اخبار خودرو ایران
یکی از گزینه های وارداتی اوپل برای بازار ایران

اوپل کورسا 2024 فیس لیفت رونمایی شد

چهارشنبه - ۳ خرداد ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
opel-corsa اوپل کورسا 2024

اوپل کورسا تاریخچه بسیار جالبی دارد. این خودرو در ابتدا به عنوان محصول زیرشاخه جنرال موتورز تولید می شود و پس از اینکه شرکت اوپل و واکسهال توسط گروه خودروسازی پژو سیتروئن خریداری شد زیر پرچم فرانسوی ها رفت. حال هم که پژو سیتروئن زیر چتر کمپانی استلانتیس فعالیت می کند که خود چهارمین خودروساز بزرگ دنیاست. سرتان را درد نیاوریم، پس از گذشت این مسیر پر فراز و نشیب، حال اوپل کورسا 2024 به عنوان یک هاچبک سوپرمینی روی پلتفرم CMP پژو سیتروئن معرفی شده است.

به گزارش خودرونویس، اوپل کورسا 2024 دارای دو نسخه بنزینی و برقی بوده که دستخوش فیس لیفت سنگینی شده که به مراتب آن را نسبت به مدل پیشین بروزتر جلوه می دهد. سبک طراحی جلوپنجره این خودرو موسوم به Vizor بوده که روی محصولات بزرگتر اوپل قبلا آن را مشاهده کرده بودیم.

 

طراحی ظاهری اوپل کورسا 2024

اوپل کورسا 2024 نه تنها جلوپنجره متفاوتی نسبت به مدل قبلی دارد، بلکه چراغ های LED ماتریکسی آن گرافیک و طراحی متفاوتی پیدا کرده اند و از نظر تکنولوژی نیز چند پله ای بالاتر هستند. این چراغ ها اکنون دارای 14 ال ای دی قابل کنترل به جای هشت تا هستند. اوپل اظهار کرده که چراغ های جلوی این خودرو ضمن اینکه فضای جلو را برای راننده کاملا روشن می کند، برای خودروی مقابل آزاردهنده نیست.

opel-corsa اوپل کورسا 2024

در قسمت عقب اوپل کورسا 2024 عبارت انگلیسی CORSA در ابعادی بزرگ دیده می شود. بسته به تریمی که انتخاب می کنید، لوگوها می توانند مشکی یا نقره ای مات باشند. یکی دیگر از تغییرات ظاهری این خودرو برای مدل 2024 رنگ خاکستری گرافیتی بوده که می تواند با سقف مشکی رنگ نیز ترکیب شود.

opel-corsa اوپل کورسا 2024

طراحی کابین اوپل کورسا فیس لیفت 2024

کابین این نسخه به نظر می رسد که با مدل پیش از فیس لیفت یکسان باشد. در میان داشبورد به صورت آپشنال یک نمایشگر لمسی 10 اینچی قرار می گیرد که دارای پردازنده اسنپدراگون است. اوپل ادعا کرده که مالتی مدیا کورسا 2024 دارای درگاه اپل کار پلی و اندروید اتو بوده و برای این خودرو پد شارژ بدون سیم تلفن همراه نیز طراحی کرده است. از جمله بروزرسانی های کابین این خودرو می توان به تغییر دیزاین صندلی ها، بروزرسانی شیفتر دنده و نصب غربیلک فرمان جدید اشاره کرد.

opel-corsa اوپل کورسا 2024

مشخصات فنی اوپل کورسا 2024

اوپل کورسا 2024 دارای پیشرانه 1.2 لیتری با سیستم هیبریدی ملایم بوده که بسته به نسخه انتخابی می تواند 100 یا 136 اسب بخار قدرت تولید کند. این نیرو توسط گیربکس اتوماتیک دو کلاچه جدیدی به چرخ های جلو منتقل می شود. البته نسخه های غیر الکتریکی سازی شده این پیشرانه همچنان 98 و 128 اسب بخار قدرت تولید می کنند و در پایه ترین نسخه نیز یک موتور 1.2 لیتری تنفس طبیعی با 74 اسب بخار قدرت نصب شده است.

opel-corsa اوپل کورسا 2024

شاید بزرگترین تغییر فنی برای این خودرو نسخه تمام الکتریکی موسوم به کورسا e باشد. این مدل در نسخه پایه دارای یک موتور برقی 136 اسب بخاری بوده که در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش مسافتی معادل 357 کیلومتر تحت سیکل تست WLTP است. یک پله بالاتر مدل قدرتمندترین با 156 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور وجود دارد که در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش 402 کیلومتر مسافت است. این همان موتوری بوده که روی پژو 208 برقی هم نصب شده است.

opel-corsa اوپل کورسا 2024

زمزمه های واردات اوپل به ایران

پیشتر خبری مبنی بر شنیده شدن زمزمه های واردات اوپل به ایران را منتشر کرده بودیم. ظاهرا ثبت سفارش ها برای عرضه محصولات اوپل به ایران انجام شده و احتمالا گزینه های وارداتی اوپل به ایران سه خودرو کورسا، آسترا و موکا خواهند بود. در آینده اطلاعات بیشتری در خصوص واردات اوپل و نسخه های آنها منتشر خواهیم کرد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟