اخبار خودرو جهان
چهره به روزرسانی شده با مشخصات فنی قدیمی

معرفی اوپل کراسلند 2021 فیس لیفت

شنبه - ۱۹ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
اوپل کراسلند

پس از اینکه گروه خودروسازی پژو سیتروئن، کمپانی اوپل را از جنرال موتورز خریداری کرد، این برند آلمانی به صورت فعالی اقدام به فیس لیفت و به روزرسانی محصولات خود کرد. اولین محصول به روزرسانی شده اوپل، کورسا بود و پس از آن اوپل اقدام به معرفی نسل جدید موکا کرد. همانند موکا که دیگر پسوند X را در نام خود ندارد، اوپل به تازگی نسخه کراسلند را برای مدل 2021 با تغییرات اساسی و مهم معرفی کرده است.

طراحی ظاهری

به گزارش خودرونویس، این کراس اوور کامپکت اولین محصول جدید اوپل بوده که زبان طراحی جدید این شرکت آلمانی را پیشتر نمونه آن را در موکا دیده بودیم، استفاده کرده است. شباهت بصری زیادی میان کراسلند و موکا وجود دارد؛ یکی از این اشتراک های ظاهری جلوپنجره تک فریم این خودرو به نام Vizor بوده که یک پنل ساده بوده که چراغ های جلو را به یکدیگر متصل کرده و سرتاسر عرض پروفیل جلوی این خودرو امتداد یافته است.

نمای عقب اوپل کراسلند

صفحه های محافظ نصب شده در جلو و عقب، چراغ های مه شکن جدید و همچنین رینگ های متفاوت و جدیدی که در این نسخه نصب شدهف از جمله تغییرات ظاهری اعمال شده در مدل به روزرسانی شده کراسلند به نسبت مدل پیشین است.

 

کابین

اوپل همزمان با معرفی نسخه به روزرسانی شده کراسلند، تریمی به نام GS لاین پلاس را معرفی کرده که درون کابین آن صندلی های ارگونومیک با استاندارد AGR برای راحتی بیشتر سرنشینان نصب شده است. جدا از نوع تریم و نسخه انتخابی، در ردیف دوم این خودرو صندلی های با قابلیت حرکت به جلو و عقب و همچنین تنظیم زاویه پشتی نصب شده تا به موجب آنها راحتی سرنشینان در این ردیف تضمین شود و بتوان در مواقع لزوم فضای صندوق و بار این کراس اوور کامپکت را افزایش داد.

کابین اوپل کراسلند

بسته به موقعیت صندلی های ردیف دوم، اوپل کراسلند فضای باری بین 410 تا 520 لیتر را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. همچنین اگر صندلی های ردیف دوم را تماما بخوابانید، فضای باری معادل 1255 لیتر در اختیارتان قرار دارد.

 

مشخصات فنی

در خصوص پیشرانه و مشخصات فنی کراسلند به روزرسانی شده باید اظهار کنیم که اوپل همچنان تصمیم دارد که از پیشرانه 1.2 لیتری توربوشارژ بنزینی و 1.5 لیتری دیزلی نسخه پیشین روی این مدل جدید استفاده کند. بیشینه قدرت تولیدی این پیشرانه ها بسته به تریم انتخابی بین 83 تا 130 اسب بخار بوده که همه آنها قادر به پاس کردن استاندارد آلایندگی یورو 6 اتحادیه اروپا هستند.

کنسول وسط اوپل کراسلند

بسته به پیشرانه انتخابیف یک جعبه دنده شش سرعته دستی و یا شش سرعته اتوماتیک برای انتقال قدرت به چرخ ها در دسترس هستند. در این لحظه خبری از عرضه مدل LPG برای پیشرانه 1.2 لیتری بنزینی این خودرو اعلام نشده؛ ولی این نسخه دوگانه سوز برای مدل پیش از فیس لیفت اوپل کراسلند در دسترس بوده است.

اوپل همزمان با معرفی نسخه به روزرسانی کراسلند، سیستم کنترل تطبیقی IntelliGrip خود را که دارای پنج مد نرمال، برفی، ماسه، شن و ESP Off بوده را روی این کراس اوور نصب کرده است. اوپل ادعا کرده به موجب این سیستم کنترلی پایداری و عملکردی بسیار خوبی برای کراسلند در تمامی سطوح و جاده ها به ارمغان آمده است.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟