به گزارش خودرونویس، اومودا یکی از زیربرندهای چری بوده و با هدف جذب مشتریان گروه سنی Z تاسیس شده و نخستین محصول آن اومودا C5 بوده که در ایران با نام فونیکس FX عرضه می شود. این خودرو اومودا 3 بوده که قرار است در ایران با برند ام وی ام و نام ایکس 33 کراس عرضه شود.

مدیران خودرو اظهار کرده که ام وی ام ایکس 33 کراس را در نیمه نخست سال جاری به بازار عرضه خواهد کرد تا توجه افراد جوان و دنباله رو فشن و تکنولوژی را با این خودرو به خود جذب کند. در واقع تمرکز برند ام وی ام طی ماه های گذشته عرضه خودروهایی با تکنولوژی روز، طراحی جوانپسند، آپشن های کاملتر نسبت به رقبا و جذاب بوده و این خودرو ایکس 33 کراس دقیقا با همین هدف قرار است به بازار عرضه شود.

 

فیلم معرفی ایکس 33 کراس

 

طراحی ظاهری ام وی ام ایکس 33 کراس (چری اومودا C3)

ام وی ام ایکس 33 کراس در واقع بر پایه ایکس 22 پرو توسعه یافته، ولی زبان طراحی برند اومودا چری در آن اعمال شده و همین موضوع سبب شده که این خودرو کاملا از دیگر محصولات ام وی ام متمایز باشد. در نمای جلو یک جلوپنجره با المان های کرومی دیده می شود که دیزاین آن مشابه با دیگر محصولات اومودا اجرا شده است. در قسمت بالای پروفیل جلو چراغ های روشنایی در روز در یک نوار باریک و به صورت شطرنجی طراحی شده اند و دیزاین آن به گونه ای بوده که انگار با جلوپنجره یکپارچه است.

ام وی ام ایکس 33 کراس چری اومودا 3

 

همین سبک طراحی چهره جسورانه و مدرنی به ایکس 33 کراس بخشیده است. در نمای جانبی جدا از نصب رینگ های متفاوت، شاهد اجرای تریمی طرحدار روی فلاپ های نصب شده روی لبه گلگیرها هستیم که در این نسخه یک تریم نارنجی رنگ هم در بالای آن اجرا شده، ولی ظاهرا مدیران خودرو به جای تریم نارنجی رنگ در فندر فلاپ های روی لبه گلگیر، تصمیم دارد تریم آن را مشکی براق انتخاب کند. روی روف راف و ضربه گیر پایین درب ها نیز تریمی نارنجی رنگ دیده می شود که جذابیت چری اومودا 3 یا همان ایکس 33 کراس را بیشتر کرده است. این تریم نارنجی رنگ به گفته طراح چینی این خودرو پوست اژدها (Dragon Skin) نام دارد و یکی از ترندهای روز و المان های سنتی چین محسوب می شود.

ام وی ام ایکس 33 کراس چری اومودا 3

در نمای عقب هم شاهد تحول و ارتقا سبک طراحی ایکس 33 کراس هستیم. در این قسمت دیگر چراغ ها جدا از هم نبوده و دیزاینی به هم پیوسته دارند. ضمن اینکه در قسمت میانی آنها نوشته انگلیسی MVM در فونتی جدید دیده می شود. ایکس 33 کراس در سگمنت کراس اوورهای ساب کامپکت شهری و اقتصادی رقابت می کند و در این سگمنت عموما به دلیل ارزان سازی، خودروساز بیخیال عنصر جذابیت، فشن و تکنولوژی می شود. اما این خودرو توانسته بالانس خوبی از همه این موارد را در کنار کیفیت قابل قبول به مشتری ارائه دهد.

ام وی ام ایکس 33 کراس چری اومودا 3

طراحی کابین ایکس 33 کراس (چری اومودا 3)

کابین ایکس 33 کراس به مراتب زیباتر و با کیفیت تر از ایکس 22 پرو طراحی شده و کاملا با سبک طراحی متفاوتی رو به رو هستیم. در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی قرار دارد و در میان داشبورد نیز یک نمایشگر لمسی بزرگتر 10.25 اینچی دیده می شود. تریم عمده قسمت های کابین متشکل از دو رنگ سرمه ای و سفید است که حس خوبی را به سرنشین می دهد. قسمت بالایی داشبورد و رودری ها تریم سرمه ای داشته و قسمت پایینی تریم سفید رنگ دارد. صندلی ها نیز تریمی مشابه دارند و همین تریم روی غربیلک فرمان D کات این خودرو نیز اجرا شده است.

ام وی ام ایکس 33 کراس چری اومودا 3

قسمت بالای رودری ها حالتی سافت تاچ و نرم داشته و تریمی مشابه پارچه دارد و با نوار LED نورپردازی از دیگر قسمت ها جدا شده است. قسمت میانی رودری ها تریمی لوزی شکل داشته که به گفته طراح این خودرو از معماری سنتی ایرانی الهام گرفته است. همین تریم لوزی شکل در قسمت های دیگری از جمله داشبورد نیز دیده می شود. طراح ایکس 33 کراس تاکید زیادی روی کیفیت مواد اولیه آن داشته و سعی کرده ارگونومی در استفاده و همچنین ماندگاری را در طراحی رعایت کند.

ام وی ام ایکس 33 کراس چری اومودا 3

در کنسول میانی امکان قرار دادن سه موبایل به صورت همزمان وجود دارد که یکی از این پدها، برای شارژ بدون سیم است. کلید استارت/استاپ پیشرانه دیگر دایره ای شکل نبوده و حالتی مستطیلی شکل دارد. به طور کلی کابین ام وی ام ایکس 33 کراس به نسبت قیمت و سگمنتی که در آن قرار می گیرد، طراحی زیباتری نسبت به رقبا دارد و کیفیت ساخت آن نیز بالاتر است.

ام وی ام ایکس 33 کراس چری اومودا 3

مشخصات فنی ام وی ام ایکس 33 کراس اتوماتیک

ام وی ام ایکس 33 کراس اتوماتیک دارای موتور یک لیتری سه سیلندر توربوشارژ بوده که قادر به تولید 112 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس اتوماتیک CVT با 9 دنده شبیه سازی شده به چرخ های جلو منتقل می شود. طی تست درایو کوتاهی که در پیست تست چری داشتیم، این خودرو توانست در کمتر از 14 ثانیه با دو سرنشین از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که عملکرد آن به مراتب نسبت به ایکس 22 پرو بهبود یافته است. البته تایر بهتر و بنزین با اکتان بالاتر نیز در این عملکرد بهتر بی تاثیر نبودند.

ام وی ام ایکس 33 کراس چری اومودا 3

مشخصات فنی ایکس 33 کراس دنده ای

مدیران خودرو قصد دارد ایکس 33 کراس را با موتور تنفس طبیعی و گیربکس دنده ای هم عرضه کند. این نسخه دارای موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر اتمسفریک بوده که قادر به تولید 116 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور بوده و نیروی آن توسط گیربکس 5 دنده دستی به چرخ های جلو منتقل می شود.

ام وی ام ایکس 33 کراس چری اومودا 3

امکانات ایمنی و رفاهی ام وی ام ایکس 33 کراس (چری اومودا 3)

ام وی ام ایکس 33 کراس نسبت به ایکس22 پرو تجهیزات بیشتری دارد. از جمله تفاوت های این خودرو می توان به اضافه شدن دو ایربگ جانبی، شارژر بدون سیم تلفن همراه، نورپردازی داخل کابین، ریموت هوشمند با سیستم PEPS، نمایشگر مالتی مدیا بزرگتر و کیفیت بالاتر مواد به کار رفته در داشبورد و کابین اشاره کرد.

ام وی ام ایکس 33 کراس چری اومودا 3

این خودرو دارای سیستم کنترل پایداری، چهار کیسه ایمنی هوا، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل کشش، فرمان برقی، کروز کنترل، کلیدهای کنترلی روی فرمان، نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان، ریموت هوشمند با قابلیت استارت از راه دور، سنسور نور، سنسور باران، نورپردازی داخل کابین، سانروف برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب، نمایشگر مالتی مدیا 10.25 اینچی و … است.

ام وی ام ایکس 33 کراس چری اومودا 3

قیمت و زمان عرضه

مدیران خودرو قصد دارد ایکس 33 کراس اتوماتیک را با قیمتی در حدود یک میلیارد تومان به بازار عرضه کند. این نسخه طبق گفته مدیر مارکتینگ ام وی ام در شش ماهه نخست سال 1402 عرضه می شود و پس از آن نسخه دنده ای با قیمتی ارزانتر روانه بازار خواهد شد.

5 از 1 رای