اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه SEMA 2022 صورت گرفت

تویوتا GR86 برقی مسابقه موسوم به اسکالار SC1 رونمایی شد

چهارشنبه - ۱۱ آبان ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
scalar-performance-scr1-electric-touring تویوتا GR86 برقی اسکالار SC1 (1)

از زمانی که زیربرند گازو ریسینگ تویوتا تاسیس شد، این شرکت محصولات مختلفی با نشان GR را به بازارهای مختلف جهانی عرضه کرد. خودروهای دارای نشان GR تویوتا در چند سطح عرضه می شوند که وجه مشترک همه آنها این بوده که نسبت به مدل استاندارد اسپرتتر هستند. حال این اسپرت تر بودن می تواند در ظاهر خلاصه شود و در برخی مدلها روی بهبود عملکرد آنها نیز کار شده است. نسخه های پایه با پسوند GR اسپرت به بازار عرضه می شوند. اما مدلهایی که روی بهبود عملکرد و قابلیت های آنها تلاش شده و واقعا خودروهایی اسپرت هستند دارای نشان GR خالی بوده که از جمله آنها می توان به تویوتا سوپرا GR، کرولا GR، یاریس GR و GR 86 یا همان تویوتا GT86 سابق اشاره کرد.

به گزارش خودرونویس، اما تمامس اقدامات بخش گازو ریسینگ تویوتا صرفا در زمینه خودروهای درونسوز بوده و این برند هنوز اقدامی جهت توسعه یک مدل اسپرت برقی انجام نداده و برنامه ای هم ندارد که در آینده نزدیک این کار را انجام دهد. اما شرکت اسکالار پرفورمنس کم کاری تویوتا را در این زمینه جبران کرده و یک تویوتا مسابقه ای با موتور برقی به نام SC1 را در نمایشگاه تیونینگ SEMA 2022 واقع در لاس وگاس معرفی کرده است. این اولین خودروی آماتور مسابقه ای برقی بوده که بر پایه تویوتا GR86 توسعه یافته است.

scalar-performance-scr1-electric-touring تویوتا GR86 برقی اسکالار SC1 (1)

مشخصات فنی تویوتا GR86 برقی مسابقه ای (اسکالار SC1)

شرکت اسکالار برای تولید این تویوتا GR86 برقی مسابقه ای موسوم به SC1 پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی باکسر این خودرو موسوم به FA24D H4 را که در قسمت جلویی خودرو و زیر کاپوت نصب شده بود کنار گذاشته و به جای آن یک موتور Hypercraft Stealth برقی را روی اکسل عقب نصب کرده است. این موتور برقی تا 12000 دور بر دقیقه قابلیت چرخش داشته و قادر به تولید بیشینه قدرت 328 اسب بخار قدرت و 468 نیوتن متر گشتاور است.

scalar-performance-scr1-electric-touring تویوتا GR86 برقی اسکالار SC1 (1)

نیروی لازم برای فعالیت این موتور برقی توسط باتری 65 کیلووات ساعتی هایپرکرفت تامین می شود که برای 45 دقیقه مسابقه مداوم کفایت می کند. در صورت اتصال این تویوتا GR86 برقی مسابقه ای (اسکالار SC1) به شارژر سطح 3 با توان 150 کیلوواتی، طی کمتر از 20 دقیقه این خودروی مسابقه ای شارژ می شود. وزن خالص این تویوتا GR86 مسابقه ای هم 1379 کیلوگرم اعلام شده است.

scalar-performance-scr1-electric-touring تویوتا GR86 برقی اسکالار SC1 (1)

تویوتا GR86 برقی مسابقه ای (اسکالار SC1) قادر است طی 3.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 267 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است. شرکت اسکالار ادعا کرده که خودرو SC1 که بر پایه تویوتا GR86 نسل دوم توسعه یافته اولین خودروی مسابقه ای الکتریکی آماتور تورینگ محسوب می شود. قرار است که این خودرو در تابستان سال 2023 وارد مسابقات شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟