اخبار خودرو جهان
با تکنولوژی های به مراتب بیشتر نسبت به گذشته

پژو 308 فیس لیفت معرفی شد

پنجشنبه - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
پژو 308 فیس لیفت

حدود 7 سالی از عمر عرضه نسل فعلی پژو 308 می گذرد. طی این مدت بیشتر رقبای این خودرو یا نسل عوض کرده اند یا اینکه کمپانی سازنده برای حفظ جذابیت محصول برای مشتری، خودرو را دستخوش فیس لیفت و به روزرسانی قرار داده است. از این رو پژو هم که علاقه ای به عقب ماندن از رقبا ندارد، محصول 308 خود را برای مدل 2021 دستخوش تغییراتی قرار داده و به روزرسانی های خوبی در آن اعمال کرده است.

تغییرات ظاهری

به گزارش خودرونویس، این آخرین به روزرسانی تا پیش از عرضه نسل جدید برای پژو 308 و تغییر پلتفرم آن است. از جمله تغییرات ظاهری اعمال شده در این نسخه فیس لیفت 308 می توان به یک رنگ جذاب جدید به نام آبی ورتیگو و همچنین نصب دو رینگ آلیاژی با دیزاین هایی جدید به نسبت قبل اشاره کرد. البته پژو برای نسخه های مجهزتر 308 یک پک آپشنال به نام Black ارائه داده که با سفارش آن رنگ بسیاری از المان های ظاهری 308 به مشکی تغییر پیدا می کنند.

نمای جلوی پژو 308

 

نمای عقب پژو 308 فیس لیفت

 

تغییر دیزاین کابین

مهم ترین تغییر صورت گرفت در 308 فیس لیفت، در طراحی کابین آن صورت گرفته است. پژو حال به جای استفاده از کلیدهای فیزیکی برای کنترل و تنظیم سیستم سرگرمی، از یک سیستم تمامی دیجیتالی استفاده کرده است. ابعاد نمایشگر سیستم سرگرمی پژو 308 معادل 10 اینچ بوده و این سیستم موسوم به i-Cockpit طراحی و تنظیماتی مشابه با نمونه نصب شده در نسل جدید 208 و 2008 دارد. مضاف بر آن درست مانند 208 و 2008، نمایشگری براق برای سیستم سرگرمی 308 طراحی شده است.

داشبورد پژو 308

مشخصات فنی نسخه GTI

پژو همچنان برای 308 فیس لیفت هم قصد عرضه نسخه اسپرت و عملکردی GTi را دارد. قلب تپنده این تریم اسپرت و قدرتمند یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ بوده که قادر به تولید بیشینه قدرت 263 اسب بخار و بیشینه گشتاور 340 نیوتن متر است. این پیشرانه چهار سیلندر با یک جعبه دنده شش سرعته دستی کوپل شده که به موجب هماهنگی خوب بین پیشرانه و گیربکس، 308 GTi طی شش ثانیه قادر است از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. بیشینه سرعت قابل پیمایش این نسخه هم به صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

 

مشخصات فنی نسخه های ارزان تر

پژو برای نسخه های ضعیفتر 308 یک پیشرانه 1.2 لیتری سه سیلندر توربوشارژ را طراحی کرده که بسته به نوع نسخه انتخابی این پیشرانه بیشینه قدرتی بین 110 تا 130 اسب بخار تولید می کند. نسخه 110 اسب بخاری این پیشرانه سه سیلندر تنها با یک گیربکس شش سرعته دستی قابل سفارش است؛ اما نسخه 130 اسب بخاری آن امکان نصب یک جعبه دنده هشت سرعته خودکار را نیز دارد.

البته پژو برای طرفداران پیشرانه های دیزلی هم یک نیروگاه 1.5 لیتری توربودیزل طراحی کرده که بسته به نسخه انتخابی بیشینه قدرتی بین 100 تا 130 اسب بخار دارد. این نیرو در حالت استاندارد توسط یک جعبه دنده شش سرعته دستی و در حالت آپشنال توسط یک گیربکس هشت سرعته خودکار به چرخ ها منتقل می شود.

 

تجهیزات رفاهی و ایمنی

فارغ از نسخه انتخابی، تمامی نمونه های پژو 308 مدل 2021 از تجهیزاتی مانند سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، چراغ های خودکار، سنسورهای پارک عقب، رادیو دیجیتال DAB، برف پاک کن های خودکار و آینه میانی حساس به نور بهره می برند.

کابین پژو 3058

در حالتی که 308 فیس لیفت، استایل سالخورده تری همچنان به نسبت رقبا دارد، اما پژو برای آن تجهیزاتی ایمنی و کمکی راننده مانند کروز کنترل تطبیقی، دوربین دید 180 درجه، هشدار تغییر خطوط فعال، نور بالای خودکار، خواندن تابلوهای سرعت، رادار نقطه کور فعال و سیستم هشدار توجه راننده درنظر گرفته است.

 

یقینا این آخرین نسخه فیس لیفت 308 تا پیش از معرفی نسل جدید این خودرو است. پژو باید باور کند که برای رقابت تمام عیار با محصولات گروه فولکس واگن مانند گلف، اشکودا اکتاویا و سئات لئون، نیاز به معرفی نسلی جدید برای این خودرو دارد.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟