اخبار خودرو جهان
دارای دو موتور برقی 680 اسب بخاری و سیستم خودران سطح 4

پژو اینسپشن Inception کانسپت فضایی در نمایشگاه CES 2023 رونمایی شد

دوشنبه - ۱۹ دی ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
peugeot-inception-concept-2023 پژو اینسپشن کانسپت (1)

پژو آینده برند خود را در نمایشگاه CES 2023 به نمایش گذاشته است. این خودروساز فرانسوی در این رویداد خودروی کانسپت اینسپشن Inception را که یک خودروی برقی را طراحی رادیکالی بوده را معرفی کرده که قرار است الهابخش محصولات آینده این برند از جمله خودروهای کامپکت شود. خودروی جدید پژو که از خودرو اینسپن Inception کانسپت الگوبرداری کرده اند قرار است به زودی و در سال 2025 از راه برسند.

مشخصات فنی پژو اینسپشن Inception کانسپت

به گزارش خودرونویس، پژو اینسپشن روی پلتفرم STLA بزرگ استلانتیس توسعه یافته است. این خودرو طول و ارتفاعی به ترتیب معادل 5 متر و 1.34 متر دارد. این خودرو از ساختار الکترونیکی 800 ولتی DC بهره گرفته و به یک پک باتری 100 کیلووات ساعتی مجهز شده که در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش مسافتی در حدود 800 کیلومتر است. به لطف قابلیت شارژ سریع، طی تنها 5 دقیقه شارژ با شارژر 350 کیلوواتی، می توان انرژی لازم برای پیمایش 150 کیلومتر مسافت را در باتری های پژو اینسپشن Inception کانسپت ذخیره کرد.

peugeot-inception-concept-2023 پژو اینسپشن کانسپت (1)

پژو اینسپشن کانسپت دارای دو موتور برقی بوده که به موجب آنها سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک برای این خودرو به ارمغان آمده است. به گفته پژو این دو موتور برقی روی هم رفته قادر به تولید 680 اسب بخار قدرت هستند. به موجب این موتورهای برقی قدرتمند، پژو اینسپشن Inception کانسپت قادر است طی کمتر از 3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

peugeot-inception-concept-2023 پژو اینسپشن کانسپت (1)

تکنولوژی بالای پژو اینسپشن

پژو اینسپشن کانسپت نسل بعدی سیستم مالتی مدیا و سرگرمی i-Cockpit پژو را با سیستم کنترل Hypersquare به نمایش می گذارد که جایگزین اتصال های مکانیکی فرمان شده و در واقع سیستم Steer by Wire بوده و هیچ اتصال مکانیکی بین فرمان و چرخ ها وجود ندارد. هسته این سیستم غربیلک فرمان مستطیلی شکلی بوده که در مقابل راننده قرار دارد و در طراحی آن از بازی های ویدیویی الگوبرداری شده است. بسیاری از قابلیت های خودرو مانند تنظیم سیستم صوتی و سیستم تهویه مطبوع تنها با تکان دادن انگشت و در حالیکه یک دست روی فرمان قرار دارد قابل انجام است.

peugeot-inception-concept-2023 پژو اینسپشن کانسپت (1)

یکی از ویژگی های بسیار جذاب پژو اینسپشن Inception کانسپت شیشه این خودرو بوده که 7.25 متر مربع است. پژو از شیشه ناریما برای خودرو مفهومی اینسپشن استفاده کرده که تحت یک فرآیند اکسید فلزی قرار می گیرد که همین ویژگی برای ساخت شیشه کلاه ایمنی فضانوردان ناسا نیز اجرا می شود. این فرآیند حالتی زرد رنگ به شیشه ها می دهد و کیفیت حرارتی آنها را نیز به مراتب افزایش داده است.

peugeot-inception-concept-2023 پژو اینسپشن کانسپت (1)

پژو اینسپشن Inception دارای قابلیت خودران سطح 4 بوده و به سیستم خودران اتودرایو STLA مجهز شده است. با فعال کردن حالت خودران، کابین از حالت راننده محور به حالتی کامفورت و یک نشیمن بسیار راحت تبدیل می شود. با فعال سازی این حالت غربیلک فرمان جمع شده و داشبورد نیز ناپدید می شود و یک کابین بسیار باز و راحت برای سرنشینان فراهم می شود.

peugeot-inception-concept-2023 پژو اینسپشن کانسپت (1)

فناوری که در پژو اینسپشن به نمایش گذاشته شده ممکنه بسیار تخیلی و فضایی به نظر برسد. اما پژو امیدوار است که بتواند بیشتر قابلیت های این خودروی مفهومی را روی محصولات تولیدی خود تا سال 2025 اجرا کند. پژو قصد دارد که تا سال 2030 به برند برقی پیشرو اروپا تبدیل شد و قصد دارد که طی دو سال آینده پنج خودروی برقی جدید را معرفی کند. ظاهرا پژو برنامه های بزرگی برای آینده دارد که مشتاقانه منتظر دیدن آنها هستیم.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟