اخبار خودرو جهان
جانشین هوآیرا از راه رسید

پاگانی یوتوپیا Utopia 2023 رونمایی شد

چهارشنبه - ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
پاگانی یوتوپیا Utopia 2023 Pagani

پاگانی سرانجام جانشین هوآیرا Huayra را رونمایی کرد. این خودرو پاگانی یوتوپیا Utopia نام داشته که دارای موتور 12 سیلندر 864 اسب بخاری و گیربکس دنده ای هفت سرعته با پنل شیفتری از نوع Gated است.

ظاهر پاگانی یوتوپیا Utopia 2023

به گزارش خودرونویس، استایل ظاهری پاگانی یوتوپیا که شش سال طراحی آن طول کشیده، معرکه بوده و کاملا داد می زند که پاگانیست. وجود اگزوزهایی مشابه با خروجی موشک در مرکز پروفیل عقب، سبک طراحی بال عقب همگی از هوآیرا به پاگانی یوتوپیا Utopia به ارث رسیده اند. جدا از این شباهت ها، دیزاین کلی پاگانی یوتوپیا Utopia نسبت به هوآیرا مقداری تغییر کرده و دارای بال عقب دوتایی، چراغ های عقب با دیزاینی متفاوت بوده که قطعا پاگانی در طراحی آنها از توربین جت الهام گرفته است.

پاگانی یوتوپیا Utopia 2023 Pagani

داخل کابین پاگانی یوتوپیا Utopia 2023

دیزاین کابین پاگانی یوتوپیا Utopia 2023 هم بی شباهت به پاگانی هوآیرا Huayra نیست. از جمله این شباهت ها می توان به دو نمایشگر دایره ای شکل در پشت فرمان و چهار خروجی برای دریچه سیستم تهویه در بالاترین قسمت داشبورد اشاره کرد. اما تفاوت ها به حدی هست که بتوان اظهار کرد کابین پاگانی یوتوپیا Utopia نسبت به هوآیرا متحول شده و بتوان این دو را از هم تشخیص داد. پاگانی در یک اقدام عجیب تصمیم به حذف نمایشگر لمسی بزرگ نصب شده در میان داشبورد هوآیرا گرفته و به جای آن یک نمایشگر دیجیتالی بزرگتر در پشت فرمان و میان دو کلاستر دایره ای سرعت و دورموتور نصب کرده است.

پاگانی یوتوپیا Utopia 2023 Pagani

مشخصات فنی پاگانی یوتوپیا Utopia 2023

یکی از بارزترین ویژگی های کابین پاگانی یوتوپیا Utopia که نسخه کانسپت آن پاگانی C10 نام داشت، شیفتر دنده کرومی Gated یا دروازه ای این ابرخودرو بوده که در کنسول میانی کاملا مشخص است. از آنجایی که پاگانی زوندا به گیربکس دنده ای شش سرعته مجهز بود و پاگانی هوآیرا هم دارای پدال شیفتر برای تعویض دنده های گیربکس هفت سرعته سکوئنشیال بود، پاگانی تصمیم گرفت که در یوتوپیا Utopia بهترین ویژگی های گیربکس هر دو ابرخودرو پیشین خود را لحاظ کند. به عبارتی مشتریان می توانند بین گیربکس دنده ای هفت سرعته Gated یا گیربکس اتوماتیک تک کلاچه یکی را برای نصب روی پاگانی یوتوپیا انتخاب کنند. پاگانی یوتوپیا Utopia وزن خالصی معادل 1280 کیلوگرم داشته که 70 کیلوگرم نسبت به هوآیرا هم سبکتر است.

پاگانی یوتوپیا Utopia 2023 Pagani

پاگانی یوتوپیا Utopia دارای موتور 6 لیتری 12 سیلندر V شکل دو توربوشارژ ساخته شده توسط مرسدس AMG بوده که قادر به تولید قدرتی نزدیک به 900 اسب بخار و بیشینه گشتاوری نزدیک به 1100 نیوتن متر بین 2800 تا 5900 دور بر دقیقه است. پاگانی اظهار کرده که با تغییر میل سوپاپ های این موتور توانسته ردلاین آن را تا 6700 دور بر دقیقه بالا ببرد. اما متاسفانه آمار و ارقام مربوط به عملکرد این ابرخودرو هنوز اعلام نشده است. پاگانی ادعا کرده که یوتوپیا Utopia قادر به پاس کردن تمامی استانداردهای آلایندگی دنیاست.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟