اخبار خودرو جهان
مجهز به دو موتور برقی و سیستم تمام چرخ محرک

نیو ES6 نسل عوض کرد

چهارشنبه - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
نیو NIO ES6

رسانه های چینی تصاویر و بخشی از مشخصات نسل دوم اسیووی نیو ES6 را منتشرکردند. این شرکت اعلام کرد که قصد دارد نیو NIO ES6 را رسما در اواخر ماه می به بازار عرضه کند و در همان زمان قیمت آن را نیز اعلام خواهد کرد.

به گزارش خودرونویس، به گفته اطلاعاتی که توسط نمایندگی های این شرکت منتشر شده، تاریخ رسمی عرضه نیو NIO ES6 به بازار چین 24 ماه می خواهد بود. لازم به ذکر است که این اسیووی برقی در تاریخ 18 آپریل در نمایشگاه خودرو شانگهای 2023 نیز رونمایی شده بود.

نیو NIO ES6

ویژگی های نیو ES6 مدل 2023

طبق گفته این شرکت، خودرو نیو ES6 دارای سیستم ترمز هوشمند راحت موسوم به ISS، کنترل دائم دمپینگ سیستم تعلیق و کنترل هوشمند شاسی موسوم به ICC است. سیستم ICC یک نرم افزار پیچیده بوده که داده های مختلفی که توسط سیستم های دیگر پایش می شوند را کنار یکدیگر گذاشته و عوامل متغیر مختلف خودرو از جمله نحوه فرمان پذیری، حرکت و دیگر پارامترها را تنظیم می کند. تمام این داده ها توسط یک چیپست قدرتمند پردازش می شوند که در گذر زمان بروزرسانی می شود.

نیو NIO ES6

مشخصات فنی نسل دوم نیو ES6

نیو ES6 جدید مشابه با دیگر محصولات این خودروساز چینی روی پلتفرم NT2 توسعه یافته است. البته این پلتفرم دارای دو ورژن محتلف بوده که شامل بزرگ و کوچک می شود. ورژن بزرگ این پلتفرم NT2 مخصوص خودروهای سری 7 و 8 این برند بوده و ورژن کوچک آن مخصوص خودروهای سری 5 و 6 است. این خودرو از نظر مشخصات فنی با سدان نیو ET5 یکسان است.

نیو NIO ES6

در حالیکه مشخصات فنی رسمی نیو ES6 هنوز توسط این شرکت اعلام نشده، ولی به سادگی می توان حدس زد که در زیر کاپوت این خودرو چه خبر است. چراکه کاملا با مدل ET5 یکسان است. این کراس اوور برقی دارای سیستم چهار چرخ محرک بوده که به کمک دو موتور برقی حاصل شده است. این سیستم روی هم رفته قادر به تولید 482 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو با دو پک باتری مختلف 75 و 100 کیلووات ساعتی به بازار عرضه می شود.

نیو NIO ES6

البته این امکان هم وجود دارد که نیو ES6 با پک باتری یونیکورن 150 کیلوواتی هم به بازار عرضه شود که طی دو سال پیش تبلیغات گسترده ای برای آن انجام شده بود. اما تا این لحظه هنوز روی هیچ یک از محصولات این برند چینی نصب نشده است.

نیو ES6 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4854، 1995 و 1703 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2915 میلی متر اعلام شده است. در مقایسه با نسل قبلی فاصله بین دو محور 15 میلی متر بیشتر شده است. درست مانند همزاد سدان یعنی مدل ET5، این خودرو دارای دارای سیستم صوتی با 23 بلندگو بوده که از تکنولوژی دالبی اتموس نیز پشتیبانی می کند.

نیو NIO ES6

از زمانی که نیو ES6 در چین رونمایی شده، مالکان نسخه ES7 جنجال های زیادی را درست کرده اند. چراکه این خودرو کوچکتر تقریبا تمام قابلیت های برادر بزرگتر خود را در ازای مبلغی به مراتب ارزانتر به مشتری ارائه می دهد. جهت یادآوری بیان می کنیم که مدل ES7 قیمتی معادل 67 هزار و 700 دلار در بازار چین داشته و یک کراس اوور برقی گران قیمت محسوب می شود.

البته نیو ES6 روی ورژن کوچکتر پلتفرم NT2 توسعه یافته و از نظر مشخصات فنی نسبت به ES7 ضعیفتر است. برادر بزرگتر و گرانتر این خودرو دارای دو موتور برقی بوده که روی هم رفته قادر به تولید 643 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور است. همچنین سرعت شارژ مدل ES7 هم بهتر است.

نیو NIO ES6

با این حال نیو ES6 چیزهای زیادی دارد که در مدل گران قیمت تر ES7 شاهد آنها نیستیم. به عنوان مثال صندلی Zero Gravity Queen برای سرنشین جلو، سیستم سرگرمی N-Box که به چهار سرنشین داخل کابین اجازه می دهد از عینک واقعیت مجازی استفاده کنند و ماساژور پشتی صندلی ها از جمله امکاناتی بوده که در این خودرو وجود دارد. همچنین کوسن های صندلی عقب از مدل ES7 بزرگتر بوده که راحتی بیشتری را برای سرنشین به ارمغان می آورد. درست است که نیو ES6 نسبت به ES7 مقداری کوچکتر بوده، اما این اختلاف به حدی نیست که این مقدار ارزانتر بودن را توجیه کند و همین موضوع خشم مالکان ES7 را به دلیل ارزان فروشی برانگیخته است.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟