اخبار خودرو جهان
صرف 5 هزار ساعت زمان برای ساخت هر دستگاه

رنج روور کلاسیک با موتور برقی بازسازی شده توسط Lunaz

دوشنبه - ۲۳ آبان ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
رنج روور کلاسیک برقی الکتریکی بازسازی Lunaz (1)

حدود دو سال پیش شرکت بریتانیایی لوناز Lunaz اعلام کرد که قصد دارد نسخه هایی الکتریکی از رنج روورهای کلاسیک را معرفی کند. اولین سری از رنج روورهای کلاسیک با موتور برقی کمپانی لوناز Lunaz تنها در تیراژ محدود 50 دستگاه آن هم با قیمت بسیار بالایی نزدیک به 326 هزار دلار تولید شد. ظاهرا Lunaz این مشکلی با فروش رنج روورهای کلاسیک برقی خود نداشته و به تازکگی هم دو مدل جدید کانتری و تاون از رنج روور کلاسیک بازسازی شده با موتور الکتریکی را رونمایی کرده است.

مشخصات فنی رنج روور برقی Lunaz

به گزارش خودرونویس، رنج روور الکتریکی لوناز Lunaz در مدل کانتری نسخه ای بوده که بدنه آن به رنگ آبی مایا مزین شده است. این رنج روور برقی بدون سقف دارای قوای محرکه تمام برقی بوده که قادر به تولید 360 اسب بخار قدرت و 610 نیوتن متر گشتاور بوده که نیروی این پیشرانه برقی به هر دو محور منتقل می شود. این قدرت و گشتاور به مراتب بیشتر از موتور هشت سیلندر فابریک رنج روور کلاسیک دهه 1970 است. برای اینکه سیستم ترمز قدیمی این خودرو توان متوقف کردن این غول برقی را داشته باشد، شرکت Lunaz نسخه کانتری را به سیستم ترمز شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب مجهز کرده و علاوه بر آن سیستم بازیابی انرژی حاصل از نیروی ترمز را برای این خودرو تعبیه کرده تا انرژی حاصل از آن در باتری ها ذخیره شود.

رنج روور کلاسیک برقی الکتریکی بازسازی Lunaz (1)

شرکت Lunaz کابین این رنج روور برقی بازسازی شده را نسبت به کمپانی های دیگری که خودروهای کلاسیک را بازسازی می کنند بیشتر تغییر داده است. داشبورد این رنج روور کلاسیک حال دیزاینی مدرن و جذاب دارد و روی آن کلیدهایی کاستوم دیده می شود که درون یک تریم چوبی قرار گرفته اند. در پشت راننده و سرنشین جلو فضای کافی برای نشستن شش سرنشین وجود دارد و کف این قسمت از چوب گردو به رنگ موکا طراحی شده است. البته امکان شخصی سازی و تغییر تریم کابین هر یک از رنج روورهای برقی بازسازی شده توسط Lunaz به سلیقه مشتری وجود دارد.

رنج روور کلاسیک برقی الکتریکی بازسازی Lunaz (1)

شرکت لوناز ادعا کرده که 70 درصد مشتریان نسخه تاون Town رنج روور کلاسیک با موتور برقی را سفارش می دهند که بر پایه نسخه لانگ رنج روور کلاسیک توسعه یافته است. این نسخه کابینی راحتتر داشته و روی قابلیت های آفرود و بیراهه نوردی آن تمرکز بیشتری شده است. ضمن اینکه امکان برداشتن سقف آن نیز وجود دارد تا سرنشینان با محیط پیرامونی بدون مرز باشند! نسخه تاون Town رنج روور کلاسیک برقی Lunaz به رنگ قرمز در این تصاویر مزین شده است.

رنج روور کلاسیک برقی الکتریکی بازسازی Lunaz (1)

درون کابین رنج روور کلاسیک برقی Town تجهیزات مدرنی همجون نمایشگر 6 اینچی برای سیستم مالتی مدیا با درگاه اپل کار پلی، سیستم صوتی با توان 1300 وات، جالیوانی با گرمکن و سردکن، پد شارژ بدون سیم تلفن همراه و یخچال تعبیه شده است. ساخت هر یک از نسخه های رنج روور کلاسیک برقی حدود 5000 ساعت زمان می برد. پس نباید انتظار داشت که قیمت آن ارزان باشد.

رنج روور کلاسیک برقی الکتریکی بازسازی Lunaz (1)

قیمت رنج روور کلاسیک برقی Lunaz در مدل پایه از 286 هزار دلار شروع شده و در صورت سفارشی سازی قطعا این قیمت افزایش خواهد داشت.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟

سایر دیدگاه ها

  • شاپور | 25 آبان 1401 - 6:00 ق.ظ

    وقتی بقدری پول داری و نمیدونی باهاش چکار کنی و مغزت هم تقریبا تعطیله میای ۲۸۶هزار دلار یعنی پول ۴دستگاه سوپراسپرت شورلت کوروت مدل ۲۰۲۲ را میبری میدی این رنجرور قدیمی بازسازی شده افتضاح برقی را میگیری