپت رونمایی شد

پنجشنبه - ۲۸ مهر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
2022-renault-4ever-trophy-concept رنو 4 تروفی برقی کانسپت (1)

ژانویه سال 2021 بود که رنو 5 معروف در قالب یک مدل تمام برقی کانسپت بازگشت تا الهام بخش یک مدل در آینده باشد. حال امروز رنو در نمایشگاه خودرو پاریس یک نام قدیمی دیگر را در قالب یک محصول جدید احیا کرده است. این خودرو رنو 4 (رنو 4ever Trophy) بوده که قرار است نسخه تولیدی آن در سال 2025 به بازار جهانی عرضه شود. البته رنو 4 تروفی کانسپت معرفی شده برخلاف مدل کلاسیک خود دیگر دیگر یک هاچبک نیست و به کراس اوور تبدیل شده و به پیشرانه تمام الکتریکی مجهز شده است.

به گزارش خودرونویس، این کانسپت جذاب رنو در نمایشگاه خودرو پاریس رنو 4ever Trophy نام دارد که یک کراس اوور سگمنت B با موتور برقی بوده که نام آن با الگوبرداری از خودروی 4L Trophy که در رالی Moroccan حضور داشت برگرفته شده است. جالب است بدانید که نمایشگاه خودرو پاریس 2022 با سالگرد 25 سالگی رنو 4 همزمان شده بود و چه چیزی بهتر برای این خودروساز فرانسوی که جشن 25 سالگی محصول محبوب خود را فرانسه آن هم با معرفی یک کانسپت برقی با همان نام بگیرد. این رنو 4ever تروفی کانسپت به رنگ نقره ای گان متال مزین شده و به رینگ های 19 اینچی جذابی با تایرهای 255/55 مجهز است.

2022-renault-4ever-trophy-concept رنو 4 تروفی برقی کانسپت (1)

مشخصات فنی رنو 4ever تروفی Trophy کانسپت

رنو 4ever Trophy تروفی کانسپت به یک موتور الکتریکی 134 اسب بخاری مجهز شده و البته که ابعاد بسیار بزرگتری نسبت به رنو 4 دارد. رنو 4 تروفی دارای 4160 میلی متر طول و 1950 میلی متر عرض دارد و از نظر جایگاهی در بین سبد محصولات شاسی بلند رنو، تقریبا با رنو کپچر ابعاد یکسانی دارد. البته باید ذکر کنیم که رنو 5 کانسپت قرار است که در نسخه تولیدی نقش نسخه برقی رنو کلیو را ایفا کند. رنو 4 تروفی Trophy با دارابودن ارتفاع 1900 میلی متر، فاصله بسیار زیادی از سطح زمین دارد و ابعاد جعبه ای شکل این خودرو در کنار آرک چرخ های مربعی شکل، ظاهر آن را خاص تر جلوه می دهند.

2022-renault-4ever-trophy-concept رنو 4 تروفی برقی کانسپت (1)

رنو 4ever Trophy تروفی دارای بیک پک باتری 42 کیلووات ساعتی بوده که بین دو اکسل این خودرو جانمایی شده و در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش 402 کیلومتر مسافت را در خود ذخیره می کند. موتور برقی این خودرو در قسمت جلویی نصب شده و رنو 4 تروفی را قادر ساخته طی کمتر از 9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

2022-renault-4ever-trophy-concept رنو 4 تروفی برقی کانسپت (1)

در حال حاضر تصاویر کابین رنو 4ever Trophy تروفی منتشر نشده، ولی با توجه به طول بیشتر این خودرو نسبت به رنو 4 قدیمی، می توان انتظار داشت که فضای پا در ردیف عقب این خودرو به مراتب بیشتر شده است. استفاده از پلتفرم اختصاصی CMF-BEV برای توسعه رنو 4 تروفی باعث شده که بتوان فاصله بین دو محور را تا حد امکان بیشتر کرد که نتیجه آن کاهش اورهنگ های جلو و عقب و جادارتر شدن کابین این خودرو شده است. رنو 4 کلاسیک درب های عقب بسیار کوچکی داشت و این رنو 4ever تروفی نسبت به مدل قدیمی خود به مراتب کاربردی تر خواهد بود.

2022-renault-4ever-trophy-concept رنو 4 تروفی برقی کانسپت (1)

نباید انتظار داشت که برخی از ویژگی های فضایی این نسخه کانسپت مانند کمپرسورهای هوای چرخ ها، روف راک فیبر کربنی، پنل مقاوم سازی شده زیر بدنه و فلاپ های اغراق آمیز نصب شده روی بدنه در مدل تولیدی این خودرو نیز وجود داشته باشد.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟