اخبار خودرو جهان
جنگ بر سر تعیین قلمرو!

درگ ریس رم TRX با فورد F-150 راپتور R

سه شنبه - ۱ آذر ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
ford-f-150-raptor-r-vs-ram-trx درگ ریس فورد F-150 راپتور R با رم TRX (1)

سرانجام زمان موعود فرا رسید. زمانی که متوجه شویم کدام یک از دو پیکاپ آفرودی قدرتمند و سریع آمریکایی یعنی رم TRX و فورد F-150 راپتور R در درگ ریس سریع تر است. برای بسیاری از طرفداران این دو خودرو، درگ ریس میان رم TRX و فورد F-150 راپتور R مانند یک نبرد حیثیتی بوده و از کنار آن ساده عبور نمی کنند. به نظر شما کدام یک از این دو پیکاپ قدرتمند که جزو قدرتمندترین پیکاپ های درونسوز دنیا هستند، در درگ ریس برتر است؟

مشخصات فنی فورد F-150 راپتور R

به گزارش خودرونویس، اعداد و ارقام قدرت و گشتاور موتور در درگ ریس فورد F-150 راپتور R و رم TRX نقش مهمی در پیروزی دارد. باید اعتراف کنیم که هر دو خودرو واقعا جذاب و حیرت آور هستند. فورد F-150 راپتور R به پیشرانه 5.2 لیتری هشت سیلندر V شکل سوپرشارژ مجهز شده که قادر به تولید 700 اسب بخار قدرت و 867 نیوتن متر گشتاور از دور 4250 است. این همان پیشرانه موسوم به Predator هشت سیلندری بوده که روی فورد ماستنگ شلبی GT500 هم نصب شده که برای نصب روی پیکاپ فورد F-150 راپتور R به سوپرشارژر 2.65 لیتری با پولی های کوچکتر 74 میلی متر در مقایسه با پولی های 80 میلی متری شلبی Gt500 مجهز شده است. همین موضوع سبب کاهش توان تولیدی این پیشرانه در این پیکاپ نسبت به ماستنگ شلبی GT500 شده است.

 

ویدیو درگ ریس رم TRX با فورد F-150 راپتور R

مشخصات فنی رم TRX

از زمان رونمایی فورد F-150 راپتور R، کسی نبوده که به این موضوع اشاره نکند که این پیکاپ ضعیف تر از رم TRX بوده و حتی رم از این موضوع جوک هم ساخته و همه این تمسخرها در حالی بوده که رم TRX تنها دو اسب بخار قدرت بیشتری تولید می کند. رم TRX به یک پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ مجهز بوده که قادر به تولید 702 اسب بخار قدرت و 881 نیوتن متر گشتاور است. بدین ترتیب هرجور که حساب کنید رم TRX پادشاه پیکاپ های درونسوز دنیا در زمینه قدرت و گشتاور است.

ford-f-150-raptor-r-vs-ram-trx درگ ریس فورد F-150 راپتور R با رم TRX (1)

اما فورد F-150 راپتور R علی رغم موتور ضعیفتری که نسبت به پیکاپ رم TRX دارد، حدود 200 کیلوگرم نیز وزن آن سبکتر بوده که این یک نقطه قوت برای این هیولای آمریکایی در مقابل دیگر رقیب هیولای آن محسوب می شود!

یک مقایسه دیگر نیز بین این دو پیکاپ وجود دارد که شاید برایتان جالب باشد. فورد F-150 راپتور R حاضر در این رقابت برچسب قیمتی معادل 110 هزار دلار دارد. اما قیمت پیکاپ رم TRX در مدل پایه با وجود موتور قدرتمندتر 79 هزار دلار است. آخرین سوالی که باقی می ماند این بوده که کدام پیکاپ سریع تر است؟ ویدیو درگ ریس این مطلب را از دست ندهید.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟