به گزارش خودرونویس، ام وی ام آریزو 5 اسپرت یا همان آریزو 5 اس جدیدترین نسخه این خودرو بوده که تغییراتی در راستای اسپرت تر و همچنین لوکستر شدن به خود دیده تا بتواند بیش از بیش توجه مشتریان به ویژه نسل جوان را به خود جلب کند.

 

ویدیو معرفی آریزو ۵ اسپرت (آریزو ۵ اس)

 

 

 

توجه ام وی ام به عرضه محصولات اسپرت و جوانپسند

شیائو معاونت بازاریابی و فروش ام وی ام طی مراسم رونمایی آریزو 5 اسپرت New Arrizo 5 S اظهار کرد که برند ام وی ام در مدت اخیر توجه ویژه ای به نسل جوان و ورزش داشته که از جمله اقدامات اخیر این برند می توان به اسپانسرینگ برند ام وی ام برای مسابقات تنیس 1000 امتیازی ام وی ام کاپ در باشگاه انقلاب بوده که از 24 اردیبهشت آغاز شده است.

ام وی ام همچنین سال گذشته با کراس اوور ایکس 55 پرو IE اسپانسر اسکی در پیست دربندسر شده بود و این نشان از توجه این برند نسبت به عرضه محصولاتی اسپرت تر و جوانپسند و همچنین توجه به ورزش و نسل جوان است.

ام وی ام آریزو 5 اسپرت Arrizo 5 s آریزو 5 اس

عبور فروش آریزو 5 از مرز یک میلیون در دنیا

هانی هردانیان مدیر بازاریابی برند ام وی ام اظهار کرد که اکنون در دنیا بیش از یک میلیون دستگاه از انواع آریزو 5 فروخته شده و در ایران نیز فروش این خودرو از مرز 50 هزار دستگاه عبور کرده است. وی اظهار کرد که مدیران خودرو به واسطه مشتریان وفادار خود اکنون یک خانواده بیش از 500 هزار نفری بوده و این شرکت سعی کرده در سالهای گذشته به مراتب بیش از یک شرکت عرضه کننده خودرو باشد.

ام وی ام آریزو 5 اسپرت Arrizo 5 s آریزو 5 اس

در واقع ام وی ام سعی کرده حس خانواده بودن را برای مشتریان خود ایجاد کند و با برگزاری برنامه های مفرح سعی کرده رضایت آنها را جلب کند و در راستای تکریم و احترام به مشتریان خود گام برداشته است.

ام وی ام آریزو 5 اسپرت Arrizo 5 s آریزو 5 اس

طراحی ظاهری ام وی ام آریزو 5 اسپرت

آریزو 5 اسپرت فیس لیفیتی مینیمال از نسخه پیشین است. در این خودرو دیگر جلوپنجره کهکشانی را شاهد نیستیم و به جای آن یک جلوپنجره با خطوط کرومی عمودی موسوم به Waterfall نصب شده که داخل آن حرف S قرمز رنگ دیده می شود که نشانه اسپرت تر بودن این خودرو نسبت به مدل پیشین است. طراحی کلی این جلوپنجره برگرفته از جدیدترین محصولات چری از جمله کراس اوور تیگو 9 بوده که باعث شده دیزاین این خودرو مدرنتر به نظر برسد.

ام وی ام آریزو 5 اسپرت Arrizo 5 s آریزو 5 اس

همچنین طراحی قسمت پایین سپر نیز تغییر کرده و خطوط برجسته بیشتری در این بخش را شاهد هستیم تا نمای جلو خودرو خشن تر جلوه کند. در طراحی این قسمت از تریم مشکی پیانویی هم استفاده شده که زیبایی بیشتری به آریزو 5 اسپرت بخشیده است. سبک طراحی ورودی های هوا گوشه سپر که موقعیت قرارگیری دیلایت ها بوده Windknife نام دارد که دقیقا مطابق با همان صحبت قبلی ما بوده و خطوط تیز زیادی در آن دیده می شود.

ام وی ام آریزو 5 اسپرت Arrizo 5 s آریزو 5 اس

در نمای جانبی تغییری را در آریزو 5 S شاهد نیستیم. رینگ ها تغییری نداشته اند و در پشت آنها همچنان شاهد کالیپرهای ترمز قرمز رنگ هستیم. اما در بخش عقب هم تغییرات جزیی و هوشمندانه ای را شاهد هستیم. در این قسمت چراغ ها تغییری نکرده اند و قالب اجزای بدنه نیز مشابه آریزو 5 توربو قبلیست. اما سپر عقب تغییر کرده و یک خط برجسته به دو گوشه آن اضافه شده است. ضمن اینکه دیفیوزر جدیدی برای سپر عقب طراحی شده که درون آن دو خروجی اگزوز مصنوعی قرار گرفته اند که ای کاش واقعی بود. اما به هر حال همین دو خروجی هم چهره آریزو 5 اسپرت را جذابتر و جوانپسندتر جلوه می دهند.

ام وی ام آریزو 5 اسپرت Arrizo 5 s آریزو 5 اس

کابین ام وی ام آریزو 5 اس (New Arrizo 5 S)

دیزاین کلی داشبورد آریزو 5 اس به آریزو 6 پرو نزدیک شده، اما از نظر متریال و دیزاین مالتی مدیا، کنسول میانی و نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان همچنان تفاوت هایی را شاهد هستیم. کلیت طراحی کابین نسبت به آریزو 5 توربو تغییری نکرده، اما مانند نمای بیرونی تغییراتی در کابین اجرا شده تا اسپرت تر جلوه کند. صندلی ها دارای پوشش چرم مصنوعی هستند. اما در این نسخه رد دوخت قرمز رنگی برای چرم دوزی صندلی ها و رودری ها اجرا شده که حس و حال اسپرت تری می دهد. غربیلک فرمان هم از دایره ای شکل به D کات تغییر کرده است. در میان داشبورد همچنان یک نمایشگر لمسی 8 اینچی را شاهد هستیم و در پشت فرمان هم نشانگرهای عقربه نمایشگر دیجیتالی کامپیوتر سفری را احاطه کرده اند.

ام وی ام آریزو 5 اسپرت Arrizo 5 s آریزو 5 اس

اما پنل سیستم تهویه در میان داشبورد تغییر کرده و کلیدهای میانبری هم که در زیر نمایشگر مالتی مدیا قرار داشتند دیگر دیده نمی شوند. همچنین تریم مشکی پیانویی که در آریزو 5 قبلی شاهد بودیم در این قسمت دیده نمی شود. شیفتر دنده آریزو 5 اس طراحی مشابهی با نسخه قبلی دارد و همچنان مکانیکی است. در اطراف شیفتر دنده کلیدهای ترمز پارک برقی، اتوهلد و همچنین انتخاب مد رانندگی اکو و اسپرت دیده می شود.

ام وی ام آریزو 5 اسپرت Arrizo 5 s آریزو 5 اس

امکانات ایمنی و رفاهی آریزو 5 اسپرت

ام وی ام آریزو 5 اس نسبت به نسخه قبلی لوکستر شده و دارای گرمکن صندلی های جلو و همچنین صندلی راننده با امکان تنظیم به صورت برقیست. دیگر امکانات آریزو 5 اسپرت شامل شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل کشش، کمکی شروع حرکت در سربالایی، سنسور فشار باد تایرها، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، فرمان برقی، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، سانروف برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ریموت استارت و … است.

ام وی ام آریزو 5 اسپرت Arrizo 5 s آریزو 5 اس

مشخصات فنی ام وی ام آریزو 5 اس S

مشخصات فنی آن قسمتیست که آریزو 5 اسپرت هیچ تغییری را نسبت به مدل قبلی نداشته است. این خودرو همچنان از پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ استفاده می کند که قادر به تولید 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور است. برای انتقال قدرت به چرخ های جلو نیز یک گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض 9 دنده شبیه سازی شده نصب شده است. با توجه به اینکه تغییری را در موتور و گیربکس شاهد نبودیم، تصور می کنیم که همچنان مانند آریزو 5 توربو عملکرد خوب و قابل قبولی را از این خودرو شاهد باشیم.

ام وی ام آریزو 5 اسپرت Arrizo 5 s آریزو 5 اس

قیمت آریزو 5 اسپرت

مدیران خودرو هنوز قیمت آریزو 5 اسپرت را اعلام نکرده، ولی تصور ما بر این بوده که قیمت این خودرو در محدوده 1.1 تا 1.2 میلیارد باشد.

5 از 1 رای