تیونینگ
افزایش چشمگیر قدرت در کنار شخصی سازی ظاهری

تیونینگ پورشه کاین به دست منصوری

یکشنبه - ۳۰ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
پورشه کاین کوپه منصوری

کمپانی تیونر منصوری به لطف تیونینگ و عرضه پکیج های تقویتی و بادی کیت های جذاب برای خودروهای بسیار مطرح و گران قیمت جهان، شهرت خوبی برای خود ایجاد کرده است. جدیدترین پروژه تیونینگ منصوری هم روی پورشه کاین پیاده سازی شده که شامل یک کیت بدنه تهاجمی بسیار خشن و عجیب است. نکته مهم اینجاست که منصوری همین کیت را روی نسخه کوپه کاین هم نصب می کند.

به گزارش خودرونویس، کیت های تقویتی منصوری معمولا یا آنقدر اغراق شده و عجیب هستند که با نصب آنها تغییرات ظاهری بسیار زیادی روی خودرو اعمال می شود؛ یا آنقدر ساده هستند که نصب آنها تنها موجب ارتقا قدرت و به روزرسانی ظاهری می شود. البته در بیشتر مواقع کیت های تقویتی منصوری مطابق با مورد اول هستند.

پورشه کاین منصوری

تغییرات ظاهری

با اختلاف زیاد، بارزترین تغییر ظاهری اعمال شده توسط منصوری در پورشه کاین، نصب کاپوت فیبر کربنی برای این خودرو بوده که ترکیب رنگ بسیار زیبایی با رنگ نارنجی بدنه این دو نسخه کاین ایجاد کرده است. منصوری از الیاف سبک وزن و مقاوم فیبر کربن در قسمت های دیگری از جمله ورودی های هوای جلو، فندرهای جلو، قسمت بالایی قاب آینه های جانبی و رکاب های کناری استفاده کرده است. حتی آرک چرخ های این دو اسیووی آلمانی نیز به تریم فیبر کربنی مزین شده اند. در قسمت عقب هم اسپویلر نصب شده در راستای سقف و همچنین اسپویلر کوچک نصب شده در لبه صندوق کاین کوپه از جنس فیبر کربن هستند.

نمای عقب پورشه کاین کوپه منصوری

منصوری برای پورشه کاین و کاین کوپه، رینگ های 23 اینچی جدید با تریم مشکی مات نصب کرده است. برای این رینگ های جذاب و بزرگ نیز تایرهای عملکردی از برند کانتیننتال با عرض 315 و ارتفاع فاق 25 نصب شده است.

درون کابین، منصوری از مرغوب ترین چرم برای تودوزی و کاور تمامی سطوح قابل مشاهده استفاده کرده است. ضمن اینکه سقف این خودرو از داخل با جیر آلکانتارا تودوزی شده است. همچنین برای افزایش جذابیت بصری، منصوری در بسیاری قسمت ها از تریم  فیبر کربنی استفاده کرده است.

نمای عقب پورشه کاین منصوری

مشخصات فنی

منصوری تیونری نیست که پروژه ارتقا یک خودرو را بدون دست کاری و تقویت مشخصات فنی آن تا حد زیاد رها کند. پورشه کاین توربو اس از یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ بهره می برد. طبق اعلام پورشه این نسخه در حالت استاندارد قادر به تولید 570 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور است. کاملا مشخص است که کاین توربو اس در حالت استاندارد به هیچ وجه خودروی ضعیفی نیست.

پدال های پورشه کاین منصوری

اما منصوری موفق شده از پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر این خودرو بیشینه قدرت 690 اسب بخار و بیشینه گشتاور 900 نیوتن متر را استخراج کند که افزایشی چشمگیر نسبت به مدل استاندارد کاین توربو اس است. این افزایش قدرت تنها به لطف ریمپ ECU خودرو و نصب یک سیستم اگزوز جدید و ارتقا یافته حاصل شده است. پورشه کاین تیون شده توسط منصوری به لطف همین افزایش قدرت قادر است طی 3.2 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 300 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

کابین پورشه کاین منصوری

سخن پایانی

در آینده نزدیک باید منتظر پروژه های تیونینگ بسیار جذاب دیگری از کمپانی منصوری باشیم. چراکه این تیونر با تجربه حرفه ای رسما اعلام کرده که در حال توسعه نسخه های تیون شده خودروهایی همانند آئودی RS Q8، پورشه تیکان و سه مدل فراری F8 Tributo، پورتوفینو و 812 سوپرفست است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟