اخبار خودرو ایران
خودرویی مدرن و باب میل جوانان

ام وی ام ایکس 55 پرو کراس اوور فشن و تکنولوژیک سال

دوشنبه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
خواندن 7 دقیقه
ام وی ام ایکس 55 پرو X55 Pro کراس اوور فشن تکنولوژیک سال (1)

هرسال خودروهای متعددی با ویژگی های مختلف به بازار ایران عرضه می شوند. اما در این میان کمتر خودرویی وجود دارد که به طور خاص برای قشر جوان طراحی شده باشد و یک پکیج کامل از طراحی ظاهری و کابین جوان پسند، امکانات ایمنی و رفاهی کامل، پیشرانه توانمند و عملکرد خوب را ارائه دهد. اما به تازگی برند ام وی ام که خود را به عنوان یک برند فشن و پیرو مد روز و در عین حال تکنولوژیک معرفی کرده با معرفی محصول ایکس 55 پرو توانسته در کانون توجه قشر جوان قرار بگیرد. ام وی ام ایکس 55 پرو (X55 پرو) به حدی مورد استقبال مردم به خصوص قشر جوان قرار گرفته که می توان آن را خودروی سال از دید جوانان و افراد پیرو فشن و تکنولوژی معرفی کرد.

به گزارش خودرونویس، هرچند تعداد خودروهایی که سالانه به بازار ایران عرضه می شوند اصلا کم نیست، ولی در این بین خودرویی که ترند روز طراحی دنیا را رعایت کند و این ظاهر فشن و مد روز را با تجهیزات کاملی ترکیب کند و با قیمتی منصفانه و مقرون به صرفه در اختیار شما قرار دهد به ندرت مشاهده می شود. ام وی ام ایکس 55 پرو یکی از همین خودروهاست که دقیقا مدیران خودرو با شناسایی دقیقا گپ بازار خودرو کشور و نیاز مشتریان آن را عرضه کرده است.

ام وی ام ایکس 55 پرو X55 Pro کراس اوور فشن تکنولوژیک سال (1)

ایکس 55 پرو در حال حاضر پرچمدار برند ام وی ام بوده و کراس اووریست که ضمن بهره گیری از زبان طراحی روز، تریم دو رنگ، المان های ظاهری جوان پسند و ابعاد متناسب، پیشرانه توانمندی هم دارد تا بتواند با داینامیک خوب خود نیاز افراد جوان را برطرف کند. البته در کنار این موارد نباید کابین لوکس و زیبای این خودرو را از یاد برد که به مراتب به لطف استفاده از سطوح چرم دوزی شده و همچنین پلاستیک نرم، حس خوبی را به سرنشینان منتقل می کند.

 

 

طراحی ظاهری، فشن و جوان پسند

ام وی ام X55 پرو در واقع مدل بروزرسانی شده و ارتقا یافته ایکس55 محسوب می شود و تغییرات هوشمندانه ای در استایل بیرونی آن برای مطابقت با ترند روز اجرا شده است. این روزها استفاده از جلوپنجره های با المان های کرومی موسوم به کهکشانی مانند یکی از ترندهای روز در طراحی خودرو بوده که X55 پرو دقیقا از آن بهره گرفته است. این جلوپنجره از دو طرف با چراغ های LED احاطه شده که نور بسیار خوبی را داشته و فضای مقابل را به خوبی روشن می کند. استفاده از رنگ های جیغ مانند قرمز یکی از لازمه های خودروهای اسپرت بوده و در قسمت های مختلف ام وی ام X55 پرو شاهد این تریم هستیم. در قسمت زیرین سپر جلو، رینگ ها، کالیپرهای ترمز و ضربه گیر زیر درب ها تریم قرمز رنگی اجرا شده که زیبایی ایکس 55 پرو را به عنوان یک خودرو جوانپسند بیشتر کرده است. البته خود رینگ ها به جز تریم قرمز رنگی که روی آنها اجرا شده، دارای تم دو رنگ نقره ای و مشکی هستند.

ام وی ام ایکس 55 پرو X55 Pro کراس اوور فشن تکنولوژیک سال (1)

ایکس 55 پرو دارای دو نسخه تک رنگ و دو رنگ بوده که مدل دو رنگ آن سقف و ستون ها به رنگ مشکی طراحی شده اند که باز هم زیبایی این خودرو را بیشتر می کند.

ام وی ام ایکس 55 پرو X55 Pro کراس اوور فشن تکنولوژیک سال (1)

کابین لوکس و با کیفیت ایکس 55 پرو

تم ظاهری دو رنگ مشکی و قرمز که در نمای بیرونی ایکس 55 پرو مشاهده کرده بودیم، عینا داخل کابین هم تکرار شده است. این تم دو رنگ در صندلی ها، رودری ها و داشبورد اجرا شده که فضای داخلی کابین را اسپرت تر و جوان پسندتر جلوه می دهد. البته ام وی ام صرفا به طراحی جوان پسند کابین فکر نکرده و در زمینه دیجیتال سازی داشبورد نیز تلاش کرده است. در پشت فرمان دیگر هیچ نمایشگر آنالوگی وجود ندارد و به جای آن یک نمایشگر تمام دیجیتالی 7 اینچی در پشت فرمان قرار گرفته است. در میان داشبورد هم یک نمایشگر لمسی 10.25 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی تعبیه شده است.

ام وی ام ایکس 55 پرو X55 Pro کراس اوور فشن تکنولوژیک سال (1)

در کنسول وسط ام وی ام ایکس 55 پرو یک شیفتر دنده الکترونیکی یا به اصطلاح شیفت بای وایر نصب شده که دیگر اتصال مکانیکی بین شیفتر و گیربکس وجود ندارد و به همین دلیل فضای بیشتری در کنسول برای قراردادن اشیا و لوازم مختلف در دسترس است. برای تنظیم سیستم تهویه نیز یک پنل دیجیتالی در جلوی کنسول وسط طراحی شده و یک دریچه عقب نیز برای سرنشینان ردیف دوم برای گردش بهتر هوا داخل کابین دیده می شود.

در کنار شیفتر دنده پد شارژ بدون سیم تلفن همراه هم تعبیه شده است. در بالای پنل دیجیتالی سیستم تهویه، کلیدهای مربوط به روشن و خاموش کردن گرمکن صندلی های جلو و تنظیم سیستم تهویه قرار دارند. یک ردیف بالاتر هم کلیدهای میانبر سیستم مالتی مدیا و دوربین دید 360 درجه ام وی ام ایکس 55 پرو قرار دارند.

صندلی های ام وی ام ایکس 55 پرو دارای تودوزی چرمی مشکی و قرمز هستند و قسمت نشیمن و تکیه گاه آنها حالت سوراخدار دارد تا تعریق سرنشینان در فصل گرما کمتر شود. ام وی ام ایکس 55 پرو (X55 پرو) یک کراس اوور جمع و جور شهریست. با این حال فضای پا و سر برای سرنشینان در ردیف دوم حتی برای افراد با قد 180 و بالاتر نیز مناسب است. فضای بار پشت صندلی های عقب در حالت استاندارد 370 لیتر بوده که اگر قصد حمل بارهایی حجیم تر را دارید، امکان خواباندن صندلی های ردیف دوم ایکس 55 پرو به صورت 60/40 وجود دارد تا فضای بار بیشتری در اختیار داشته باشید.

ام وی ام ایکس 55 پرو X55 Pro کراس اوور فشن تکنولوژیک سال (1)

X55 پرو، کراس اووری لوکس با تجهیزات کامل

یکی از دلایلی که ام وی ام ایکس 55 پرو را کراس اوور فشن و تکنولوژیک نامیده ایم، لیست کامل تجهیزات ایمنی و رفاهی بوده که این خودرو ارائه می دهد. تیپ جدید X55 پرو اکنون دارای شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل کشش، کمکی شروع حرکت در سربالایی، دوربین دید 360 درجه، دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب، پایش فشار باد تایرها و کروز کنترل بوده که لیست کاملی برای یک کراس اوور در این رنج قیمتی در مقایسه با رقبا محسوب می شود.

ام وی ام ایکس 55 پرو X55 Pro کراس اوور فشن تکنولوژیک سال (1)

X55 پرو در زمینه تجهیزات رفاهی هم یک خودرو کامل و پرتکنولوژی بوده و دارای سانروف برقی دو حالته، نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی پشت فرمان، نمایشر 10.25 اینچی لمسی میان داشبورد با پورت USB و بلوتوث و قابلیت اتصال تلفن همراه، آینه های تاشو برقی، صندلی برقی راننده در 6 جهت با قابلیت تنظیم گودی کمر، گرمکن صندلی های جلو، سیستم صوتی با شش بلندگو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک تک کاناله، سنسور نور با چراغ های LED، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، نورپردازی داخل کابین در 7 رنگ، شارژر بدون سیم تلفن همراه، ریموت هوشمند با قابلیت استارت از راه دور و سه مد رانندگی اکو، نرمال و اسپرت است.

یکی از تکنولوژی های جذابی که در X55 پرو دیده می شود، ریموت هوشمند آن بوده که با نزدیک شدن به خودرو به صورت اتوماتیک درب ها را باز کرده و به محض اینکه از خودرو 2 متر فاصله می گیرید، درب ها قفل شده و آینه ها را جمع می کند و اگر شیشه ها و سانروف باز باشند، آن نیز به صورت خودکار بسته می شوند. این خودرو همچنین قابلیت استارت از راه دور را داشته که با نگه داشتن کلید آن از روی ریموت، خودرو روشن شده و سیستم تهویه نیز مطابق با آخرین تنظیمات روشن می شود.

ام وی ام ایکس 55 پرو X55 Pro کراس اوور فشن تکنولوژیک سال (1)

X55 پرو، چابک و تند و تیز

ام وی ام X55 پرو دارای موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بوده که توسط کمپانی اتریشی AVL طراحی شده است. توربوشارژ نصب شده برای این موتور هم ساخت کمپانی آمریکایی هانیوال بوده و بدین ترتیب می توان نسبت به عملکرد و دوام این پیشرانه آسوده خاطر بود. قلب تپنده ایکس 55 پرو قادر به تولید 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور بوده که این نیرو توسط گیربکس اتوماتیک CVT جدید با قابلیت تعویض 9 دنده به صورت شبیه سازی شده به چرخ های جلو منتقل می شود.

ترکیب این موتور و گیربکس برای ایکس 55 پرو که وزنی در حدود 1400 کیلوگرم دارد، عملکرد بسیار مناسبی را به ارمغان آورده است. به نوعی که این خودرو طی کمتر از 10 ثانیه قادر است از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد که بدین ترتیب یکی از سریع ترین کراس اوورهای موجود در بازار کشور محسوب می شود. البته عملکرد سریع نیاز به ترمز قدرتمند هم دارد و ایکس 55 پرو در تست ترمزهای صورت گرفته قادر بود طی حدود 41 متر از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت متوقف شود.

این آمار و ارقام مهر تاییدی بر جوانپسند بودن ایکس 55 پرو بوده که همین عملکرد خوب سبب شده جوانان نسبت به خرید این خودرو بیشتر ترغیب شوند. جوانان عمدتا علاقه به خودروهایی اسپرت و جمع و جور دارند. جدا از این، پرطرفدارترین سگمنت کراس اوورها نیز محصولاتی با سگمنت ابعادی B بوده که بیش از 35 درصد سهم بازار کراس اوورها برای خودروهایی در این ابعاد است. پس جای تعجب ندارد که خودروی سال کراس اووری در رده ابعادی B باشد. ایکس 55 پرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4318، 1830 و 1664 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2610 میلی متر است.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟