اخبار خودرو ایران
به زودی توسط خودروسازان راین عرضه می شود

راین R7 ارزان قیمتترین اسیووی شاسی مستقل اتوماتیک در ایران

عکاس: متین نصیری
شنبه - ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
خواندن 5 دقیقه
راین R7 خودروسازان

راین R7 یک اسیووی شاسی مستقل آفرودی بوده که محصول جدید شرکت خودروسازان راین بوده که قرار است در سال 1402 به بازار عرضه شود.

به گزارش خودرونویس، شرکت خودروسازان راین پس از چند سال استراحت، در سال 1401 فعالیت خود را مجدد با عرضه خودرو راین R3 به عنوان ارزان قیمت ترین خودرو اتوماتیک بازار کشور آغاز کرد. در همین سال خبر عرضه دو محصول جدید دیگر یعنی پیکاپ راین رپچر و همین اسیووی راین R7 نیز منتشر شد که حال نخستین ملاقات ما با این اسیووی رقم خورد.

راین R7 خودروسازان

اسیووی راین R7 محصول شرکت Kawei چین بوده که تولید آن به شرکت هوازی Huazi چین واگذار شده بود. این محصول در بازار چین با نام کاوی W1 به فروش می رسید. اما در ایران شرکت خودروسازان راین آن را ریبج کرده و با برند تجاری خود و نام R7 عرضه می کند.

راین R7 خودروسازان

طراحی راین R7

راین R7 پلتفرم مشترکی با پیکاپ رپچر دارد. اگر مطلب معرفی راین رپچر را مطالعه کرده باشید، متوجه شباهت انکار ناپذیر آن با نسل قبلی فورد F-150 می شوید. البته خود شرکت چینی هم هیچ انکاری در این خصوص نکرده بود و رسما اعلام کرده که از فورد F-150 کپی برداری کرده تا این خودرو را نزد مشتریان محبوب تر کند.

راین R7 خودروسازان

همین داستان کپی برداری در خصوص طراحی اسیووی راین R7 نیز مشهود بوده و نمای جلوی آن مشابه با فورد F-150 پیکاپ نسل قبل طراحی شده است. البته با توجه به اینکه این خودرو یک اسیووی بوده، شباهت آن با فورد F-150 تنها در نمای جلو محدود می شود. اما سایر قسمت های بدنه دقیقا از یک خودروی دیگری طراحی شده است.

راین R7 خودروسازان

راین R7 از ستون A به عقب دقیقا مشابه با نسل اول کیا سورنتو طراحی شده و تقریبا تفاوتی میان این دو خودرو در طراحی نیست. انگار که کیا سورنتو نسل یک را با فورد F-150 نسل قبل تلفیق کرده باشید. داخل سپر عقب یک دیفیوزر همرنگ با سپر طراحی شده که در دو طرف آن دو خروجی اگزوز بیضی شکل دیده می شود. همچنین عبارت 2.0T نصب شده روی درب صندوق عقب به پیشرانه این خودرو اشاره کرد. البته جدا از شباهتی که در نمای عقب با کیا سورنتو دیده می شود، باید اظهار کنیم که گرافیک چراغ های راین R7 متمایز بوده، اما قالب کلی چراغ تقریبا یکسان است.

راین R7 خودروسازان

طراحی کابین راین R7

راین R7 قرار است که با لقب ارزانترین اسیووی شاسی مستقل اتوماتیک بازار ایران عرضه شود. اما به نسبت لقبی که یدک می کشد کابین زیبایی دارد. داشبورد دارای تریم دو رنگ مشکی و نسکافه ای بوده و در قسمت بالا دارای تریم مشکی و در قسمت پایین دارای تریم شکلاتی رنگ است. در میان داشبورد یک نمایشگر لمسی 7 اینچی برای سیستم مالتی مدیا دیده می شود و در بالای آن نیز یک نمایشگر باریک برای نشان دادن ساعت و دمای بیرون و تنظیمات تهویه و … تعبیه شده است.

راین R7 خودروسازان

نمایشگر مالتی مدیا راین R7 دارای کلیدهای فیزیکی هم در پایین برای تنظیم بوده و از دو طرف با دریچه های سیستم تهویه احاطه شده است. در میان داشبورد کلیدهایی دایره ای شکل برای تنظیم سیستم تهویه دیده می شود. نکته جالب تریم چوب مصنوعی بوده که برای تزیین داشبورد و کنسول میانی اجرا شده است.

راین R7 خودروسازان

راین R7 با وجود اینکه یک اسیووی ارزان قیمت است، اما از شیفتر دنده الکترونیکی بهره می برد که این موضوع را تا به امروز بیشتر در خودروهای چینی لوکستر و گران قیمت تر مشاهده کرده بودیم. شیفتر دنده اتصالی مکانیکی با گیربکس نداشته و همین موضوع فضای کنسول میانی را جادارتر کرده است. در کنار آن نیز یک کلید دایره ای شکل برای تنظیم حالت انتقال قدرت تعبیه شده است.

راین R7 خودروسازان

صندلی ها دارای تودوزی چرمی بوده و در عمده قسمت ها دارای رنگ شکلاتی مشابه با داشبورد و رودری ها هستند، اما قسمت نشیمن و تکیه گاه آنها دارای رنگ روشن تر بوده و طرح لوزی شکلی هم دارد.

راین R7 خودروسازان

مشخصات فنی راین R7

شرکت خودروسازان راین تصمیم دارد که این خودرو را با پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ به بازار عرضه کند. این پیشرانه ساخت میتسوبیشی بوده که با کد 4G63S4T شناخته می شود و قادر به تولید 190 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی توسط گیربکس اتوماتیک 5 سرعته با قابلیت تعویض دنده ها به صورت تیپترونیک به چرخ های عقب در حالت استاندارد و در دو حالت چهار چرخ سبک 4H و چهار چرخ سنگین 4L هم منتقل می شود.

راین R7 خودروسازان

در حالتی که در تمام منابع خارجی اعلام شده بود که راین R7 یا همان کاوی W1 با گیربکس چهار سرعته اتوماتیک و شش سرعته دنده ای به بازار عرضه می شود، نصب گیربکس اتوماتیک 5 سرعته آن هم با شیفتر الکترونیکی روی این خودرو در ایران بسیار جالب بود.

راین R7 خودروسازان

راین R7 یک اسیووی سایز متوسط بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4600، 1850 و 1810 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محوری معادل  2730 میلی متر است. با توجه به ساختار شاسی مستقل این خودرو، باید اظهار کرد که با یک اسیووی با عملکرد بالا در بیراهه نوردی سر و کار داریم و عملکرد آن در آفرود به مراتب بهتر از کراس اوورها خواهد بود.

 

قیمت

خودروسازان راین هنوز قیمت قطعی راین R7 را اعلام نکرده، اما اظهار داشت که این خودرو ارزان قیمت ترین شاسی بلند اتوماتیک دو دیفرانسیل بازار ایران خواهد بود. بدین ترتیب باید شاهد قیمت رقابتی و جذابی برای این خودرو باشیم.

راین R7 خودروسازان

زمان رونمایی رسمی

متاسفانه در ایران پروسه استاندارد و دریافت مجوزهای لازم برای تولید و عرضه خودرو، بسیار زمانبر بوده و در صورتی که خودروسازان راین بتواند از این سد بزرگ عبور کند، این خودرو را به بازار ایران عرضه خواهد کرد. با توجه به اینکه مراحل اخد استانداردهای راین R7 در گام های نهایی بوده، به احتمال زیاد این خودرو در نمایشگاه خودرو تهران 1402 (البته در صورت حضور خودروسازان راین) رونمایی خواهد شد.

راین R7 خودروسازان

سخن پایانی

شرکت خودروسازان راین که پس از چند سال استراحت سال گذشته فعالیت خود را با راین R3 شروع کرد، به نظر می رسد که امسال برنامه های جذابی را برای بازار خودرو دارد. این خودروساز علاوه بر R3 که ارزانترین هاچبک اتوماتیک بازار ایران بوده، پیکاپ راین رپچر را هم به زودی راهی بازار می کند که ارزان قیمت ترین پیکاپ فول سایز کشور بوده و پس از آن یا همزمان با آن نیز اسیووی راین R7 را به عنوان ارزانترین اسیووی شاسی مستقل اتوماتیک عرضه می کند. البته این شرکت صرفا به دنبال ارزانترین ها نبوده و گرانترین خودرو مونتاژی بازار ایران را که محصولی از یک برند اروپایی مطرح بوده را هم در سبد محصولات خود دارد.

4.4 از 5 رای

دیدگاه شما چیست؟