اخبار خودرو ایران
در دورهمی ام وی ام با خبرنگاران خودرویی صورت گرفت

ام وی ام آریزو 5 اسپرت برای خبرنگاران به نمایش گذاشته شد

شنبه - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
ام وی ام آریزو 5 اسپرت مدیران خودرو (1)

آریزو 5 اسپرت نسخه فیس لیفت شده همین سدان ام وی ام آریزو 5 توربو بوده که استایل ظاهری اسپرت تری به خود گرفته است. شب گذشته مدیران خودرو در همایشی که برای قدردانی از رسانه های خودرویی تدارک دیده بود، ام وی ام آریزو 5 اسپرت را نیز برای نخستین بار به اصحاب رسانه نشان داد. قرار است که آریزو5 اسپرت در سال 1402 به بازار عرضه شود.

به گزارش خودرونویس، ام وی ام آریزو 5 یکی از محبوب ترین سدان های موجود در بازار ایران بوده که چند سالی از عرضه آن می گذرد. این خودرو در ابتدا با پیشرانه تنفس طبیعی در دو مدل دستی و اتوماتیک به بازار عرضه شد و سپس نسخه توربوشارژ آن با موتور قدرتمندتر راهی بازار شد. 2 سال پیش بود که ام وی ام نسخه فیس لیفت آریزو 5 را نیز با چهره ای مدرنتر و کابینی لوکستر و با کیفیت تر به بازار عرضه کرد و در سال گذشته نیز بروزرسانی هایی در داشبورد و دیزاین داخلی این خودرو اعمال شده است. حال هم نوبت به ام وی ام آریزو 5 اسپرت رسیده است.

ام وی ام آریزو 5 اسپرت مدیران خودرو (1)

اما آریزو 5 اسپرت داستان دیگری دارد. هرچند تغییرات اعمال شده در این خودرو مینیمال بوده و تفاوت زیادی ندارد، اما همین تغییرات جزیی باعث شده تا آریزو 5 اسپرت استایل اسپرت تر و به مراتب خشن تری را به نسبت به آریزو 5 معمولی داشته باشد.

ام وی ام آریزو 5 اسپرت مدیران خودرو (1)

طراحی ظاهری ام وی ام آریزو 5 اسپرت

آریزو 5 اسپرت فیس لیفیتی مینیمال از نسخه پیشین است. در این خودرو دیگر جلوپنجره کهکشانی را شاهد نیستیم و به جای آن یک جلوپنجره با خطوط کرومی عمودی نصب شده که داخل آن حرف S قرمز رنگ دیده می شود که نشانه اسپرت تر بودن این خودرو نسبت به مدل پیشین است. همچنین طراحی قسمت پایین سپر نیز تغییر کرده و خطوط برجسته بیشتری در این بخش را شاهد هستیم تا نمای جلو خودرو خشن تر جلوه کند. در طراحی این قسمت از تریم مشکی پیانویی هم استفاده شده که زیبایی بیشتری به آریزو 5 اسپرت بخشیده است.

ام وی ام آریزو 5 اسپرت مدیران خودرو (1)

در نمای جانبی تغییری را در آریزو 5 اسپرت شاهد نیستیم. رینگ ها تغییری نداشته اند و در پشت آنها همچنان شاهد کالیپرهای ترمز قرمز رنگ هستیم. اما در بخش عقب هم تغییرات جزیی و هوشمندانه ای را شاهد هستیم. در این قسمت چراغ ها تغییری نکرده اند و قالب اجزای بدنه نیز مشابه آریزو 5 توربو قبلیست. اما سپر عقب تغییر کرده و یک خط برجسته به دو گوشه آن اضافه شده است. ضمن اینکه دیفیوزر جدیدی برای سپر عقب طراحی شده که درون آن دو خروجی اگزوز مصنوعی قرار گرفته اند که ای کاش واقعی بود. اما به هر حال همین دو خروجی هم چهره آریزو 5 اسپرت را جذابتر و جوانپسندتر جلوه می دهند.

ام وی ام آریزو 5 اسپرت مدیران خودرو (1)

طراحی کابین آریزو 5 اسپرت

کلیت طراحی کابین آریزو 5 اسپرت نسبت به مدل قبلی تغییری نکرده. اما تفاوت هایی به منظور اسپرت تر دیده شدن کابین وجود دارد. ابتدا باید اشاره کنیم که مانند آریزو 5 قبلی صندلی ها دارای پوشش چرم مصنوعی هستند. اما در این نسخه رد دوخت قرمز رنگی برای چرم دوزی صندلی ها و رودری ها اجرا شده که حس و حال اسپرت تری می دهد. غربیلک فرمان هم از دایره ای شکل به D کات تغییر کرده است. در میان داشبورد همچنان یک نمایشگر لمسی 8 اینچی را شاهد هستیم و در پشت فرمان هم نشانگرهای عقربه نمایشگر دیجیتالی کامپیوتر سفری را احاطه کرده اند.

ام وی ام آریزو 5 اسپرت مدیران خودرو (1)

اما پنل سیستم تهویه در میان داشبورد تغییر کرده و کلیدهای میانبری هم که در زیر نمایشگر مالتی مدیا قرار داشتند دیگر دیده نمی شوند. همچنین تریم مشکی پیانویی که در آریزو 5 قبلی شاهد بودیم در این قسمت دیده نمی شود. شیفتر دنده آریزو 5 اسپرت طراحی مشابهی با نسخه قبلی دارد و همچنان مکانیکی است. در اطراف شیفتر دنده کلیدهای ترمز پارک برقی، اتوهلد و همچنین انتخاب مد رانندگی اکو و اسپرت دیده می شود.

ام وی ام آریزو 5 اسپرت مدیران خودرو (1)

امکانات و آپشن های آریزو 5 اسپرت

آریزو 5 اسپرت نسبت به نسخه قبلی لوکستر هم شده و دارای گرمکن صندلی های جلو و همچنین صندلی راننده با امکان تنظیم به صورت برقیست. دیگر امکانات آریزو 5 اسپرت شامل شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل کشش، کمکی شروع حرکت در سربالایی، سنسور فشار باد تایرها، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، فرمان برقی، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، سانروف برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ریموت استارت و … است.

ام وی ام آریزو 5 اسپرت مدیران خودرو (1)

مشخصات فنی ام وی ام آریزو 5 اسپرت

ام وی ام آریزو 5 اسپرت در بخش مشخصات فنی تغییری نسبت به مدل پیشین نداشته و همچنان از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندری که توسط AVL اتریش طراحی شده بهره می برد که قادر به تولید 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض 9 دنده شبیه سازی شده به چرخ های جلو منتقل می شود. پیشتر که آریزو 5 توربو را در پیست آزادی تست کرده بودیم، عملکرد خوبی را از این ترکیب موتور و گیربکس شاهد بودیم که یقینا همین عملکرد خوب در آریزو 5 اسپرت نیز وجود خواهد داشت.

 

 

4.7 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟