تیونینگ
نصب کیت واید بادی بدون تغییر در مشخصات فنی

تیونینگ پورشه تیکان توسط پریور دیزاین

شنبه - ۱ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
پورشه تیکان پریور دیزاین

کمپانی پریور دیزاین با تیونینگ خودروهای تمام الکتریکی چندان بیگانه نیست. تا به امروز چندین خودروی الکتریکی از برندهای مختلف توسط این تیونر توانمند شخصی سازی شده که البته بیشتر آن توسط کمپانی آمریکایی تسلا تولید شده بودند. اما این پورشه تیکان، اولین پورشه الکتریکی تیونینگ شده به دستان توانمند این تیونر حرفه ای است.

به گزارش خودرونویس، کمپانی پریور دیزاین اعتقاد دارد که پورشه تیکان پلتفرم خوبی برای تیونینگ و شخصی سازی دارد و از این باید توجه زیادی نسبت به تیونینگ این سدان پریمیوم الکتریکی کرد.

 

تغییرات ظاهری

با نگاه به تصاویر این نسخه تیون شده تیکان در این مطلب، به سادگی می توان متوجه تغییرات هوشمندانه و جذابی که پریور دیزاین در طراحی این سدان الکتریکی ایجاد کرده، شد. پریور دیزاین یک کیت واید بادی کامل روی بدنه جذاب و تهاجمی پورشه تیکان نصب کرده است. همچنین این تیونر سعی کرده با نصب یک بال بزرگ ثابت در پروفیل عقب، استایل ظاهری تیکان را اسپرت تر از حالت استاندارد کند.

نمای جلو پورشه تیکان پریور دیزاین

همانطور که از این تیونر آلمانی انتظار می رفت، کیت واید بادی پریور دیزاین در قسمت فندرهای عریض، دارای دریچه هایی برای ورود هوا و بهبود آیرودینامیک در قسمت جلویی است. به لطف نصب این کیت بدنه عریض، عرض کلی پورشه تیکان تیون شده در قسمت جلو 60 میلی متر و در قسمت عقب 100 میلی متر نسبت به مدل استاندارد بیشتر شده است.

این تیونر آلمانی ادعا کرده که به لطف تغییرات ظاهری اعمال شده روی تیکان، این خودرو هرجا باشد تمامی حواس ها را نسبت به خود جلب می کند و تمام سرها برای دیدن آن می چرخند. از آنجایی که طراحی و استایل ظاهری خودرو تا حد زیادی به سلیقه افراد مربوط است، نمی توانیم در خصوص خوب یا بد بودن این کیت بدنه نظر قطعی دهیم.

کمپانی پریور دیزاین ضمن نصب فندرهای عریض تر، رکاب های جانبی اسپرت به همراه رینگ هایی 22 اینچی پنج پره دوقلو مشکی رنگ برای پورشه تیکان نصب کرده است. همچنین پریور دیزاین برای هر دو سپر جلو و عقب تیکان دیفیوزرهای نصب کرده که ضمن داشتن زیبایی بیشتر، فاصله تیکان تا سطح زمین را نیز کمتر نشان می دهند.

نمای عقب پورشه تیکان پریور دیزاین

پریور دیزاین ادعا کرده که تمامی اجزای این کیت بدنه از فیبر کربن بسیار با کیفیت تولید شده است. البته برای افرادی که این شلوغ کاری پریور دیزاین در طراحی را نمی پسندند، یک کیت بدنه ساده تر نیز وجود دارد که در آن فندرهای عریض حذف شده تا ظاهر تیکان تیون شده شباهت بیشتری به مدل استاندارد داشته باشد. پریورو دیزاین در این لحظه قیمت این کیت را اعلام نکرده، اما به زودی فروش آن را آغاز خواهد کرد.

 

مشخصات فنی

تیونرها به راحتی قادر به افزایش قدرت پیشرانه خودروهای درونسوز بنزینی و دیزلی هستند. ولی از آنجایی که خودروهای الکتریکی به تازگی معرفی شده اند، فعلا تیونرها امکان ارتقا سطح قدرت و گشتاور آنها را ندارند و سطح تغییرات آنها، تنها به استایل ظاهری خودروهای الکتریکی محدود شده است. پریور دیزاین هم از این قاعده جدا نبوده و صرفا استایل ظاهری تیکان را تغییر داده و دستی در تغییر مشخصات فنی آن نبرده است.

بال عقب پورشه تیکان پریور دیزاین

پورشه تیکان توربو اس، قدرتمندترین نسخه تیکان بوده که از دو موتور الکتریکی بهره می گیرد. این دو موتور الکتریکی روی هم رفته در حالت استاندارد 616 اسب بخار قدرت و 1050 نیوتن متر را تولید می کنند. اما در حالت اووربوست بیشینه قدرت تولیدی این دو موتور الکتریکی به 750 اسب بخار افزایش می یابد. پورشه تیکان توربو اس قادر است طی 2.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد که این عملکرد برای یک سدان الکتریکی با این ابعاد بسیار خیره کننده است.

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟