اخبار خودرو جهان
غرش مجدد شیر فرانسوی

معرفی پژو 508 PSE

شنبه - ۵ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
پژو 508 PSE

کمپانی پژو پس از به روزرسانی 3008 و 5008، اقدام به معرفی محصولی جدید و بسیار جذاب به نام 508 PSE کرده است. این خودروی پلاگین هیبریدی قدرتمندترین محصول خیابانی این کمپانی فرانسوی محسوب شده که پیشرانه در ماه فوریه سال 2019 در دو استایل استیشن و سدان به صورت مفهومی به نمایش گذاشته شده بود.

به گزارش خودرونویس،پژو با رونمایی از نسخه تولیدی سدان و استیشن اسپرت و خیابانی پلاگین ‌هیبریدی ۵۰۸ PSE، رسما بخش جدید مهندسی اسپرت پژو (Peugeot Sport Engineered) را معرفی کرده است.

 

طراحی و تغییرات ظاهری

از ظاهر این شیر درنده شروع می کنیم. در قسمت دماغه خودرو شاهد آن هستیم که سپر و ورودی‌های هوای آن دستخوش تغییر شده اند و دو قطعه تزئینی سبز رنگ (استفاده از رنگ سبز برای القای حس پاک بودن و هیبریدی بودن خودرو) در دو طرف سپر به آن افزوده شده اند که نمای جذابی را برای این پژو  ۵۰۸ خشمگین رقم زده اند.

پژو 508 PSE سدان

از دیگر نکات جالب توجه در بخش جلوی خودرو حذف تمام عناصر کرومی جلو از جمله لوگوی پژو، تزئینات داخل جلوپنجره و نوشته ی ۵۰۸ است و تمامی موارد فوق این بار با تریم کربنی در این خودرو استفاده شده اند و البته گرافیک داخل جلوپنجره نیز شکلی سه بعدی و به شدت جذاب به خود گرفته است.

به نمای جانبی خودرو می پردازیم. در این نما رینگ های ۲۰ اینچی با لاستیک‌های میشلن پوشیده شده‌اند و در قسمت لچکی شیشه عقب نیز سه خط با رنگ سبز رنگ مشاهده می‌شود که نماد بخش “پژو اسپرت” می‌باشد.

در بخش عقبی خودرو نیز سپر و خروجی‌های اگزوز از نو طراحی شده اند و با خلق و خوی وحشی خودرو در هماهنگی کامل به سر می‌برند. همچنین نشان شیر پژو نیز با رنگ مشکی در میانه‌ی درب صندوق بار جا خوش کرده است. وقت سرکشی به داخل خودرو است.

پژو 508 PSE استیشن

تغییرات کابین

کابین ۵۰۸ PSE نیز با ترکیبی از چرم ناپا و جیر آلکانترا به همراه دوخت دوتایی خاکستری و لیمویی، حال هوای خاص و اسپرتی پیدا کرده است. صفحه آمپر تمام دیجیتالی، هد آپ دیسپلی، صفحه‌نمایش لمسی ۱۰ اینچی، سیستم صوتی فوکال و گرم‌کن و ماساژور صندلی راننده هم از دیگر ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه این سدان اسپرت فرانسوی هستند. ۵۰۸ PSE همچنین به همه‌ی سیستم‌های کمک‌راننده‌ای که در دیگر مدل‌های ۵۰۸ ارائه می‌شود مثل ترمز اضطراری خودکار، دید در شب، کروز کنترل تطبیقی و… نیز مجهز است.

کابین پژو 508 PSE

قوای محرکه شیر خشمگین

قوای محرکه‌ی پلاگین‌ هیبریدی پژو ۵۰۸ PSE از یک پیشرانه‌ ۱.۶ لیتری بنزینی توربوشارژ به همراه دو موتور الکتریکی (روی هر محور یک موتور الکتریکی) تشکیل شده است. لازم به ذکر است که به علت نصب موتورهای الکتریکی روی دو محور جلو و عقب این خودرو از قابلیت چهار چرخ محرک نیز برخوردار است.

این سیستم مجموعا ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که وظیفه‌ انتقال آن بر عهده‌ی یک گیربکس هشت سرعته‌ اتوماتیک است. به لطف این نیروی قابل‌توجه، ۵۰۸ PSE ظرف تنها ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این سدان اسپرت فرانسوی نیز به ‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

نمای عقب پژو 508 PSE استیشن

پژو ۵۰۸ PSE به پکیج باطری ۱۱.۵ کیلووات ساعتی مجهز شده که نه از حجم صندوق بار می‌کاهد و نه فضای کابین را کاهش می‌دهد. به لطف این باطری‌ها، خودرو از حالت رانندگی تمام الکتریکی برخوردار شده و می‌تواند تا ۴۲ کیلومتر را صرفا با استفاده از نیروی برق طی کند. در حالت تمام الکتریکی اما حداکثر سرعت خودرو به ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا می‌کند. هنگامی‌که این باطری‌ها خالی شوند، با استفاده از سوکت‌های خانگی استاندارد می‌توان در کمتر از هفت ساعت آن‌ها را شارژ کرد اما در صورت استفاده از استندهای مخصوص، این زمان به زیر دو ساعت کاهش پیدا می‌کند. همچنین به لطف قوای محرکه‌ی پلاگین‌هیبریدی، مصرف سوخت ۵۰۸ PSE هم بسیار پایین است به‌گونه‌ای که به‌طور میانگین در هر صد کیلومتر تنها ۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

 

در نهایت باید گفت که طرفداران این خودرو برای در اختیار داشتن آن باید مبلغ قابل توجهی در حدود ۵۰ هزار یورو پرداخت کنند و برای بدنه‌ قدرتمند‌ترین ساخته‌ی خیابانی پژو نیز از بین سه رنگ مختلف شامل خاکستری سلنیوم، سفید مرواریدی و مشکی نِرا، حق انتخاب خواهند داشت.

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟